- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki
Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.
![Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3768/150x100/3768874__kr.webp)
- Nowe logo Rafinerii Gdańskiej
- Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji
- Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku
Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.
Nowe logo Rafinerii Gdańskiej
Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.
- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.
Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji
Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz używanego samochodu? Sprawdź ogłoszenia
Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku
Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.
Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.
Miejsca
Opinie (164) 7 zablokowanych
-
2024-07-22 14:34
Dlaczego
Skojarzenie z Amber gold?
- 9 0
-
2024-07-22 14:49
"Działalność processingowa" - co to za nowotwór językowy? (2)
- 10 1
-
2024-07-22 15:28
dopytuj objadka
- 2 2
-
2024-07-22 20:12
Typowy korpo-bełkot. Ale jak widać nikogo na tym portalu nie razi
- 3 0
-
2024-07-22 14:50
To nie jest 1 kwietnia!!!
p a s k u d z t w o!!!
Nikt nie odgadnie, że to logo ma coś wspólnego z jakąkolwiek Rafinerią.- 6 0
-
2024-07-22 14:52
Żałosna kpina (1)
za pewnie niebotyczne pieniądze.
Pewne skojarzenie : co autor wiersza miał na myśli? ( Pewien znany w pijanym widzie ).
Tak trwoni się nie swoje pieniądze i daje zarabiać pseudo artystom.
Sic.- 5 0
-
2024-07-22 18:28
jakim tam artystom :/
to pewnie firma córki pani prezes od marketingu - młodej i dynamicznej biznesłomenki
- 2 0
-
2024-07-22 14:55
Logo jak...
...rozwalony znak Instagrama :( Totalna porażka. Gdzie proporcje, gdzie jakiś sens układu?
- 6 0
-
2024-07-22 14:56
koszmarne lego
najważniejsze, że wydali pieniądze w błoto, jak zwykle oni
- 6 0
-
2024-07-22 15:12
tylko glupi zmienia swoja marke ,znana innym od 50 lat
- 11 0
-
2024-07-22 15:17
ale to jest... kiepskie. a font? Rozumiem, że też nawiązuje do rurociągów? Bo jego wybór trudno uzasadnić w inny racjonalny
- 3 0
-
2024-07-22 15:25
Najpotrzebniejsza żecz pod słońcem.
No koniecznie żeby było widać że nowy zarząd wziął się ostro do roboty. Co tam produkcja i zyski, ważne żeby po poprzednikach nawet wspomnień nie było, nie licząc kosztów. Teraz spokojnie będą mogli z czystym sumieniem zasiąść spokojnie w głębokich fotelach i ze spokojem patrzeć w przyszłość jak ich sprzedadzą ruskim.
- 4 1
-
2024-07-22 15:35
Sygnet nawet niezły
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.