• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

Robert Kiewlicz
22 lipca 2024, godz. 12:00 
Opinie (164)
W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej. 

W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej.

Gdańska rafineria ma nowe logo. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej nawiązuje do charakterystycznych dla zakładu rurociągów i zbiorników. Nowa kolorystyka to połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu, co koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją.


Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań Sieć stacji Aramco. Orlen nie komentuje. MOL nie boi się wyzwań


Postępowanie dotyczące zaprojektowania logo oraz stworzenia systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.



Nowe logo Rafinerii Gdańskiej



Podoba ci się nowe logo Rafinerii Gdańskiej?

Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery "r" i "g", które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki.

Nowa kolorystyka - połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu - koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Ma ona też określać ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.

Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku. Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku.

- Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym - mówi Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej. - Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia.


Logo Rafinerii Gdańskiej: nowoczesność i nawiązania do tradycji



Podczas tworzenia nowego logo starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo - pochodzącego z 1974 roku - jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery "r" i "n" (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty "Gdańsk") na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.

Nowa struktura joint venture powstała w rezultacie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez Orlen oraz w konsekwencji dołączenia do grona wspólników spółki Aramco Overseas Company B.V. Spółka zatrudnia obecnie blisko 1,3 tys. pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. Jej moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie.

Miejsca

Opinie (164) 7 zablokowanych

  • Ale tandeta. Chyba na telefonie ktoś to z nudów zrobił.

    • 1 0

  • Krótki lecz istotne, wg mnie, pytanie: ile kosztowała ta zabawa w nowe logo?

    O tym p. redaktor jakoś nie poinformował...

    • 1 0

  • Ile to kosztowało?

    Piec czy 15 mln?

    • 4 0

  • A co to?

    Jest do d...y. Z niczym się nie kojarzy, ani z Gdańskiem ani z rafinerią

    • 2 0

  • Dlaczego takie zdziwienie jak widac POkemonom nie przeszkadza wysoka cena paliwa i kilkadzisiat milionów wydane na zmiane logo

    i na wymiane wszystkich szyldów wazne ze kolesie POlityków zarobily te miliony!
    Według Powskiej zasady zasady by zyło sie lepiej ale nam i koleisom naszym

    • 2 0

  • Logo : może Pinokio w stroju krakowiaka na wielbłądzie ?

    • 0 0

  • Fajne logo Tusk za kratkami.

    Może być też Lewandowski lub lala z ratusza

    • 3 0

  • kółko

    kółko kojarzy się z toaletą damską

    • 4 0

  • 2+1

    Przytoczył bym tu słowa piosenki "Więc chodź pomaluj mój świat na żółto i na niebiesko"Odchodzi w zapomnienie.Moim zdaniem nowe logo jest delikatne lecz widać w nim nutę bogactwa jakim jest rafineria.Wkoncu....

    • 0 0

  • To nawet nie jest śmieszne

    Dobre logo nie wymaga interpretacji i tlumaczenia. Tutaj podobno jest nawiązanie do rur i zbiorników? Plus bursztynowy zafarb. Kto to projektował?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane