• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowiutki kolos w Porcie Gdynia

VIK
22 lipca 2024, godz. 09:00 
Opinie (81)

Do Portu Gdynia wszedł kontenerowy kolos. Ma 364 m długości i 51 m szerokości. Ogromny jak na warunki tego portu, choć większe już bywały, ale nie to jest najważniejsze. Ten jest praktycznie prosto ze stoczni, bo został zbudowany w... 2024 roku.



Statek MSC Adya wszedł do Portu Gdynia na tzw. "żyletkę", ponieważ warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów, i zacumował w terminalu BCT przy nabrzeżu Helskim IMapka.

Statek zawitał do Gdyni w ramach serwisu żeglugowego Swan, czyli stałego bezpośredniego połączenia z Dalekim Wschodem. Gdynia pojawiła się w tej siatce połączeń w lipcu ub. roku. W ramach tego połączenia chodzą statki różnej wielkości. Pierwszym, który zainaugurował wizyty w Gdyni, był kontenerowiec MSC Madeleine, który ma tylko 349 m długości. Z kolei w lutym tego roku był w Gdyni MSC Aurora (366 na 48), który jest dłuższy od MSC Adya o 2 metry, ale za to węższy o 3 m.


Według zapowiedzi kolos ma wyjść z Portu Gdynia w czwartek, 25 lipca, o godz. 20. Będzie więc okazja zobaczyć go z bliska. Trzeba jednak pamiętać, że godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej - tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Przebudowa gdyńskiego portu tak, aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2 (miejsce w porcie, które pozwala na to, by statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m. Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. roku zakończono przebudowę Północnej Ostrogi Pilotowej i zyskano dodatkowo prawie 40 m.

Resort infrastruktury. Droga Czerwona zgodnie z planem Resort infrastruktury. Droga Czerwona zgodnie z planem

Na pewno pomocny przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu statków w gdyńskim porcie jest system pilotowy OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

W Porcie Gdynia wciąż trwa realizacja programu: "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.
VIK

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • ooorobertooo (3)

    Kiedyś mieliśmy stocznie które budowały statki ale fajnopolactwo na kredyt wybrało Niemca tuska i on te stocznie zniszczył teraz znowu fajnopolactwo na kredyt wybrało tuska i on już zniszczył PKP Cargo ale fajnopolactwo jedyne co potrafi powiedzieć to rąba...ć PiS bo ich umysły nic więcej ni są w stanie ogarnąć

    • 6 6

    • Pis stocznie i kopalnie likwidował

      Mordaradziecki pkp cargo zaorał

      Szok co ta szajka wyprawiała

      • 1 2

    • Nawet ludzie 0 mówią o pinokio że jest czerwononiemieckim agentem

      W 2011 chciał Pan sprzedać PKP Cargo Rosjanom, konkretnie Jakuninowi, przyjacielowi Putina, który kierował wówczas kolejami rosyjskimi. Zarząd PKP, którym kierowałem, odrzucił Pana rekomendację. Mimo to kasę za doradztwo Pana zagraniczny bank przyjął. Czy to dlatego pozwolił Pan aby nominaci PiS doprowadzili tego dawnego polskiego championa do ruiny w czasach gdy był Pan premierem? Wartość PKP Cargo spadła w latach 2015-23 o 90%. Jaką ma Pan dzisiaj rekomendację żeby uratować PKP Cargo i tysiące miejsc pracy? Sprzedać Orbanowi? przypomina Jakub Karnowski.

      • 2 2

    • Pis stocznie zaorał a prom u Włocha wybudował

      Brawo pis

      • 1 2

  • Kiedy BCT Gdynia Marathon, wyścig open ?

    :-)

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kolos w Gdyni. MSC Adya wchodzi do portu

    kolos w Gdyni

    Przesyłki z TEMU przypłynęły

    • 5 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kolos w Gdyni. MSC Adya wchodzi do portu

    błednik

    taka wielka odp kapitanow holownikow a zarabiaja grosze
    a piloci wala hajs a sla zle komendy ktore na szczescie sa ignorowane prze doswiadczonych szyprow
    bo inaczej kraksa bylaby.....

    • 2 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kolos w Gdyni. MSC Adya wchodzi do portu

    MSC

    Tzw "Mafia Shipping Company", znana w srodowiskach marynarskich za fatalne warunki pracy w swoim czasie. Jak dzisiaj jest - sadzac po tym ze raczej w du**e maja uszczesliwianie pracownikow a sterty papierologii rosna aby sprostac wymogom to raczej jest tylko gorzej.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane