• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

Robert Kiewlicz
22 lipca 2024, godz. 12:00 
Opinie (164)
W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej. 

W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej.

Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.


Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań


Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.



Nowe logo Rafinerii Gdańskiej



Podoba ci się nowe logo Rafinerii Gdańskiej?

Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery "r" i "g", które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki.

Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.

Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku. Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku.

- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.


Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji



Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.

Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (164)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane