- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (167 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (70 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (64 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (100 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Nowy statek ratowniczy "Orkan" sam potrzebuje ratunku
Zwodowany w czerwcu 2010 statek ratowniczy "Orkan" nie wziął udziału w żadnej akcji ratowniczej, ale musi wrócić do stoczni po próbach morskich.
- Nie wiemy dokładnie, to muszą sprawdzić eksperci w stoczni - mówi Mirosława Więckowska, rzecznik Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w Gdyni. - Statek nie wszedł jeszcze do eksploatacji.
Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że podczas trwających od wielu tygodni prób morskich wykryto usterki, z których najpoważniejsza to przeciek w zbiorniku paliwa. Statek miał przejść kolejną próbę podczas sześciodniowej akcji, w ramach której miał nie zawijać do portu, by uzupełnić paliwo. Z wadliwym zbiornikiem okazało się to niemożliwe.
Skąd takie usterki? W Stoczni Marynarki Wojennej nie udzielono nam komentarza dotyczącego remontu statku.
"Orkan" powstał, by poszukiwać i ratować życie ludzkie w każdych warunkach meteorologicznych na Bałtyku. Dodatkowo może pomagać w zwalczaniu zagrożeń i zanieczyszczeń na morzu. Był pierwszą jednostką typu SAR-3000/I, jaką zamówiła MSPiR. 6 września 2010 r. w Stoczni Marynarki Wojennej zwodowano i ochrzczono bliźniaczego "Pasata", którego matką chrzestną statku została Anna Komorowska, żona prezydenta RP.
Trzeci z serii statek zbudowany zostanie już przez Gdańską Stocznię Remontową i trafi do eksploatacji na początku 2012 roku. Wtedy też zakończy się proces dostosowywania morskiej floty ratowniczej Służby SAR do standardów europejskich. Koszt budowy każdej z trzech nowych jednostek wynosi ok. 40 mln zł.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (77) 4 zablokowane
-
2011-05-04 23:50
"... bo dobry Bóg już zrobił co mógł, teraz trza wezwać fachowca"
He, he
- 1 0
-
2011-05-04 23:54
"[...]akcji ratunkowej."
Powinno być "akcji ratowniczej" (pod zdjęciem).
- 0 1
-
2011-05-05 07:31
Marian Dere pownieneś tam pracować i budować dla naszego kraju.
- 0 0
-
2011-05-05 08:33
"matką chrzestną statku została Anna Komorowska" (1)
To wszystko tłumaczy, czemu ten biedny statek ma pecha...
- 1 2
-
2011-05-05 10:51
To nie tego baranie.
- 1 1
-
2011-05-05 10:08
(1)
Internet to jest fajna rzecz. Można na niczym się nie znać, ale występować jako anonimowy ekspert od wszystkiego.
Po to są próby morskie żeby wykryć usterki i je usunąć. Podczas takich prób zdarzają o wiele bardziej poważne awarie i usterki. Poniższe opinie w 90% nie są warte funta kłaków. Powyższy artykuł ma podobną wartość. Tania sensacja i nic ponadto.
Można się zastanawiać dlaczego nieszczelności zbiornika nie wykryto w czasie prób dokowych. Ale czy to zasługuje na artykuł?- 4 1
-
2011-05-05 11:15
Widać że jesteś jednym z opisywanych przez samego siebie pseudoekspertów.
Szczelności zbiorników sprawdza sie na etapie prefabrykacji i montażu kadłuba.
Podpisują sie pod tym kontrolerzy jakości wewnętrzni, klasyfikatorzy i na końcu armator. W związku z tym zatrwarzającym jest fakt jak to zostało odebrane???
Przede wszytkim, największe brawa należą się PRS-owi Brawo!!!
(tak kończą się fuchy "po układach")- 0 1
-
2011-05-05 10:16
precz z państwowymi molochami
precz ze związkowcami
- 1 0
-
2011-05-05 10:58
taki drugo polonez , jak polski inżynier coś wymyśli to albo za chwile jest to do remontu albo do wymiany. (1)
polak nic nie potrafi zrobic dobrze, no może jedynie wypić dobrze potrafi i ukraść. czemu tak jest że polska to taka cienizna, słaby kraj który ciągnie jeszcze tylko dzięki pracowitym ludziom którym zalerzy by pracować i coś osiągnąć i zachodowi bez którego było by dalej smutno i szaro.
- 0 2
-
2011-05-09 18:28
A Ty kim jesteś? Niemcem, Ruskim, a może polskim ekonomistą?
- 0 0
-
2011-05-05 10:59
bo w pracy pic nie można. stoczniowcy opamiętajcie się. nic nie umiecie zrobić dobrze.
- 1 3
-
2011-05-05 11:33
SAR w Gdańsku :)))) (1)
Jak na razie zapowiada się, że SAR budowany w stoczni gdańskiej pójdzie na złom zanim zejdzie na wodę:))). Stocznia ma bardzo poważne problemy z budową aluminiowej konstrukcji. A W Stoczni Marynarki Wojennej poradzono sobie z tym bardzo sprawnie i fachowo.
- 7 1
-
2011-05-12 07:13
Firma Alumare budowała alu konstrukcję
A nie stocznia MW
- 0 0
-
2011-05-05 11:38
ha ha
Tyle że te zbiorniki spółka spawała Tak to jest jak się fachowców bierze z pod budki z piwem Zrobi taki jeden kurs trzy dniowy i już wielkim fachowcem jest No to się nie dziwcie że mamy takie efekty a nie inne
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.