• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przy stadionie żużlowym powstaje nowy budynek LPP
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • (3)

    Lpp poprawcie jakość ubrań albo jeżeli już nie macie takiej możliwości to chociaż dostosujcie ceny do jakości!

    • 31 3

    • czyli musieli by te szmaty po 1 zł, sprzedawac :) (2)

      • 13 0

      • jeżeli są tyle warte to tak! :)

        • 6 0

      • to i tak byłoby z marżą...

        • 5 0

  • (1)

    "Do 2018 roku LPP (...) wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój)"
    To co innowacyjnego oni wymyślą - majtki z golfem?

    • 35 2

    • Badanis nad optymalizacją kosztów

      Zamiast miski ryżu miesięcznie, szwaczki mają zarabiać miskę kwartalnie (za to tylko 112 godzin pracy tygodniowo), materiały będą 5 gatunku (odrzuty z produkcji szmat do podłogi).

      • 12 1

  • Czy Dee Dee znalazła już Wojtka, czy poszukiwania nadal trwają?

    • 10 0

  • Badania czego? Ja się pytam? (1)

    Laboratoria?

    • 11 0

    • Bedą badac czy niema zamało szkodliwych barwników stosowanych do farbowania ubrań.

      Bo własnie wiekszosc producentów takie stosuje gdzie produkcja jest w krajach 3 świata.

      • 5 1

  • paranoja

    ciuchy beznadziejne, ciekawe dlaczego prezio ukrywa swój wizerunek?

    • 20 4

  • (1)

    Ciuchy uszyte w bangladzeszu przez dzieci sprzedaja za 100 lub 200 zl a ich wartosc nie przekracza 10 zl to jest jakis zart.Lepsze ibrania mozna kupoc lumpexie...

    • 29 5

    • Skąd wytrzasnąłeś, że tam dzieci pracują? Nie pisz takich bzdur bo wstyd, a niektórzy zamiast poszukać informacji na własną rękę to łykają wszystko co ktokolwiek napisze i potem takie brednie można czytać.

      • 0 10

  • (3)

    Myślę że Reserved już powoli nabiera takiego prestiżu i już w Polsce zaczyna być postrzegany jako sklep odzieżowy z prawdziwego zdarzenia.

    • 6 28

    • Szmateks, koszmarny szmateks. (2)

      Masówka wyjątkowo złej jakości. Kiedyś chciałam sobie kupić spodnie. Cena ok.200. Jedna nogawka była o 2cm. dłuższa od drugiej.

      • 11 4

      • (1)

        To nie prawda.
        Masz jedną nogę dłuższą!
        Firma z renomą, słynąca z jakości i najwyższej klasy materiałów nie pozwoliłaby sobie.

        • 4 7

        • Do minusujących - Wy to wzieliście serio?

          Bez komentarza.

          • 2 0

  • bluza z zepsutym zamkiem

    poszliśmy wymienić bluzę z popsutym zamkiem w reserved na matarni. spisywanie trwało chyba pół godziny, żeby się na końcu dowiedzieć, że firma ma 30 dni na odpowiedź odnośnie reklamowanego produktu. zdębieliśmy. w takim HM czy TK Maxie to pewnie po 2 minutach mielibyśmy taką samą bluzę tylko bez popsutego zamka, albo po prostu kasę. dodam, że to był prezent od kogoś, nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje tam bo tam jakoś produktu do ceny jest najgorsza.

    • 28 4

  • (1)

    Kiedyś te ciuchy dało się nosić. Dziś po pierwszym praniu do wyrzucenia.

    • 25 3

    • Ja nie piore i noszę. Gaci nawet nie zdejmuje tylko czasami potrzasne i z gumki strzele i gitara. Nic się nie rozciąga, tylko śmierdzi trochę ale da się żyć.

      • 2 3

  • (1)

    Odpowiedzialna społecznie? Co LPP sponsoruje? No i jak zatrudnieni są pracownicy w salonach ?

    • 31 4

    • Firma odpowiada za dobrobyt podstawowej komórki społecznej -

      Rodziny.

      Prezesa.

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane