- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (184 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (91 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Firmy żeglugowe włączają Port Gdynia do europejskich sieci dowozowych. Diamond Line, Ocean Network Express czy Viasea. Jednostki tych firm żeglugowych zainaugurowały nowe połączenia.
Firma żeglugowa Diamond Line w lipcu rozszerzyła swoją sieć usług dowozowych o Port Gdynia. Połączenie jest oferowane w ramach usługi łączącej porty bałtyckie (Kłajpeda, Kotka, Helsinki, Gdańsk, Gdynia) z Hamburgiem i Bremerhaven, a dalej z portami w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej, Kanadzie i USA.
![Jak się będą nazywać fregaty Miecznik?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3506/150x100/3506531__kr.webp)
Firma Diamond Line z siedzibą w Hamburgu jest w 100 proc. spółką zależną Cosco Shipping Lines Europe GmbH. To wyspecjalizowana firma świadcząca usługi dowozowe, w ramach których firma działa jako niezależna marka na europejskich trasach regionalnych. Stale przy tym nawiązuje współpracę z podmiotami z branży chemicznej, handlu detalicznego, produkcji papierniczej i sprzętu AGD.
Z kolei w czerwcu w terminalu GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi o nazwie IBESCO. Cotygodniowy serwis łączy bazowe porty w Polsce, Skandynawii, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Pokonanie całej trasy ma statkom ONE zajmować zgodnie z harmonogramem 28 dni.
Również w czerwcu po raz pierwszy pojawił się statek armatora Viasea. Statki z Gdyni będą pływać do Oslo, Moss, Immingham, Moerdijk, ponownie do Oslo i Moss, następnie do Kłajpedy i znów do Gdyni. Jak podaje armator, dzięki odpowiedniej koordynacji serwis umożliwia też transhipment na Półwysep Iberyjski i do Irlandii. Nowy serwis shortsea z GCT nastawiony jest na kontenery 45-stopowe. Statki Viasea pojawiają się w gdyńskim terminalu raz w tygodniu - w piątki.
![Kolejne Głuptaki trafią na Kormorany](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3507/150x100/3507111__kr.webp)
Viasea to norweska niezależna linia żeglugowa z własną flotą statków i sprzętem kontenerowym. Linie skupiają się na obsłudze połączeń bliskiego zasięgu oraz transportu multimodalnego do i z portów w Europie, oferując tym samym serwis door-to-door.
Miejsca
Opinie (36) 8 zablokowanych
-
2023-07-31 16:20
Port
A co z portem Elbląg ? :-}
- 3 0
-
2023-08-01 09:09
feeder dla Hamburga?
Przewozy przejmuja Skandynawiwie?
Oni widza korzysc?
No coz, na czyms trzeba zarabiac.
Jak sie nie ma na czym, to sie zarabia na tym, co sie ma...- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.