- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (167 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (70 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (64 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (100 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Nowa suwnica zakończyła kolejny etap rozbudowy Gdynia Container Terminal
Dostawa suwnicy nabrzeżowej do terminalu GCT na statku Zen Hua 19.
Dostawa suwnicy nabrzeżowej S04 na statku Zhen Hua 19, jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy terminalu GCT w Gdyni. Parametry techniczne nowej suwnicy umożliwiają podniesienie ładunku o wadze max. 60 ton, a dzięki wysięgnikowi o dł. 54 m pozwolą na rozładunek i załadunek 18 rzędów kontenerów oraz opuszczenie chwytnika do ładowni statku na głębokość 15 m.
Całkowita wartość projektu "Budowa infrastruktury i zakup sprzętu II etapu budowy terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal SA w Gdyni" opiewała na 188 mln zł, z czego dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, czyli ze środków na rozwój transportu intermodalnego wyniosło 23,3 mln zł. Dostawa suwnicy kończy ten etap inwestycyjny, ale nie kończy procesu modernizacji i rozbudowy terminalu.
Jednocześnie realizowany jest "III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia - budowa infrastruktury i zakup sprzętu". Projekt ten również jest współfinansowany przez Unię Europejską, ale ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 200 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 60,8 mln zł.
Co zostanie wykonane? Rozbudowane będzie Nabrzeże Bułgarskie wraz z przygotowaniem podtorza pod suwnice nabrzeżowe oraz zostaną rozbudowane place składowe i manewrowe wraz z istniejącą na nich infrastrukturą i rozbudową terminalu kolejowego. Zostanie także zakupiony kolejny sprzęt niezbędny w terminalu.
- Dobiegają końca prace dotyczące płyty nabrzeża, a także prace ziemne wraz z wymianą gruntu pod nowo powstające place składowe oraz sukcesywnie wykonywana jest nawierzchnia. Trwają prace przy budowie ścieżki cumowniczo-odbojowej. Rozpoczęto też prace czerpalne w basenie przyległym do Nabrzeża Bułgarskiego - wyjaśnia Adam Czartowski, Commercial Manager Gdynia Container Terminal.
W wyniku realizacji tego projektu terminal GCT będzie dysponował łącznie 812 m nabrzeża, w tym nabrzeżem o długości niemal 375 m i głębokości 11 m oraz nabrzeżem głębokowodnym o długości 437 m, co umożliwi obsługę statków o pojemności do 8 000 TEU. Po poszerzeniu przez Port Gdynia obrotnicy wewnątrz portu, GCT będzie w stanie obsługiwać przy Nabrzeżu Bułgarskim statki kontenerowe o pojemności do 14 000 TEU. Zakończenie III etapu budowy terminalu zwiększy zdolność przeładunkową GCT do ponad 630 tys. TEU rocznie.
- Docelowo planujemy zwiększanie zdolności przeładunkowej GCT do ponad 1 mln TEU rocznie - dodaje Czartowski.
Miejsca
Opinie (39) 6 zablokowanych
-
2015-04-22 08:15
Świetnie (2)
To wygląda po prostu świetnie. Następnym razem popatrzę na żywo ;)
- 17 2
-
2015-04-22 08:35
Masło maślane ;P
- 0 3
-
2015-04-22 09:40
Osz kurka!
Spore to to jest ;O
- 2 0
-
2015-04-22 08:24
Wow :)
Widzę na żywo!
- 6 4
-
2015-04-22 09:42
Szybko im zrobili nowe. (1)
Ci Chińczycy maja tempo.
- 17 3
-
2015-04-22 15:53
ZPMC
Szkoda tylko że z daleka tak pięknie wygląda... to co w środku i z odległości metra :-( chińskieeeeee
- 1 4
-
2015-04-22 12:34
Dlaczego po rozbudowie będzie max 14000 TEU? (3)
W Gdańskim DCT już od dawna zawijają statki po 18000 TEU.
- 7 15
-
2015-04-22 13:13
No, weź ty pomyśl czasem, wejdź na guglemapy i zobacz jak wygląda terminal w Gdańsku a jak w Gdyni i przeanalizuj również dojście statków. Następnie poczytaj o zanurzeniach oraz głębokościach kanałów
- 15 2
-
2015-04-22 13:22
Słowa klucz to:
- maksymalna głębokość
- długość obrotnicy- 10 0
-
2015-04-22 13:36
bo ty sie na niczym nie znasz a zabierasz głos jako expert forumowy
dlatego dziadzie
- 4 0
-
2015-04-22 12:51
Umowy śmieciowe!!! (10)
Proponuję zacząć normalnie zatrudniać ludzi na tym terminalu.
Większość ludzi pracuje na umowy śmieciowe bez żadnych perspektyw.
Wstyd! Wielki port a kombinacje na każdym kroku.
Proszę się zainteresować tą sprawa.
Mam racje koledzy z branży?- 50 4
-
2015-04-22 13:05
(7)
Zainteresować to można się CTO, kadry polskie, cargo coś tam. Nazwa nie ma znaczenia bo co chwilę jest inna, ale osoba jest ta sama - Kusowski.
I ogolnie, każdemu co widzi pracę dot. operatorów c+e przez tą firmę omijać z daleka. Pisanie praca "stablina" mija się z celem.- 15 0
-
2015-04-22 13:32
aż taki wyzysk ? (4)
a jaka stawka ?
- 1 2
-
2015-04-22 18:37
(3)
11zl za godzinę
- 1 4
-
2015-04-22 20:35
masakra (1)
mam 12e w porcie w belgi, firma opłaca ZUS na średniej krajowej, opłaca mieszkanie i przejazdy be-pl. Juz chyba nigdy nie wrócę do pl
- 4 0
-
2015-04-22 22:16
Belgia
daj namiary
- 1 0
-
2015-04-22 20:39
duzo
na pute straczy dobrze jest :)
- 2 0
-
2015-04-22 15:07
:D
Panie TygrysBiznesu tylko nie wywoź gospodarzy w plac na molu ... :)
- 0 0
-
2015-04-23 09:41
CTO - Ciebie Też Okradnę
:)
- 2 0
-
2015-04-22 20:37
a co wy prezwsa nie znacie
jaki problem na karku ludzi buja sie 50 lat
- 2 0
-
2015-04-23 11:20
ile lat?
Moja pierwsza styczność z Panem Kusowskim datowana jest na 2007 rok, kiedy to pracowałem przy rozładunku samochodów. Myślałem wtedy, że taki układ z terminalami nie może trwać długo - istny wałek, gdzie terminale teoretycznie nie zatrudniają pracowników przeładunkowych, a w praktyce przez całe lata korzystają z zatrudnionych na umowy zlecenie ludzi od "Konia", omijając przy okazji wszelkie zapisy Kodeksu Pracy - operatorom zdarza się pracować po 16h w ciągu doby. Rzeczywistość pokazała, że ten układ może trwać w najlepsze! Szkoda jedynie ludzi, którzy z braku innych opcji dają się w ten proceder wciągnąć...
- 8 0
-
2015-04-22 13:26
(1)
Tam się zmieściło 19 suwnic?
- 4 1
-
2015-04-24 19:16
Liczba 19 należy do nazwy statku a nie ilości suwnic na pokładzie. Suwnic było 11.
Czytamy ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2015-04-22 13:30
Czyli..
Trasa Kwiatkowskiego rozpadnie się teraz jeszcze szybciej.
- 9 4
-
2015-04-22 13:51
Dlaczego nie produkowane w Polsce? (6)
Skąd przypłynęły suwnice? Dlaczego nie wykonano ich w Polsce?
- 14 9
-
2015-04-22 14:55
powołaj komisję śledczą
- 6 2
-
2015-04-22 15:05
co Cie to obchodzi?
- 1 2
-
2015-04-22 15:57
Chińczyk
Właścicielem terminalu GCT jest chińczyk, tak więc chińskie suwnice.
- 11 0
-
2015-04-22 16:04
Każdy kupuje tam gdzie taniej.
- 5 1
-
2015-04-22 22:19
A kto niby miałby je wykonać? (1)
Czy ty masz w ogóle pojęcie o technologii wytworzenia takich suwnic?
A w Chinach zbudują ci wszystko, co zechcesz, a jak dobrze zapłacisz, to i jakość będziesz miał taką samą, jak niemiecka.- 4 5
-
2015-04-23 09:57
Technologia suwnic
To że Chińczycy budują wszystko, to większość technologi podpatrzyli kiedyś od europejskich, bądź amerykańskich firm. A co do Polski to warto np. popatrzeć ofertę firmy FUD - Fabryki Urządzeń Dźwigowych - też mają suwnice typu STS. Tak więc też znamy ową "tajemniczą" technologię.
- 2 0
-
2015-04-23 07:35
Ole (1)
Hehehehehe, pękam takie to już dawno stoją w DCT w Gdyni. Święto państwowe, za rok rocznica, bo suwnica stoi. Wy tam tory zróbcie.
- 1 6
-
2015-04-23 08:18
Do koleje
Pokaż mi specjalisto gdzie w Gdyni jest DCT
- 3 1
-
2015-04-23 12:30
Uuu (3)
Nie zbudowali w Polsce, bo gdzie??
ŚP. Stoczni Gdańskiej?? Może Gdyńskiej? Za daleko.- 3 0
-
2015-04-23 22:57
Dct to gdansk
- 0 0
-
2015-04-24 08:37
Bo w Polsce się nie opłaca. Polskie firmy płacące pracownikom 10 zł na godzinę zrobią takie suwnice za 2 razy więcej niż te które przypłynęły z dalekich Chin. Tak samo z Polskim węglem, jest droższy od tego z Australli. Stary to jest Polska gdzie gospodarka jest naprawdę wysoko, a my dalej jesteśmy dziadami jedzącymi mielonkę i pasztetową :(
- 0 0
-
2015-04-25 01:33
bo chinskie tansze
kupili w chinach bo hatison port holdin jest z azji i wspiera swoich kumpli wyroby a nie zeuropy typu KONE KALMAR ,PECASO ESPANIA itd.a podrugie jest to za pieniadze z uni a wprzetargu wygrywa najtansze czyli chinskie.BCT zwsze kupowal finskie suwnice a teraz za kase z uni kupil chinskie.Suwnice 5,6 na BCT sa konstrukcje zrobione w mostostalu chojnice w koloperacji z kone bo osprzet jest finski. to juz cos polskiego jest
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.