• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w sieci nowych połączeń

Wioletta Kakowska-Mehring
31 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (36)

Firmy żeglugowe włączają Port Gdynia do europejskich sieci dowozowych. Diamond Line, Ocean Network Express czy Viasea. Jednostki tych firm żeglugowych zainaugurowały nowe połączenia.



Firma żeglugowa Diamond Line w lipcu rozszerzyła swoją sieć usług dowozowych o Port Gdynia. Połączenie jest oferowane w ramach usługi łączącej porty bałtyckie (Kłajpeda, Kotka, Helsinki, Gdańsk, Gdynia) z Hamburgiem i Bremerhaven, a dalej z portami w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej, Kanadzie i USA.

Jak się będą nazywać fregaty Miecznik? Jak się będą nazywać fregaty Miecznik?

Firma Diamond Line z siedzibą w Hamburgu jest w 100 proc. spółką zależną Cosco Shipping Lines Europe GmbH. To wyspecjalizowana firma świadcząca usługi dowozowe, w ramach których firma działa jako niezależna marka na europejskich trasach regionalnych. Stale przy tym nawiązuje współpracę z podmiotami z branży chemicznej, handlu detalicznego, produkcji papierniczej i sprzętu AGD.



Z kolei w czerwcu w terminalu  GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi o nazwie IBESCO. Cotygodniowy serwis łączy bazowe porty w Polsce, Skandynawii, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Pokonanie całej trasy ma statkom ONE zajmować zgodnie z harmonogramem 28 dni.

Połączenie Diamond Line Połączenie Diamond Line

Również w czerwcu po raz pierwszy pojawił się statek armatora Viasea. Statki z Gdyni będą pływać do Oslo, Moss, Immingham, Moerdijk, ponownie do Oslo i Moss, następnie do Kłajpedy i znów do Gdyni. Jak podaje armator, dzięki odpowiedniej koordynacji serwis umożliwia też transhipment na Półwysep Iberyjski i do Irlandii. Nowy serwis shortsea z GCT nastawiony jest na kontenery 45-stopowe. Statki Viasea pojawiają się w gdyńskim terminalu raz w tygodniu - w piątki.

Kolejne Głuptaki trafią na Kormorany Kolejne Głuptaki trafią na Kormorany

Viasea to norweska niezależna linia żeglugowa z własną flotą statków i sprzętem kontenerowym. Linie skupiają się na obsłudze połączeń bliskiego zasięgu oraz transportu multimodalnego do i z portów w Europie, oferując tym samym serwis door-to-door.

Miejsca

Opinie (36) 8 zablokowanych

  • To bardzo dobra wiadomość. Powinniśmy być dumnie, że polskie porty rozwijają się (8)

    Co na to politycy opozycji którzy głośno wołali po co nam porty skoro są w Niemczech?

    • 25 21

    • Racja

      Tak jak lotnisko, autostrady i ogólnie przemysł. Mieli plan sprowadzić Polskę do roli podwykonawcy,a nawet kolonii ekonomicznej. Nie doczekanie łobuzy

      • 17 5

    • rozwoj rozwojem (1)

      ale z glowa, a nie budowanie megalomanskich wymyslnych rzeczy, jak centralny port lotniczy.

      • 11 15

      • kazdy słomiany Miś musi być wielki

        • 4 11

    • ja bym się dopytywał królowj puch czy pierza z PIS, dlaczego to są obce linie a nie PLO

      którym zarządza

      No ale przecież cały świat nas tłamsi, a PISowcy świetnie zarządzają polskimi narodowymi firmami... :O)

      • 9 7

    • (1)

      Tak? Rozwijają się? W Nowym Porcie to nawet powietrze zabrudzone miałem węglowym.Mieszkańcy chorują przewlekle.

      • 3 7

      • Niewiarygodne!

        Węgiel w porcie! Toż to szok!

        • 0 0

    • Nie kłam. Nikt nie mówił tak o portach morskich.

      Charakterystyka towarów portów morskich i lotniczych jest diametralnie inna. Odstaw propagandę.

      • 2 6

    • nie bardzo sie rozwijaja...

      Bo raczej tradycyjnie oddajemy rynek tym, ktorzy sa w stanie go zaspokoic, zamiast brac w tej grze udzial.

      Dostajemy czynsz ale gorke zgarnia kto inny.
      Wedle doktryny Lewandowskiego, oddac za tyle, ile chca zaplacic. Chocby za zlotowke.

      • 1 0

  • Polskie porty stają się poważną konkurencją dla portów niemieckich (3)

    Czy to dlatego przysłali tutaj swojego człowieka?

    • 19 13

    • Oczywiście, że tak.

      Teraz największym zagrożeniem dla nich jest planowana rozbudowa portu w Świnoujściu.

      • 11 5

    • (1)

      tak, nazywa się Morawietzki

      • 7 13

      • i z rozwalania gospodarki Polski wywiązuje się świetnie

        • 6 9

  • Ciekawe że na mapce statek nie wykorzystuje kanału, ale widac wychodzi taniej. (3)

    • 8 0

    • Ciekawe - znowu ten zgniły zachód... a przecież mamy nasze statki... co one robią? (1)

      Może dopytać się prezes Mielewczyk z PIS?

      • 5 4

      • ziekuję PISowskiemu adminowi za przeniesienie tego wpisu pod inny

        żeby nie raził uczuć PISowskich trolli, bo przecież niewygodnej prawdy nie należy upubliczniać

        • 2 4

    • Niedawno czytałem artykuł o promach...

      Okazuje się że tylko te polskie mają jakieś dziwaczne problemy i tracą rynek, bo niemieckie mają zamiar zwiększyć liczbę połączeń ze Świnoujścia...



      Czego się PIS nie tknie...



      Tu mowa o armatorach zagranicznych, znowu...

      • 3 2

  • Kiedy bezpośrednie połączenie z CPK ? (12)

    Turyści odliczają dni kiedy można będzie dopłynąć statkiem do CPK. Stępka już jest w Szczecinie. Turyści nie mogą się doczekać objazdowej trasy po polach w towarzystwie licencjonowanego pastucha z PIS. Atrakcja na miarę unesco. jaki kraj taki pastuch.

    • 40 28

    • Podobno w Porcie Gdynia spadła sprzedaż garsonek

      Pracownicy ubierają się w jedynie słuszne mundurki PIS. Komuna wróciła w pełnej krasie. Port to teraz inwazja nieudaczników z PIS, którzy jak sami twierdzą nie przyszli pracować tylko odbierać wypłatę. Rodzina PIS na swoim, to główne kierunki rozwoju portu. Na szczęście na jesieni zostanie wprowadzony nowy program Garsonka minus. Partyjnym nieudacznikom podziękujemy.

      • 3 6

    • Panom w garsonkach już dziękujemy

      • 0 5

    • Wkrótce - przez przekop mierzei do Elbląga a później rurami kanalizacyjnymi pod PiSuar w CPK :)))))))))))))))) (1)

      • 14 13

      • Słabe treści z tępej głowki.

        Po wyborach zatęsknisz do mirabelek.

        • 3 3

    • Po co nam lotnisko skoro jest w Berlinie?? (7)

      • 16 9

      • CPK? Po nic. (6)

        LOT jest za mały żeby obsłużyć wielki hub. Wystarczyłaby rozbudowa Modlina, ale tutaj trzeba się dogadać z samorządem i podzielić stołki. I przy mniejszej inwestycji mniej można ukraść.

        • 10 10

        • rudy mówił, że nie ma sensu ratować LOT tylko dlatego, że ma piękną historię (5)

          • 4 7

          • A jaki jest sens ratować tą dziadowską firmę? (1)

            Ceny jak w Lufthansie, a obsługa jak w Rayanairze.

            • 7 2

            • Taki, że od dawna przynosi zysk, i to całkiem pokaźny.

              Do tego jest sporym pracodawcą z bardzo atrakcyjnymi wynagrodzeniami.

              • 0 1

          • I dobrze mówił

            • 3 2

          • Nie latam już LOTem. Przez opóźnienia musieli mi tylko w zeszłym roku oddać 1800EUR. I to, o ironio z naszych podatków. (1)

            • 1 2

            • To ciekawe, wg oficjalnych statystyk Lot jest najpunktualniejszą linią w Europie.

              Teraz idź trollować gdzie indziej.

              • 0 1

  • Przejazd tramwajem wodnym w karcie mieszkańca Gdańska.? (1)

    Nie da rady! Trasa zlikwidowana,przystanki niszczeją!

    • 19 3

    • Za PiS wszystko się zwija a za Tuska wszystko się pięknie rozwijało :))))))))))))

      • 7 8

  • Czy te nasze Promy które z taką pompą odbierał Premier Morawiecki już pływają po Bałtyku ? (1)

    Bo mogłyby wpływać do Gdyni :))))))))))))))))))))

    • 8 7

    • stępkę przytargali na plecach ze Szczecina do Gdańska... może tym razem dokończą

      • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane