• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

Robert Kiewlicz
22 lipca 2024, godz. 12:00 
Opinie (164)
W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej. 

W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej.

Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.


Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań


Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.



Nowe logo Rafinerii Gdańskiej



Podoba ci się nowe logo Rafinerii Gdańskiej?

Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery "r" i "g", które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki.

Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.

Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku. Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku.

- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.


Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji



Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.

Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.

Miejsca

Opinie (164) 7 zablokowanych

  • wpis się urawł, sorry, kolejne już wymienione w artykule a o Lotosie cisza:(

    • 1 0

  • Nie ma już rg. Została wyprzedana za grosze przez pis (1)

    • 3 4

    • I nie jest już polska, a arabska.

      Ktoś z pisu się wzbogacił.

      • 2 2

  • Brak cenzuralnych słów

    To kpina, nie dość że zniszczyli, sprzedali firmę to jeszcze wywalają kasę na bzdury. Teraz znowu będą wymieniać wszystkie materiały biurowe, tabliczki na drzwiach, gadżety reklamowe....a co z obecnymi? Na przemiał!!, jak te po lotosie.... ktoś powinien za to siedzieć długie lata!!!!!!

    • 5 0

  • co z emerytami

    Dlaczego Rafineria Gdańska pozbyła się 650 emerytów przekazując ich na niekorzystnych warunkach do "Klubu Emerytów Orlen" w Płocku

    • 4 0

  • Mam nadzieję, że nikt za to nie zapłacił

    Co to za g*wno spytać chciałem? Lepsze logo i to za damo stworzyła by sztuczna inteligencja... masakra

    • 7 0

  • Rudy rozdaje posady wsiowym przyglupom

    Trwonia pieniadze i osmieszaja firme z tradycjami. Czy "oni" wiedza, ze nawet komunisci zostawili logo Wedla dodajac malo widoczne d z kropeczka?. Marke buduje sie przez lata a uszczerbniecie jej symbolu naraza na kosztowne procesy sadowe kogos, kto sie pod nia podszywa.

    • 7 1

  • To pociągnie za sobą ogromne koszty:(

    zmiana logo na wszystkich produktach, w strefie marketingowej, IT, etc. Że nie wspomnę upierdliwości dla pracowników - zmiany formatek pism - niepotrzebna robota. Stare logo być może już takie "przykurzone" było, ale niosło za sobą historię. Wystarczyło je odrobinę odświeżyć, cóż - ktoś się musiał wykazać, a przy okazji niezłą kasę zgarnąć. Widocznie firma nie ma sensowniejszych wydatków.

    • 8 0

  • Interesującą informację usłyszałem z ust pana Józefa Orła z Klubu Ronina, że w Gdyni pewna firma start up, ma opatentować dwa swoje wynalazki na skalę światową. Pierwszy, to zamiana morskiej wody, nawet brudnej na czystą i już słodką, zdatną do picia, a drugi, to możliwość uprawy roślin na glebach najniższych klas, w tym ponoć nawet bezużytecznego piasku. Jest jeden problem jak wnioskuję, czy rząd Polski da pieniądze na opłacenie tych patentów, bo to są duże pieniądze, czy pozwoli na sprzedanie tych rewelacyjnych wynakazków obcym zagranicznym firmom lub państwom. Ten obecny rząd jest antypolski, więc jest realna groźba kolejnej zdrady narodowego interesu Polski.

    • 5 1

  • zawsze zadziwiają mnie te merketingowe interpretacje (1)

    nowe logo określa: "tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność"
    - gdzie oni to widzą? Wciskają taki kit zarządowi a potem biorą grubą kasę za kilka kresek.

    • 5 0

    • Oni już wciągnęli parę kresek...

      • 0 0

  • Napiszcie ile to logo kosztowało?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane