• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"National Geographic Endurance" powstaje w Gdyni

VIK
19 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expedition.
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions.

W stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance". Jest to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.



To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".

- Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Statek zostanie wyposażony w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

Dolne kondygnacje statku stanowić będą luksusowe apartamenty z dużymi oknami, pozwalającymi obserwować to, co znajduje się pod wodą. Na pokładzie znajdzie się również spa, centrum fitness, jacuzzi, restauracja z widokiem na morze i odkryty bar. Jednostka naraz będzie zabierać ok. 100 osób, do których dyspozycji będzie 69 kabin.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 2 zablokowane

  • dobrze, że cokolwiek dzieje się jeszcze w porcie, jest coś co nie padło. (3)

    Wiadomo już co powstanie na ruinach Gdyni?

    • 23 12

    • To nie w porcie jełopie

      tylko w stoczni - PRYWATNEJ stoczni. A co do Gdyni, wszyscy czekamy jak odejdzie pokolenie takich jak ty.

      • 12 2

    • vistal prywatny I co?

      Stocznia w Gdansku prywatna, I co?
      Oszolomy wszedzie sie znajda z demagogia na sztandarach...

      • 9 2

    • dureń

      patentowy

      • 0 0

  • Trzymam kciuki. Łatwo nie będzie (1)

    Poprzednia skomplikowana jednostka okazzała się prawną miną (opóźnienia itp). Teraz coś równie trudnego. To jednak nie Papenburg ani stocznia w Helsinkach, tyko Polska z wieloma zabagnionymi sprawami, od projektowania po d dostawców. Oby to nie był gwóźdź do...

    • 26 3

    • to metoda stosowana od dziesiatkow lat.

      Wiadomo, ze nie dadza rady a kadlub wezmie armator za darmo albo z bonusem. Zawsze tak bylo na skandynawskich kontraktach. Sie kreci...

      • 7 6

  • Znowu tylko częściowo wyposazony, czyli brudna robota? Kto zamowil w Criscie: armator czy stocznia ? (3)

    Kto jest projektantem: polskie biuro czy jak zwykle?
    Artykul pozbawiony konkretnej informacji, wyglada na...., zresztą mniejsza z tym.

    • 30 12

    • Bardzo trafne pytania. PR w dobrej postaci, czyli bez trudnieszych kwestii

      • 11 4

    • (1)

      Zamówiła norweska stocznia Ulstein Verft

      • 2 0

      • Crist

        Oznacza to ze CRIST NIE POTRAFI wykonać dobrej jakości wnętrza. Same papudraki i dlatego to co ma być idealne to zrobią Norwedzy.....

        • 0 0

  • :) (1)

    No i fajnie. Szacun dla sąsiadów i ich gospodarki morskiej!

    • 21 3

    • To ta stocznia, co północnych Koreańczyków zatrudnia?

      • 4 0

  • Marek i Edek ze złomowiska kręcili się przy

    ,,Sołdku"

    • 19 1

  • CRIST DOBRA TAKTYKA (1)

    Podoba mi się podejście tej stoczni do rynku. Biorą te kadłuby bo wiedzą że ryzyko jest mniejsze i zarobek pewny. A i czasem jakiś statek pod klucz się pojawia co oznacza że potrafią. Niestety ich koledzy z Gdańska szczycą się gotowymi jednostkami ale efekt końcowy jest taki że gdyby nie sponsor z Remontowej to już by byłej Północnej nie było. Jednakże kibicuję wszystkim Polskim Stoczniom.

    • 32 5

    • Biorą kadłuby, bo nic innego nie dają.

      Wzięliby i wykończniówkę, ale "nie dla psa kiełbasa". Trzeba znać miejsce w szeregu. Polska to neo-kolonia i tyle w temacie. Taka sytuacja panuje od lat 90tych ub. wieku.

      • 8 4

  • Helleni w Arktyce

    To oko na części dziobowej bardziej pasuje do żeglugi na Śródziemnym. To motyw ze starogreckich tiar.

    • 6 1

  • i kolejny Tytanic będzie gotowy hihi

    • 3 5

  • krist psia jego mać.... (6)

    Robi się jak na starej stoczni. Więcej menagerkow co się wysłowić nie potrafią. Sensowna prace zalatwi ci wujek. Możesz się starać xx lat a przyjdzie taki i cie przeskoczy, bo wujo głaszcze po pupie. Cwirek pała bez sumienia. Sam kieszenie napycha a pracownikom nie potrafi zapewnić godziwych warunków,mówię tu o umowach o prace. Jak to drogi panie czytasz to idź się pan chędożyć

    • 28 6

    • Chory człowiek

      Człowieku ciesz się ,że masz pracę i tak wspaniałych szefów.Jak Ci nie odpowiada TO ZMIEŃ PRACĘ.

      • 1 10

    • chory człowiek (3)

      Powinien się pan cieszyć ,że ma pracę i tak dobrych szefów.Wkażdej chwili może pan zmienić pracę.

      • 2 6

      • wybitne umysły (2)

        Co wy, inteligentni inaczej, wypisujecie? Jakie ciesz się, że masz pracę? Z taką retoryką to cofacie mentalnie ten kraj do czasów niewolnictwa. Nie praca, a zarobek utrzymuje człowieka przy życiu. W obozach II wojny też pracowano i co? Zarobki w Criscie i sposoby zatrudnienia powinny znaleźć się pod ścisłą kontrolą pracowników PIP. Żaden z pracowników bezpośredniej produkcji nie zarabia w normalnym czasie pracy, regulowanym prawem. na godne życie. Normą, bezprawną, jest tam 10-cio godzinny dzień pracy plus weekendy. W którym normalnym kraju funkcjonują takie standardy? W żadnym! Nawet działalność gospodarcza wyczerpuje znamiona umowy o pracę, gdyż jest wykonywana stacjonarnie w jednym miejscu i o tych samych godzinach. A że wszyscy są tam zatrudnieni na działalnościach, bądź reszcie śmieciówek, jest to zwykłe bezprawie. Crist nie zarabia na fachowości i terminowości, a na chorym systemie, słabych związkach zawodowych i bezprawnym zatrudnianiu za niewielkie pieniądze.

        • 6 2

        • Mądrego to aż miło posłuchać! A tych "chorych d*powłazów" pozdrawiam ubogi zakres emocjonalny.

          • 2 2

        • związki zawodowe GDZIE ?

          O jakich związkach zawodowych ty piszesz , ja na terenie CRISTU z żadnym się nie spotkałem , chyba że istnieje jakiś tajny , kierowników , majstrów i menadzerów ?

          • 0 0

    • jesteś indolencją umysłową i pewnie kolejną złodziejską parówą

      nie podoba się, to wypad, jak taki z ciebie "fachowiec" to znajdź sobie pracę gdzie indziej

      • 1 1

  • sciska wam d*pe

    ze to Ja juz mam bilet na 1 rejs......

    • 4 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane