• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Tunezji. Oferta dla eksporterów

Wioletta Kakowska-Mehring
8 września 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku. To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku.

MSC realizuje unikalne połączenie kontenerowe z Portu Gdynia do portu Rades w Tunezji. Jest ono dedykowane głównie polskiemu eksportowi.



Firma Mediterranean Shipping Company zaoferowała usługę między Europą Północną a Afryką Północną. Łączy polski Port Gdynia ze swoim odpowiednikiem Rades w Tunezji. Ta opcja wysyłki przeznaczona jest głównie dla towarów eksportowych z Polski. W soboty statki MSC wypływają z Gdyni i w czwartki zawijają do Portu Rades, niedaleko stolicy Tunezji.

Połączenie zostało zaaranżowane poprzez połączenie trzech istniejących linii firmy - NWC do IPAK, Levante Express, Linia Tunis CON-RO. Kontenery na trasie między terminalami są przeładowywane dwukrotnie, w Antwerpii i Gioia Tauro. Cały czas tranzytu zajmuje tylko 25 dni.

- Według firmy żeglugowej nowa linia kombinowana zapewnia klientom szereg korzyści. Przede wszystkim jest to stały rozkład jazdy uwzględniający stałe czasy postojów na przystankach pośrednich. Ponadto MSC obsługuje statki CON-RO na odcinku Gioia Tauro - Rades, co pozwala firmie na szybki rozładunek i wydanie kontenerów dla odbiorców cargo w Tunezji - poinformował serwis intermodalnews.pl.

To już kolejne nowe połączenie z Gdyni w tym roku. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder. Z kolei pod koniec marca podano, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT. W czerwcu Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (48)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane