• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowiutki kolos w Porcie Gdynia

VIK
22 lipca 2024, godz. 09:00 
Opinie (81)

Do Portu Gdynia wszedł kontenerowy kolos. Ma 364 m długości i 51 m szerokości. Ogromny jak na warunki tego portu, choć większe już bywały, ale nie to jest najważniejsze. Ten jest praktycznie prosto ze stoczni, bo został zbudowany w... 2024 roku.



Statek MSC Adya wszedł do Portu Gdynia na tzw. "żyletkę", ponieważ warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów, i zacumował w terminalu BCT przy nabrzeżu Helskim IMapka.

Statek zawitał do Gdyni w ramach serwisu żeglugowego Swan, czyli stałego bezpośredniego połączenia z Dalekim Wschodem. Gdynia pojawiła się w tej siatce połączeń w lipcu ub. roku. W ramach tego połączenia chodzą statki różnej wielkości. Pierwszym, który zainaugurował wizyty w Gdyni, był kontenerowiec MSC Madeleine, który ma tylko 349 m długości. Z kolei w lutym tego roku był w Gdyni MSC Aurora (366 na 48), który jest dłuższy od MSC Adya o 2 metry, ale za to węższy o 3 m.


Według zapowiedzi kolos ma wyjść z Portu Gdynia w czwartek, 25 lipca, o godz. 20. Będzie więc okazja zobaczyć go z bliska. Trzeba jednak pamiętać, że godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej - tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Przebudowa gdyńskiego portu tak, aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2 (miejsce w porcie, które pozwala na to, by statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m. Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. roku zakończono przebudowę Północnej Ostrogi Pilotowej i zyskano dodatkowo prawie 40 m.

Resort infrastruktury. Droga Czerwona zgodnie z planem Resort infrastruktury. Droga Czerwona zgodnie z planem

Na pewno pomocny przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu statków w gdyńskim porcie jest system pilotowy OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

W Porcie Gdynia wciąż trwa realizacja programu: "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.
VIK

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Czy pali ekologicznym drewnem czy dyzlem?

    • 17 14

    • Aktywiszcza klimatyczni wiosłują.

      • 8 1

    • To nie wiesz że starymi oponami ?

      • 6 1

    • pali

      sfenami

      • 3 1

    • A co cię to obchodzi umysłowy emerycie?

      Skup się na pietruszce w Rodos.

      • 3 1

    • Tak kołku, dieslem

      • 3 1

  • Czy jest napędzany elektryką poprzez panale słoneczne czy przez rozwiniety żagiel?

    czy może zostawia ślad węglowy?

    • 10 12

  • Szkoda, że po zmianie władzy takie kolosy przestały wpływać do Gdańska (17)

    Poprzedni rząd wybudował DCT II, trwa budowa dct iii w planach był port zewnętrzny, ale teraz zasadnym jest pytanie PO co?

    • 44 89

    • uwaga te komentarze

      pisze ruski troll!

      • 21 12

    • (4)

      Poprzedni rząd nic nie wybudował na dct. Bzdur nie opowiadaj.

      • 25 18

      • Nawet nie wiesz co buduje się w Gdańsku (2)

        poprzedni polski rząd również odkupił część udziałów w DCT

        • 20 7

        • Tempa propaganda (1)

          W którym roku rząd odkupił 30% udziałów, a w którym roku powstało T2?

          • 13 11

          • Teraz budują T3.

            • 0 0

      • Ci z PiSuaru ukradli sobie `wille+` no i VATeusz MoRadziecki nie potrafi opublikować oświadczenia majątkowego żony :))))

        • 10 14

    • Co ty masz w głowie klaunie żeby wymyślać takie bzdury?

      • 13 14

    • Poprzednia władza z PIS spowodowała kolejki do Baltic Hub, co z kolei podważyło wiarygodność portu (3)

      a to z kolei spowodowało rezygnację z niego wielkich przewoźników, bo ci nie mogą pozwolić sobie, by statek stał tygodniami na redzie

      I tak akurat przez PIS wybrali przysłowiowy Hamburg

      • 17 19

      • Ten Hamburg, ktory ostatnio stał w zwiazku ze strajkiem? (2)

        • 9 3

        • Hamburg to jest obsesja PISowców, nie moja (1)

          • 4 2

          • Pisruskie preferują Kreml

            Nie wiedzą że Niemcy to największy partner handlowy.

            • 2 2

    • Haha, te trolle są coraz śmieszniejsze. (2)

      Chyba jakiś nowy algorytm

      • 22 8

      • Najśmieszniejsze jest to że on to PiSze bo stracił posadkę w spółce skarbu państwa i stoi teraz w kolejce do Pośredniaka :)))) (1)

        • 11 10

        • Z jednego garnuszka, do drugiego.

          Miernota aż w oczy kole

          • 3 2

    • żebyś przestał p**lić

      • 12 3

    • Kontenerek

      Najgorzej jak wypowiadają się osoby które nie znają branży w każdym tygodniu oo Gdańska wpływają 3-4 największe statki kontenerowe na świecie Maersk nie jedynym właścicielem dużych statków .
      CMA
      COSCO
      OOCL
      Powyższe też mają po 399 metrów statki

      • 17 4

    • To znaczy że go pisopato nie ma w porcie?

      • 2 6

  • Takie statki to powinien obsługiwać nowoczesny, elegancki port w Hamburgu (5)

    Po co nam port skoro tam jest super infrastruktura.

    • 19 40

    • uwaga te komentarze

      pisze pisowsko ruski troll!

      • 13 10

    • Pisopaty port mają w Radomiu

      • 1 5

    • Po co ci mózg jak masz Ruspublika

      • 1 2

    • Uważaj co piszesz bo (1)

      po tych wszystkich reformach edukacji słowo "sarkazm" jest połowie społeczeństwa nieznane.

      • 1 0

      • Pisdzielce nie znali i nie znają

        Jedynie módlmy się i pisdaje rozumieją

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    To właśnie dzięki takim statkom możliwe jest przeniesienie produkcji do Chin (1)

    dzięki czemu na każdą tonę CO2 mniej w UE Azja emituje 5 ton więcej - co pozwoliło utrzymać dynamikę wzrostu emisji i oczywiście wynieść majątki kapitalistów na nowe wyżyny :)
    Jak tam wasze papierowe słomki i nakrętki niezgubki?

    • 49 2

    • Święte słowa

      Racja prawda nic dodać

      • 1 0

  • Czyli zaraz zakorkowana estakada, bo ciężarówki będą czekać w kolejce.

    • 14 11

  • O kolosie, mam cie w nosie. Obys wplynal na mielizne, bo przywozisz nam chinszczyzne. (5)

    • 22 26

    • Wg widza tvn taki statek wraca na pusto?? (3)

      • 7 3

      • Wg widza republiki ten statek zbudował pis. (2)

        • 4 9

        • I to w Radomiu (1)

          • 2 2

          • W Radomiu to twojego przedmówcę zrobili.

            • 1 0

    • Aleś gupek

      • 1 0

  • Jakże wielka musi być frustracja oderwanych od koryta PISowców, skoro zalewają każdy artykuł (8)

    swoimi hejterskimi komentarzami...

    • 22 45

    • PKP Cargo upada (6)

      A kto dostał przewozy po PKP? Zgadnij ;-)

      • 9 1

      • Deutsche Bahn

        • 9 3

      • A czemu upada? Zadałeś sobie trud, żeby poszukać, czy wystarczy co powiedzą w TV Republika dla tępaków?

        • 5 8

      • Upada t ę p y PISowcu, bo rozgrabiliście do spółki z solidarnoscią świetnie prosterującą firmę

        Jesteście jak szarańcza i potop w jednym

        • 8 8

      • Kolej niemiecka

        Orlen też ma problemy

        • 5 3

      • Mordazdradziecki doprowadził pkp do upadku

        • 4 2

      • Pinokio Mordaradziecki

        W 2011 chciał Pan sprzedać PKP Cargo Rosjanom, konkretnie Jakuninowi, przyjacielowi Putina, który kierował wówczas kolejami rosyjskimi. Zarząd PKP, którym kierowałem, odrzucił Pana rekomendację. Mimo to kasę za doradztwo Pana zagraniczny bank przyjął. Czy to dlatego pozwolił Pan aby nominaci PiS doprowadzili tego dawnego polskiego championa do ruiny w czasach gdy był Pan premierem? Wartość PKP Cargo spadła w latach 2015-23 o 90%. Jaką ma Pan dzisiaj rekomendację żeby uratować PKP Cargo i tysiące miejsc pracy? Sprzedać Orbanowi? przypomina Jakub Karnowski.

        • 2 2

    • Logiczne myslenie jest obve tobie idio.

      • 0 0

  • 16 lat to nowiutki???!!!! (1)

    Co to za VIK napisał??? Statek starszy od niego, a ten pisze, że nowiutki....

    • 6 10

    • 16 lat?

      A jak to wyliczyłeś? Napisane, że zbudowany w roku 2024...

      • 9 0

  • Tusk juz zniszczyl PLO teraz chce zniszczyv PZM. (6)

    Jego minister od spraw morskich Marchewka tak się nazywa podał że PZM przynosioslo straty w zeszłym roku
    Nie podał że rok wcześniej pr,yniosl 1 mld. Zysku. Niszczy wszystko co polskie. Zyski maja inni jak MSC.

    • 42 34

    • PLO kierowała Arciszewski ostatnie lata... (1)

      • 5 2

      • Arciszewsla PO likwidscji PLO przez Tuska

        Gdy zostały tylko pustki i jeden statek.

        • 4 3

    • PŻM

      Straty były za ubiegły rok. A kto wtedy rządził?

      • 2 3

    • Normalny

      To ty nie jesteś .

      • 0 2

    • Nie klam (1)

      Jestem byłym pracownikiem PLO które zostało przekształcone w spółki w 1994r tak więc nie klam tylko sobie sprawdź,jeszcze żyją ludzie którzy pamiętają i pracowali w tamtych czasach,ułatwię Ci jak nazywały się spółki, z zakładu kontenerowego Franc and Tobiesen,z zakładu zaopatrzenia Polsuplly,z Lini zeglugowych Euroafrica, Pollewiant,Polameryka.

      • 0 0

      • I Lewandowski z PO niejaki Janusz

        Wszystko posprzedawał..za grosze

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane