• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdański Eksploatacja już na sprzedaż

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Według zarządu portu, spółka Port Gdański Eksploatacja potrzebuje inwestora. Według zarządu portu, spółka Port Gdański Eksploatacja potrzebuje inwestora.

Jest już harmonogram sprzedaży spółki Port Gdański Eksploatacja. Na dniach rozpocznie się nabór doradcy prywatyzacyjnego, do 30 września powinien zostać wyłoniony inwestor, a do końca roku powinna zostać podpisana z nim umowa - taki plan przyjął Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, czyli sprzedający. Czy realny?


Czy to dobry czas na prywatyzację?


Port Gdański Eksploatacja jest spółką operatorską, zajmującą się obsługą ładunków na obszarze wewnętrznego portu gdańskiego. Na jakich inwestorów czeka zarząd portu?

- Zależy nam, aby to była klasyczna firma operatorska - twierdzi Ryszard Strzyżewicz, prezes Zarządu ZMPG SA. - Zależy nam na dobrej marce, która przy naszej pomocy zacznie inwestować w dość dużym stopniu zamortyzowaną infrastrukturę tej spółki. Bez tego nie da się rozwinąć możliwości przeładunkowych tej firmy. Tam brakuje inwestycji. My, niestety, jesteśmy złym właścicielem dla tej spółki, bo nie możemy jej doinwestować, gdyż sami nie mamy takich środków. Jestem pewien, że bez nas Eksploatacja rozwinie skrzydła.

O możliwości sprzedaży tej spółki mówiło się od kilku miesięcy. Choć harmonogram jeszcze nie był znany, to zainteresowanie prywatyzacją wyraził największy polski eksporter węgla, spółka Węglokoks. Przedstawiciele tej firmy zapowiedzieli, że przejęcie Eksploatacji jest wpisane w plany rozbudowy grupy kapitałowej.

- Mamy sygnały, że poważne podmioty zainteresowane są kupnem Eksploatacji - przyznaje prezes Strzyżewicz. - Jestem spokojny, choć z drugiej strony mam obawy, że to straszenie kryzysem może nam nie sprzyjać. Może to nie jest dobry moment na sprzedaż? Mam obawy, czy ten kryzys faktycznie nas nie dopadnie i nie zamiesza przy tej transakcji. Choć na razie trzeba przyznać, więcej jest o nim mowy w telewizji, niż w rzeczywistych wskaźnikach gospodarczych.

Port Gdański Eksploatacja zatrudnia prawie 600 osób i prowadzi obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Spółka jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym.

Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I, WOC II, Oliwskie, Wiślane, Szczecińskie, Węglowe, Rudowe i Administracyjne. W wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (66) 7 zablokowanych

  • Cala polske niech wystawia od razu na sprzedaz

    • 6 3

  • Zarząd Portu

    by jeszcze jakieś drogi do portu wybudował, z sensem, Szczecińskie, Wiślane i Basen Górniczy to istny poligon. Wyremontowana ul.Wielopole to jakiś żart, tam ciężko minąć się rowerem a co dopiero TIRem ...

    • 10 0

  • Wyprzedaż Polski ....

    Pan Adamowicz przeciez jest w Radzie Nadzorczej Zarządu Portu Gdańsk i przecież musi wyrwać pieniądze biednym pracownikom na utrzymanie takiego molocha jak Stadion.

    • 17 4

  • Anioł śmierci (3)

    jak to dobrze panu doktorze i temu pańskiemu kapo Łakomskiemu idą eksperymenty na żywym organiźmie zwanym portem gdańskim !!!
    Przebijacie komuchów na głowę w swoich destrukcyjnych eksperymentach. Zero inwestycji i ruchu statków w porcie. Dla was liczą się tylko cyferki w sprawozdaniach, a że spółki padają i ludzie lądują na bruku, to przecież nie wasz problem ...
    Ale najgorsze jest to, że wy nie bedziecie za ten burdel odpowiadać na zasadzie operacja się udała, ale pacjent (port) nie przeżył ...

    • 31 2

    • TO KONIECZNOŚĆ (2)

      Portowe spółki eksploatacyjne powinny być sprywatyzowane (obowiązek ustawowy) bodajże do 2006 roku. Ma to głównie zapewnić konkurencyjność usług w porcie. Dłuższe posiadanie takich podmiotów przez spółkę zarządzającą portem naraża ją na konsekwencje prawne ze strony polskiej i ze strony Unii Europejskiej, co może również negatywnie wpłynąć na możliwości pozyskiwania dotacji unijnych na modernizację infrastruktury portowej.

      • 6 9

      • ale się tu modernizuje ... wejście do portu ...

        • 2 0

      • jakie modernizacje?

        znam port jak własną kieszeń...o jakich modernizacjach tu mówimy? wszędzie dziury, sprzet zniszczony, ludzie słysza od lat o cięciach, ktoś tu się martwi o dotacjach z unni kosztem pracowników, PYTAM ...co z nami!!!! czy dotacja unijna nas obejmie? kto mysli o zwykłych pracownikach nie o PREZESOWSKICH DU...ACH!!!

        • 2 0

  • JAK PRYWATYZOWAĆ? (1)

    Trochę dziwna jest ta spółka portowa, która zajmuje się przeładunkiem wszystkiego. Takie "mydło i powidło" trudniej jest sprzedać za dobre pieniądze. A ponadto dziwi mnie ten nabór na doradcę prywatyzacyjnego. Czy zarząd ZMPG S.A. i jego służby nie potrafią sami przeprowadzić procesu prywatyzacyjnego? W Gdyni to potrafią. A co rada nadzorcza na to?

    • 23 1

    • zapytaj

      Przewodniczącego :)

      • 1 0

  • V kolumna !

    V kolumna wyprzeda a właściwie to daruje cały kraj jedynie słusznej mniejszości
    etnicznej dzięki, której będzie miała prawo grabić niewolników III RP i żyć dostatnio
    wraz z rodzinami i kolesiami. "Solidaruchy " i POstkomuchy to banda gorsza od komunistów rządzących w PRL-u. A gdzie są teraz duchowni Kościoła Katolickiego tak wspierający Ruch Społeczny SOLIDURNOŚĆ ? Teraz nie trzeba
    bronić interesów ludzi pracy najemnej i naszej ojczyzny ??? Tylko Wasze dobra się liczą, Wasz interes i dobrobyt ??? A gdzie jest KOR, ROPCiO, KPN i inni sprzedawczyki majątku narodu polskiego ???

    • 10 3

  • Może gmina Kartuzy kupi Port Gdański Eksploatacja ?

    Połączy się stanowiska prezesa i burmistrza i będzie przynajmniej oszczędniej :-))

    • 19 1

  • HAHAHAHA (2)

    ZMPG nie ma pieniędzy na inwestycje w porcie, hahahahaha, good joke ;-) ale z jednym sie z nimi zgodze że nie nadają sie prowadzić tej spółki:):)

    ps. pani z kaszub tez podziekujemy

    • 26 0

    • powinna się zająć truskawkami a nie portami ...

      • 4 0

    • brak odpowiedzialności

      "nie mam środków na iwestycje '' hahahahahah a gdzie są pieniądze z haraczy które ściągają za każdy magazyn plac ect.
      a już wiem idą na wypasione pensyjki i oczywiście nowe samochody.
      tylko w polsce takie złodziejstwo w biały dzień za przyzwoleniem państwa !!!!!!!!!!!!!

      • 3 1

  • Dwa cwaniaki

    prezesi ZMPG SA to zwykłe dwa d*pki nie pisze o nich Panowie bo na panów trzeba sobie zasłużyć, a żaden z nich nie zasługuje na choć jedno dobre słowo. Mam nadzieje ,że w końcu ministerstwo przejrzy na oczy i wywali na zbity pysk tych frajerów . W głowach pomieszało się tym facetom i pomylili się bo port to nie uczelnia , a ekonomia to nie biurko.

    • 23 1

  • DO PORTOWCOW (2)

    CZAS POGONIC TYCH NIEUDACZNIKOW Z ZAMKNIETEJ

    • 27 4

    • NA TACZCE Z NIMI

      WYWIEŹĆ ICH NA TACZCE Z ZARZĄDU NA OCZACH WSZYSTKICH PONIŻANYCH PRACOWNIKÓW!!!!!

      • 9 2

    • tak zgadzam się ztą opinią

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane