- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Maersk wraca do Portu Gdynia
Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.
Na początku lutego BCT Gdynia zyska nowe stałe połączenie kontenerowe. Choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wraca z regularnymi połączeniami armator Maersk.
- Miło nam poinformować, że od lutego 2021 r. rozszerzamy naszą ofertę bezpośrednich połączeń feederowych pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven - poinformowały władze terminalu BCT.
Gospodarka morska w Trójmieście
Operatorem połączenia jest Grupa Maersk, jeden z największych na świecie operatorów kontenerowych. Wypłynięcie pierwszego statku z BCT zaplanowane jest na wtorek, 2 lutego 2021 r., ale już teraz w systemie bookingowym Grupy Maersk/SEALAND możliwa jest rezerwacja przewozów kontenerów pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven oraz dalej, głównie do portów basenu Morza Śródziemnego (w tym Turcji, Izraela, Egiptu, Maroka, Tunezji czy Algierii).
- Jest to kolejny krok we współpracy pomiędzy naszymi firmami, który ma na celu zaoferowanie jak najkorzystniejszych połączeń pomiędzy naszym terminalem a portami europejskimi i Afryki Północnej - poinformowały władze terminalu BCT.
Jachty Deluxe
Przypomnijmy, że ze stałej współpracy z Gdynią operator Maersk wycofał się w 2009 r. i przeniósł się do gdańskiego portu. Od tamtej pory przez terminal DCT przewinęły się największe kontenerowce tego armatora. Na razie Gdynia musi się zadowolić połączeniem dowozowym, ale kto wie.
W 2019 r. z powodu opóźnień w przyjęciach i przeładunkach kontenerowców w DCT spowodowanych sztormami jeden ze statków Maerska "awaryjnie" został przyjęty w Gdyni. Statek Charlotte Maersk przybył do Gdyni 12 lutego i był to najdłuższy jak do tej pory kontenerowiec przyjęty w gdyńskim porcie (ma 347 m dł.). Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-29 21:49
Takie połączenie to wzmacnianie portów niemieckich.. (1)
Szkoda, że inwestuje się w konkurencyjne ośrodki tak niedaleko od siebie. Porty w Gdańsku i w Gdyni powinny nawzajem się douzupełniać, a nie konkurować ze sobą, bo wychodzi to ze szkodą dla regionu :(
- 11 10
-
2021-01-30 08:53
Ty sobie troszkę wiedzy douzupełnij zanim drugi raz coś zaczniesz klepać.
- 4 2
-
2021-01-30 14:35
To są chwilowe zawinięcia Maersk do Gdyni ponieważ w Gdańsku się nie mieszczą w placach składowych .Gdy je pod koniec roku powiększą ten nadpodaż wraca do Gdańska.
- 3 6
-
2021-01-30 12:03
(1)
Jak na razie to nie oddzielny serwis tylko slot charter na istniejącym już serwisie. Żadne nowe statki do Gdyni nie wpłyną. To się nazywa dobrze marketingowo sprzedać nowy produkt, dużo szumu, a G zostanie takie samo.
- 8 3
-
2021-02-02 13:19
może i te same
ale bardziej obciążone.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.