• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Tunezji. Oferta dla eksporterów

Wioletta Kakowska-Mehring
8 września 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku. To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku.

MSC realizuje unikalne połączenie kontenerowe z Portu Gdynia do portu Rades w Tunezji. Jest ono dedykowane głównie polskiemu eksportowi.



Firma Mediterranean Shipping Company zaoferowała usługę między Europą Północną a Afryką Północną. Łączy polski Port Gdynia ze swoim odpowiednikiem Rades w Tunezji. Ta opcja wysyłki przeznaczona jest głównie dla towarów eksportowych z Polski. W soboty statki MSC wypływają z Gdyni i w czwartki zawijają do Portu Rades, niedaleko stolicy Tunezji.

Połączenie zostało zaaranżowane poprzez połączenie trzech istniejących linii firmy - NWC do IPAK, Levante Express, Linia Tunis CON-RO. Kontenery na trasie między terminalami są przeładowywane dwukrotnie, w Antwerpii i Gioia Tauro. Cały czas tranzytu zajmuje tylko 25 dni.

- Według firmy żeglugowej nowa linia kombinowana zapewnia klientom szereg korzyści. Przede wszystkim jest to stały rozkład jazdy uwzględniający stałe czasy postojów na przystankach pośrednich. Ponadto MSC obsługuje statki CON-RO na odcinku Gioia Tauro - Rades, co pozwala firmie na szybki rozładunek i wydanie kontenerów dla odbiorców cargo w Tunezji - poinformował serwis intermodalnews.pl.

To już kolejne nowe połączenie z Gdyni w tym roku. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder. Z kolei pod koniec marca podano, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT. W czerwcu Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.

Miejsca

Opinie (48) 8 zablokowanych

  • MSC - Mafioso wraz Lewandowskim i Balcerowiczem wykończyły PLO . (1)

    Chcą wrócić aby wykończyć Polskę.

    • 5 8

    • A teraz...m

      Pani Arciszewska prezes PLO musi to odbudowac .

      Moze promami z szczecinskiej stoczni .?

      No i najwazniejsze ze te 3 bodajze stateczki plywaja pod polska bandera .

      Haha.
      Panstwo z dostepem do morza bez floty .!

      Kryminal dla kolejnych rzadow .

      • 2 1

  • Polska exportuje meble do Tunezji,w Tunisie jest sklep z polskimi meblami. Pozdrowienia

    • 1 0

  • Oj to Prezydent Szczurek będzie nas ubogacał

    imigrantami z Afryki. Bazę już stworzył.

    • 3 3

  • (2)

    Co za bzdura. Przeciez to nie jest serwis bezposredni a 25 transit time z 2 przeladunkami. Takich "serwisow" do setek portów na swiecie mamy z Trójmiasta bardzo ale to baaardzo dużo.

    • 21 0

    • oczywista oczywistość

      Wymienione poza Tunezją "nowe" serwisy są równie mocno naciągane. Fakt jest taki, że żaden statek Maersk nie zawija do Gdyni. Serwisy Unifeeder i Containerships istnieją od lat i są co jakiś czas modyfikowane - nie są to bynajmniej "nowe" serwisy.
      Zatem czysta propaganda - "ciemny lud to kupuje", niestety.

      • 5 2

    • hehe, no brawo gdynia;)

      • 0 1

  • widze ze portal stoi w rozkroku

    jeden artykul o eko i zielonej energii i ze trzeba sie bac zmiany klimatu, a potem material chwalący rozwoj transportu morskiego w formie diesla, wiozacego tony plastiku do afryki, gdzie zapewne nie zostaną poddane recyclingowi tylko wylądują w morzu. ach wybory wspolczesnosci

    • 2 1

  • D6f77g7

    Import tunezyjek?
    Jako sex maszin

    • 1 0

  • że ta guma w bieliźnie nie pęka

    takie naciąganie d**ilne, że jakieś nowe połączenie rzekomo uruchomiono oznacza, że Gdynia kompleksami stoi. przykre. w sumie fajny byłby port, gdyby nie ludzie, którzy piszą o 117 % wzrostach, kiedy strzelą niechcący 17% i pieją o nowym połączeniu z "przesiadkami" po drodze... naprawdę smutne, ponieważ Ci którzy nie są d**ilami i to czytają, to już się nie śmieją, tylko zwyczajnie żal się robi. szkoda.

    • 2 0

  • a juz myślałem, że

    z International Airport Kosakowo

    • 1 0

  • Ciekawe

    Mam z okna widok na zatokę i lubię rano popatrzeć na nią i statki czekające na redzie na wejście do portu.Jakiś czas temu kontenerowiec tego armatora stał ponad dwa tygodnie, chyba coś kiepsko z logistyką w porcie.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane