- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (167 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (70 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (64 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (100 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Nowa suwnica zakończyła kolejny etap rozbudowy Gdynia Container Terminal
Dostawa suwnicy nabrzeżowej do terminalu GCT na statku Zen Hua 19.
Dostawa suwnicy nabrzeżowej S04 na statku Zhen Hua 19, jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy terminalu GCT w Gdyni. Parametry techniczne nowej suwnicy umożliwiają podniesienie ładunku o wadze max. 60 ton, a dzięki wysięgnikowi o dł. 54 m pozwolą na rozładunek i załadunek 18 rzędów kontenerów oraz opuszczenie chwytnika do ładowni statku na głębokość 15 m.
Całkowita wartość projektu "Budowa infrastruktury i zakup sprzętu II etapu budowy terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal SA w Gdyni" opiewała na 188 mln zł, z czego dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, czyli ze środków na rozwój transportu intermodalnego wyniosło 23,3 mln zł. Dostawa suwnicy kończy ten etap inwestycyjny, ale nie kończy procesu modernizacji i rozbudowy terminalu.
Jednocześnie realizowany jest "III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia - budowa infrastruktury i zakup sprzętu". Projekt ten również jest współfinansowany przez Unię Europejską, ale ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 200 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 60,8 mln zł.
Co zostanie wykonane? Rozbudowane będzie Nabrzeże Bułgarskie wraz z przygotowaniem podtorza pod suwnice nabrzeżowe oraz zostaną rozbudowane place składowe i manewrowe wraz z istniejącą na nich infrastrukturą i rozbudową terminalu kolejowego. Zostanie także zakupiony kolejny sprzęt niezbędny w terminalu.
- Dobiegają końca prace dotyczące płyty nabrzeża, a także prace ziemne wraz z wymianą gruntu pod nowo powstające place składowe oraz sukcesywnie wykonywana jest nawierzchnia. Trwają prace przy budowie ścieżki cumowniczo-odbojowej. Rozpoczęto też prace czerpalne w basenie przyległym do Nabrzeża Bułgarskiego - wyjaśnia Adam Czartowski, Commercial Manager Gdynia Container Terminal.
W wyniku realizacji tego projektu terminal GCT będzie dysponował łącznie 812 m nabrzeża, w tym nabrzeżem o długości niemal 375 m i głębokości 11 m oraz nabrzeżem głębokowodnym o długości 437 m, co umożliwi obsługę statków o pojemności do 8 000 TEU. Po poszerzeniu przez Port Gdynia obrotnicy wewnątrz portu, GCT będzie w stanie obsługiwać przy Nabrzeżu Bułgarskim statki kontenerowe o pojemności do 14 000 TEU. Zakończenie III etapu budowy terminalu zwiększy zdolność przeładunkową GCT do ponad 630 tys. TEU rocznie.
- Docelowo planujemy zwiększanie zdolności przeładunkowej GCT do ponad 1 mln TEU rocznie - dodaje Czartowski.
Miejsca
Opinie (39) 6 zablokowanych
-
2015-04-24 08:47
ciekawostka
Działające w Polsce firmy, których właścicielami są Azjaci, mają gigantyczne obroty, ale płacą symboliczne podatki. Nieopodatkowane zyski z handlu odzieżą czy sprzętem elektronicznym szmuglują za granicę. Taki obraz wyłania się z analizy przygotowanej przez kontrolę skarbową, do której dotarła Rzeczpospolita".
- 2 0
-
2015-05-17 16:00
Że to się nie wykopyrtnęło do góry dnem??
No, no, no... Bolszaja tiechnika, Panie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.