• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przy stadionie żużlowym powstaje nowy budynek LPP
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Reserved to idealny sponsor dla Lechii. Jedno i drugie to taka sama padaka.

    • 9 2

  • Jakość i jeszcze raz jakość

    proponowałabym podnieść jakość materiałów , więcej porządnej wełny, mniej wściekłych kolorów. Jeśli się marzy o wielkości , trzeba tez zadbać o klasę rzeczy w rozsądnej cenie. A nie tylko tanio i syntetycznie. Ale miło,że firma rośnie, rozwija się i ciągle jest w Gdańsku.

    • 5 2

  • 200 mil zl rocznie na badania i rozwoj. ( B+R)

    W Pruszczu Gdanskim dalej niewolnictwo Polsko-Ukrainskie.

    • 14 1

  • panom naciągaczom z LPP życzę wyłącznie kolejnych Tallinderów ;)

    Działania typu kupowanie ustaw podatkowych, transferowanie zysków poza RP, wykorzystywanie niewolniczej pracy azjatyckich pracownic itp. są naganne. A mówienie o eksporcie w stosunku do międzymagazynowych przesunięć towarów do własnych sklepów zlokalizowanych poza granicami RP - nieetyczne.

    • 12 3

  • (5)

    Duży plus za to że wracają z produkcją do Polski.

    • 3 4

    • (3)

      oni tu NIGDY nie produkowali. Tu były wzorcownie, magazyny i "salony". Szyto pojedyncze sztuki na wzorcowniach, żeby Azjaci mieli prototypy. Jak masz inne informacje, to przekaż je choćby wywiadowi skarbowemu

      • 8 1

      • (2)

        Gdzieś była informacja że w 2017 w Polsce wyprodukują kilka milionów sztuk ubrań w kilkudziesięciu szwalnia. Taka liczba to wg. Ciebie wzorcownie?

        • 0 3

        • (1)

          Nigdy tu nie szyli, ubrania marki Tallinder miały byc szyte w Polsce, ale luksus w wydaniu LPP nie okazał sie byc sukcesem.

          • 3 1

          • "LPP zarządza obecnie pięcioma brandami: Reserved, Cropp, House, Sinsay i Mohito. Ta ostatnia w ciągu minionych dwóch lat przeszyła w Polsce 4 mln sztuk ubrań, czyli 15 proc. całości swojej produkcji. Do końca tego roku LPP zleci polskim szwalniom i zakładom uszycie 5 mln sztuk odzieży pod marką Mohito, a w 2018 roku ta wielkość ma się podwoić. W tym samym czasie dwukrotnie wzrośnie też produkcja ubrań Reserved, które zostaną uszyte w Polsce... W tej chwili w Polsce na potrzeby LPP pracuje już 50 zakładów odzieżowych, w których ponad 1000 pracowników szyje na pełny etat dedykowane kolekcje na zlecenia gdańskiej firmy."

            • 0 0

    • Przecież to zwykła ściema

      Jak wszystko inne co opowiadają właściciele o tej firmie... Ostatnio gdzieś czytałem o jakichś rzekomych podwyżkach dla pracowników, które niby miały miejsce jak zyski zaczęły spadać. Jakoś nikt z pracowników o nich nie słyszał, natomiast każdy słyszał o zwolnieniach, tyle że cichaczem i z szukaniem pseudo haków, żeby tylko nie trzeba było wypłacać odpraw. A te rzekome podwyżki zapewne zarząd dostał, więc kłamstwa nie ma - też w sumie pracownicy.

      • 3 2

  • Odpowiedzialni społecznie??? (3)

    Żart jakis! Ubrania szyte w Chinach i Bangladeszu, m.in. ich metki znaleziono w zawalonym budynku Rhana Plaza. Szkoda, ze nikt o tym nie pamięta, ani o wyzysku jaki wspiera kupując kolejna szmatę tej marki.

    • 10 1

    • (2)

      Widać nie wiesz jak działa biznes, teraz się przenoszą do Polski, a wcześniej szyć musieli gdzieś,a Polska miała za słabe moce przerobowe.

      • 1 2

      • Sorry, nie kupuje tego

        Mogli szyć w Polace, jest sporo firm, ktore szyją w Polsce lub Europie na godziwych warunkach i oferują świetne jakościowo ubrania. Szyć gdzies? Sweter wart 2$ u nas kosztuje 80 pln, za to ludzie, którzy go szyja zarabiają 10-20$ miesięcznie, a firma LPP (nie tylko oni) udają, ze ich to nie dotyczy.

        • 3 1

      • Hipokryzja i wyzysk

        A co mnie obchodzi działanie biznesu? Interesuje mnie to, ze ubrania, ktore noszę nie sa tworzone na krzywdzie ludzkiej i mają dobrą jakość. Mozna szyć w Chinach z nieszkodliwych materiałów i dbać o swoich pracowników niezależnie od tego, czy zbajdują sie w Europie czy w Azji. Dlatego nazywanie LPP firmą odpowiedzialną społecznie jest po prostu kłamstwem.

        • 2 1

  • Ja poprosze milion i powiem co zrobic aby bylo lepiej a slupki szly w gore

    Lepsza jakosc ubran :) Nie kupuje ubran reserved od chyba nastu lat. Po prostu kiepska jakosc. Pierwsze swetry i tshirty do tej pory sa w dobrym stanie. Pozniej jakosc zeszla na psy.

    Smialo powiem, ze uzywane ubrania north face, columbia, salomon czesto sa lepszej jakosci :) Koszula ralpha z allegro o wiele lepiej wyglada. Jak chce cos byle jakiego to kupuje za 10-15zl(nie bede podawac jakich firm).

    A co do UK. Primark rzadzi. Tanie i czasami byle jakie rzeczy ale mozna po prostu kupic, wyrzucic i za jakis czas kupic nowe. A w tk maxx uk to dopiero sa dobre promocje.

    • 10 1

  • Powtarzalność wzorów w Reserved to patologia, pominę fakt że na każdym ciuchu jest reklama Reserved.... (1)

    Bo fajnie jest stać w kasie obok typa w tej samej kurtce, lub spotkać na ulicy 3-4 osoby w tym samym T-shircie, itd, po tych kilku sytuacjach omijam szerokim łukiem Reserved...

    • 5 1

    • A to dobry wpis

      Nooo... moze byylaby wieksza sprzedaz w Reserved gdyby te ciuchy nie byly z logo hahaha

      • 0 0

  • Z czego wynika ta masa hate'u? Dobrze prosperujaca firma z GD, ... (5)

    ...jest coś fajnego co narodziło sie w Trójmieście, a część osób tylko narzeka i narzeka. Zła jakość? To co powiecie na buty bardzo popularnej marki na N. które poprzecieraly sie po kilku miesiącach normalnego miejskiego użtkowania albo spodenki z dużej sieci dużych sklepów sportowych na D. które po jednym sezonie i praniu zmieniły kolor z brązu na zieleń/khaki tudziez kurtkę wiatrówkę d/=\e ktora była tak wiatroodporna jak gumowy plaszcz przeciwdeszczowy (zero oddychalnosci). To tylko wybrane przypadki "jakości" z jakimi mialem styczność i żaden nie dotyczył LPP.

    • 7 4

    • Daj spokój...

      • 0 1

    • Wynika to z tego, żę.. (2)

      1. Jak ktoś ze mnie robi głupka takimi tekstami to zęby same wypadają
      2. Jak ktoś mówi jedno a robi drugie i pod twarzą kryje się człowiek nastawiany tylko na słupki to zęby bolą.
      3. Jak ktoś pisze o rozwoju a w Pruszczu pracownicy zatrudnieni są przez jakieś agencje pracy za śmieszne pieniądze.
      4. Jak ktoś tam pracował i widzi że kadra kierownicza to leśne dziadki które przytakują tylko prezesom pomimo tego, że nie mają racji.
      5. Jak ktoś kombinuje jak nie płacić podatków w Polsce tylko na Cyprze a potem próbuje zamieść wszystko pod dywan to co byś napisał ???

      Dla mnie to wcale nie jest dobra firma do pracy i rozwoju zwłaszcza w pruszczu Gdańskim

      • 6 4

      • Znam dobrego dentyste.

        • 0 0

      • ,, kadra kierownicza to leśne dziadki'' - niezły tekst:)

        • 0 0

    • Fala hate'u wynika z próby robienia z konsumentów idiotów

      Jest dużo zarzutów co do firmy
      Od lokalnych działań po globalne
      Nikt mi za consulting nie zapłaci
      więc musicie sami do tego dojść

      • 0 0

  • janusze, wszędzie janusze

    gdańska januszerka ruszyła już do hejtu :D dziwni ludzie w tym mieście, oj dziwni..

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane