• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

Robert Kiewlicz
22 lipca 2024, godz. 12:00 
Opinie (164)
W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej. 

W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej.

Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.


Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań


Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.



Nowe logo Rafinerii Gdańskiej



Podoba ci się nowe logo Rafinerii Gdańskiej?

Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery "r" i "g", które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki.

Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.

Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku. Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku.

- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.


Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji



Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.

Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.

Miejsca

Opinie (164) 7 zablokowanych

  • Wyglada

    jak błąd drukarski. Tak jak poprzednie A newsa to chyba SI pisalo?

    • 12 0

  • Nowe logo, nowy rząd, stare - nowe znajomości. (1)

    Donald Tusk i Olaf Sholc rozmawiali w Warszawie o bezpieczeństwu energetycznym, temat wykupienia przez Orlen rosyjskich udziałów w niemieckiej spółce nie jest już brany pod uwagę. Do niemieckiej rafinerii przez terytorium Polski, płynie dużo tańsza rosyjska ropa z Kazachstanu. Rosyjski Rosnieft jest właścicielem większościowym brandenburskiej rafinerii PCK w Schwedt. Rosjanie posiadają bowiem 54 proc.

    Reset 2.0

    • 14 5

    • Sholc ??? - nie znam !

      • 0 3

  • Jak trzeba tłumaczyć o co chodzi w logo, to znaczy że jest kiepskie.

    • 20 0

  • Logo jest brzydkie i niepoważne. (1)

    To logo jest po prostu brzydkie. Gdzie się podział tradycyjny zmysł estetyczny? Czy tak ciężko narysować logotyp, który wygląda poważnie, drogi, z tradycjami?

    100 tysięcy pewnie poszło, a logo jest brzydkie, kolory jak z Worda. Jak patrzę na to logo to widzę 14 latka na lekcji informatyki a nie poważną firmę.

    Napiszę to co zawsze. Osoba, która dopuściła takiego potworka do finału nadaje się tylko do zwolnienia. Bo na pewno nie o dbania o wizerunek firmy.

    • 27 2

    • Zwolnic ich słaby marketing. Chyba tym ludziom brak kreatywnosci , nie mowie juz o wiedzy. Albo jeszcze lepiej tam nikt nic nie robi , siedza po kilka godzin na kawie, a jak cos trzeba robić zlecaja innym i rece umywaja

      • 5 0

  • (1)

    Ciekawe ile to kosztowało ? i kto to ta firma co wygrała konkurs

    • 12 0

    • Czy to nie powinno byc ogloszone kto wygral
      ???
      I na co poszly nasze podatki

      • 3 0

  • Jest ok (3)

    Fajna typografia, sygnet prosty ale z indywidualnymi cechami oraz odniesieniami. Dyskusyjny jest dla mnie gradient ze względu na zastosowania. Ale zdecydowanie logotyp (to nie jest logo!) dobry i zgodny z trendami. Fajne ma świstała (odległości). Smutek i wstyd tylko ze powszechna świadomość brandingu jest tak niska. Czytając setny raz przy upraszczającym rebrandingi teksty w stylu ,, mój syn w przedszkolu zrobi lepsze" ludzie nie zdają sobie sprawy jak robi się identyfikacje wizualną i jakie są jej zasady. Wspomniane ,,logo" jest tylko jednym z wielu jej elementów opisanych w księdze znaku. Dodam tylko; tak, cena pełnej identyfikacji wizualnej opartej nawet o ten logotyp to kwoty od 30 do 150tyś zł - jest to normalne i adekwatne do całego procesu jego kreacji

    • 2 22

    • ależ zdajemy sobie sprawę

      tylko kiedy wynik pracy za 100kPLN wygląda jak dziecięce ścinki, to może nie było warto?

      • 6 1

    • Patrząc na projekt nie widać żadnego nawiązania ani do tradycji zakładu, ani do przedmiotu jego działalności. Zresztą wystarczy już przeczytać jego opis ("Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.") który nijak nie pasuje do tego, co widzimy. Bo niby gdzie tu widać na przykład "wiarygodność"?
      Swoją drogą po co zmieniać rozpoznawalne od lat logo na takie, które z niczym konkretnym się nie kojarzy?

      • 7 0

    • Mózg ci rebrandigowali ewidentnie

      Poczytaj co napisałeś i znajdź w tym sens.... fachowiec się znalazł.....szlag trafia jak się na to patrzy. Rozwalili firmę i żadne pseudo fachowe teksty tego nie zmienią

      • 5 0

  • Logo mania

    No piękne panie Adrianie :)

    • 1 0

  • Z materiału na stronie rafinerii: (2)

    "Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery r i g, które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki. Nowa kolorystyka połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Określa ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność."
    Hahaha, jaki bulls...hit :)

    • 20 1

    • R i G = Russia and Germany

      Komuchy są bezczelne i lubią takie właśnie prowokacje.

      Rosyjski Rosnieft jest właścicielem większościowym brandenburskiej rafinerii PCK w Schwedt. Rosjanie posiadają bowiem 54 proc. udziałów. Do niemieckiej rafinerii przez terytorium Polski płynie tania ropa z Kazachstanu z którą Orlen nie może konkurować. Mieliśmy spółkę która podbijała kolejne rynki i była numerem jeden we wschodniej Europie....

      • 4 1

    • Zawsze mnie osłabiają te elaboraty, wprawdzie nie tak jak kuratorskie opisy wystaw malarskich, ale jednak.

      • 0 0

  • szału nie ma , ale zawsze to lepiej niż było. Rozumiem inspiracje ale nie widzę ich w sygnecie. Super font.

    • 1 12

  • Kicz aż głowa boli.

    Komu przeszkadzało poprzednie , kto to wymyślił, chyba nie ma zleceń typu fucha.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane