• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w sieci nowych połączeń

Wioletta Kakowska-Mehring
31 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (36)

Firmy żeglugowe włączają Port Gdynia do europejskich sieci dowozowych. Diamond Line, Ocean Network Express czy Viasea. Jednostki tych firm żeglugowych zainaugurowały nowe połączenia.



Firma żeglugowa Diamond Line w lipcu rozszerzyła swoją sieć usług dowozowych o Port Gdynia. Połączenie jest oferowane w ramach usługi łączącej porty bałtyckie (Kłajpeda, Kotka, Helsinki, Gdańsk, Gdynia) z Hamburgiem i Bremerhaven, a dalej z portami w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej, Kanadzie i USA.

Jak się będą nazywać fregaty Miecznik? Jak się będą nazywać fregaty Miecznik?

Firma Diamond Line z siedzibą w Hamburgu jest w 100 proc. spółką zależną Cosco Shipping Lines Europe GmbH. To wyspecjalizowana firma świadcząca usługi dowozowe, w ramach których firma działa jako niezależna marka na europejskich trasach regionalnych. Stale przy tym nawiązuje współpracę z podmiotami z branży chemicznej, handlu detalicznego, produkcji papierniczej i sprzętu AGD.



Z kolei w czerwcu w terminalu  GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi o nazwie IBESCO. Cotygodniowy serwis łączy bazowe porty w Polsce, Skandynawii, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Pokonanie całej trasy ma statkom ONE zajmować zgodnie z harmonogramem 28 dni.

Połączenie Diamond Line Połączenie Diamond Line

Również w czerwcu po raz pierwszy pojawił się statek armatora Viasea. Statki z Gdyni będą pływać do Oslo, Moss, Immingham, Moerdijk, ponownie do Oslo i Moss, następnie do Kłajpedy i znów do Gdyni. Jak podaje armator, dzięki odpowiedniej koordynacji serwis umożliwia też transhipment na Półwysep Iberyjski i do Irlandii. Nowy serwis shortsea z GCT nastawiony jest na kontenery 45-stopowe. Statki Viasea pojawiają się w gdyńskim terminalu raz w tygodniu - w piątki.

Kolejne Głuptaki trafią na Kormorany Kolejne Głuptaki trafią na Kormorany

Viasea to norweska niezależna linia żeglugowa z własną flotą statków i sprzętem kontenerowym. Linie skupiają się na obsłudze połączeń bliskiego zasięgu oraz transportu multimodalnego do i z portów w Europie, oferując tym samym serwis door-to-door.

Miejsca

Opinie (36) 8 zablokowanych

  • Port

    A co z portem Elbląg ? :-}

    • 3 0

  • feeder dla Hamburga?

    Przewozy przejmuja Skandynawiwie?
    Oni widza korzysc?

    No coz, na czyms trzeba zarabiac.
    Jak sie nie ma na czym, to sie zarabia na tym, co sie ma...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane