• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

Robert Kiewlicz
22 lipca 2024, godz. 12:00 
Opinie (164)
W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej. 

W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej.

Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.


Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań


Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.



Nowe logo Rafinerii Gdańskiej



Podoba ci się nowe logo Rafinerii Gdańskiej?

Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery "r" i "g", które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki.

Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.

Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku. Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku.

- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.


Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji



Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.

Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.

Miejsca

Opinie (164) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (15)

    Oby tylko Poko nie sprzedało Niemcom.

    • 34 23

    • (4)

      no tak, bo sprzedanie przez pis arabom to interes życia

      • 18 9

      • Fuksja = obustronne korzyści. (1)

        Na fuzje zgodzili się wszyscy akcjonariusze gdańskiej spółki.

        Od arabów przez terytorium Polski do niemieckiej rafinerii gdzie większość udziałów ma rosnieft, płynie po taniosci ruska ropa z Kazachstanu. Rafineria z Polski nie może konkurować z takimi cenami, gdzie komisja europejska? A no jo Ursula....komuniści przeciez popierają reset 2.0

        • 7 7

        • Co tłumaczysz trollowi

          On niema pojęcia o niczym ,przekazuje TV program ,nie ma mózgu.

          • 2 3

      • A umowy wszystkie czytałeś? (1)

        Bo zakładają one, że od Saudow co rok będą płynąć takie ilości ropy, że mamy zapewnione pełne dostawy dla nas, plus nieco do krajów ościennych. W dodatku w dobrej cenie. Owszem można było kombinować inaczej albo dalej od Kacapii ciągnąć ale za 20-30 lat to będą same elektryki już jeździć.

        • 2 5

        • a i co , gdyby nie to oddanie za darmo tych 30% rafineriii i stacji Lotosu Węgrom to by nam ropy zabrakło?

          • 0 0

    • (2)

      Nie zapominaj, że Tusk realizuje zadania postawione przez von der Leyen.

      • 12 10

      • Dokładnie (1)

        CPK,Atom możecie zapomnieć.

        • 5 3

        • Atom się zdziwił po 8 latach rządów pisu ile to inwestycji powstało , Najbardziej się cieszę z Ostrołęki jak już jesteśmy przy elektrowniach . Co do CPK , myślisz że jeździłbym do Baranowa mając lotnisko w Gdańsku..... i w Radomiu?

          • 0 0

    • Zmień logo pod wpisem, jest już nudne

      • 1 1

    • Nie sprzeda

      Bo nie miała by gdzie wsadzać swoich. Ciekawa postać, ten prezes.

      • 1 1

    • im to nie sprzedadza tylko oddadza za bezcen.

      • 3 2

    • (3)

      Szanujący się mieszkaniec Gdańska nie tankuje na molu i Orlenie kmiocie pisowski .

      • 7 4

      • Z was się cała Polska śmieje.
        Kiedyś na głupka mówiło się, że jest z Pacanowa albo Wąchocka.

        Dziś mówi się, że jest z Gdańska.

        • 3 7

      • (1)

        Szanujący się mieszkaniec Gdańska nie ma cech folksdojcza.

        • 1 1

        • chyba cech kartofla

          Niczym jakiś PISowiec ze ściany wschodniej

          • 0 0

  • (8)

    Ile kosztuje zaprojektowanie takiego loga? Jestem ciekaw, bo z kasą ciężko ostatnio a mój 11latek takie rzeczy robi na plastyce, nawet ładniejsze, z wydzieranek na przykład. Założyłbym firmę, jego kolegów z klasy zatrudnił...

    • 46 3

    • pixelowe logo PG kosztowało... 50 tys zł

      • 10 0

    • Ale czy ktoś zabronił Twojemu synowi wystartować w konkursie? (2)

      Zawsze jak wpadnie jakiś rebranding to ludzie szaleją "olaboga ile kasy wydane!?!" ale sami nie chcą zrobić tego za półdarmo, bo przecież "to takie proste, dziecko da radę".

      • 1 16

      • Nie ma sensu startować w konkursie jak wiadomo że wygra ten co ma wygrać.

        • 14 0

      • Startować może każdy.

        Ale wygra tylko jeden haha

        • 6 0

    • jeśli to prawda to masz genialne dziecko (2)

      chętnie nawiąże współpracę jeśli ono potrafi tworzyć takie identyfikacje wizualne. Pytanie tylko czy księga znaku, dodatkowe elementy marki oraz autorski font jest w cenie? proszę o ofertę na priv

      • 3 5

      • W cenie są gazety z których robił wycinanki + czekolada za fatygę ew mogę negocjować zmianę na paczkę chispów Lays ale tylko solone.

        • 4 0

      • Idezwal sie

        Mistrz inwestycji. Grafiką tez sie waść parasz?

        • 0 0

    • Ostatnio było z logiem Sopotu

      Kolo 200.000 dostał

      • 3 0

  • Logo na ubogo, ale w rure dali, czym tradycje zachowali. (1)

    • 33 1

    • Jak trwoga to zmiana loga.

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    co za bezsens... (6)

    pewnie kilka baniek poszło się bujać bo jakżeby inaczej... Stare logo fakt, wyglądało już słabo ale nie można było go odświeżyć? Troche odnowić? To niczym nie nawiązuje do rafinerii...

    • 163 10

    • No nawiązuje, litery r i g. Ale ten zakrętas co wygląda jak psia qpa co ma Energa, to jest rebus....

      • 9 2

    • Dokladnie

      O kasę chodzi ktoś zarobił z rodzinki.

      • 11 2

    • Araby tak chciały to mają

      • 4 3

    • (1)

      Ale wy rozumiecie, że aktualnie spółka rafineria gdańska nie ma nic wspólnego z zakładem który funkcjonował w Gdańsku od lat 70. Nowa Rafineria Gdańska nie miała swojego loga, dlatego teraz musiało zostać wypracowane. Mnóstwo ludzi się tu wypowiada, a mało kto wie co tu się wydarzyło po sprzedaży rafinerii Saudyjczykom.

      • 6 5

      • Następnym razem portal

        Może by przybliżył postać nowego prezesa. Bo Za pisu to każdego zescie opisywali, swoich nie wypada co?

        • 5 1

    • Ze spolki akcyjnej nie mozna sobie ot tak wypłacić kasy

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Zmiana logo? Nie ma ważniejszych inwestycji? (9)

    Zmiana logo po 50 latach... Czy Mercedes lub Rolls-Royce zmienił logo tak drastycznie na przestrzeni 100 lat?
    Tak rozpoznawalną markę zmieniać?

    • 163 15

    • Oczywiście że marki samochodowe zmieniały i zmieniają swoje logo. Tylko nieliczne trwają bez zmian. Dwie może trzy... (4)

      • 14 9

      • (3)

        Pytanie nie brzmiało czy zmieniają tylko czy zmieniają tak drastycznie

        • 9 5

        • Tak zmieniają

          • 3 5

        • Przecież Mercedes w ostatnich 10 latach zmienił się diametralnie. Z dziadkowozów przeszedł na całkiem zgrabne auta. (1)

          • 3 12

          • Eeeee

            Kto ci to powiedział ?Mercedes nie zmienił się i niezmieni.

            • 6 0

    • (2)

      Ale te stare też już jest nieaktualne dawno bo kupę lat był lotos także o ciągłości marki nie może tu być mowy

      • 2 8

      • (1)

        Lotosu byly stacje sa MOLA,Lotos byla rafineria jest Aramkorlen,były stacje rafineryjne beda aramko ot taki szwindel zrobił Donorleone z Ssasinem!

        • 13 3

        • Ciesz się że z Aramko o nie Rosnieftem

          • 0 0

    • KIA zmieniła, Fiat zmienił. Nie piszę tego dlatego, że nowe logo się podoba, gdybym nie przeczytał opisu to bym nie wiedział o co chodzi.

      • 0 0

  • (3)

    jakby tego ktoś nie napisał to w życiu bym nie doszedł, że to literki r i g.

    asymetryczne, brzydkie, a żółty nie jest żółty, a brąz to symbolizuje co?

    • 50 3

    • żółty nie jest żółty? (1)

      Drogi Panie, nie ma na świecie jednoznacznych kolorów. Czerwony to jest jeden, żółty również. Indywidualne parametry każdego koloru stanowią wyróżnik marki. W brandingu każdy odcień musi być idealnie taki sam a nie żółty to żółty...
      Zakładam, że kolor jest połączeniem poprzedniego loga wraz z kolorem paliwa. Jako gradient przenikają się pokazując zmianę, dynamikę itp

      • 1 5

      • Kolorem paliwa

        czy herbaty ?

        • 1 0

    • To pod gust Arabów

      • 4 0

  • no od razu widać ze tu o rafinerie i to w Gdańsku chodzi. Super "money exit" za te robote Gratki!!

    no od razu widać ze tu o rafinerie i to w Gdańsku chodzi.
    Super "money exit" za tę robotę. Gratki.!!

    • 26 2

  • Opinia wyróżniona

    Eeee (7)

    Wygląda trochę jak oznaczenia dla głucho-niemych...

    • 135 5

    • Od lat trwa tendencja do infantylizacji różnych logo...

      • 11 0

    • tez widze ucho P:)

      • 4 0

    • Arabom się spodobało i kto im zabroni?

      • 6 2

    • Trochę wygląda jak jakiś dynks z mosiądzu, co się rozpadł. Jak dla mnie każde logo, które trzeba tłumaczyć, czyli dorobić do niego sciemę, to coś przepłaconego z założenia.

      • 23 0

    • Autor dostał kasę (2)

      I o to chodzi,pewnie jakiś znajomy .

      • 12 0

      • Co? A nie jakaś czerwona gwiazda? Albo inna sześcioramienna?

        • 5 5

      • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

        • 1 3

  • Okropne to logo

    Ręce opadają, tyle zachodu i kasy a efekt marny.. specjaliści niby, ktoś wcześniej napisał że syn na plastyce lepsze zrobi

    • 42 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane