• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy Stoczni Marynarki Wojennej protestują w Warszawie

neo
24 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
W Stoczni Marynarki Wojennej cały czas jest co robić, ale mimo to firma stoi na skraju upadłości. W Stoczni Marynarki Wojennej cały czas jest co robić, ale mimo to firma stoi na skraju upadłości.

Dwie pikiety organizują w poniedziałek pracownicy Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Będą domagać się rozmów z ministrami, którzy ich zdaniem skazują zakład na zagładę.



Czy rząd powinien ratować stocznię MW?

Pikiety odbędą się pod Ministerstwem Obrony Narodowej i Ministerstwem Skarbu w Warszawie. Mają być głośne, ale nie agresywne.

- Ministrowie zapewniali stoczniowców, że będą z nami rozmawiać przed ewentualną restrukturyzacją, a nigdy do tego nie doszło. Nie pozwolimy na łamanie prawa. Planowane zwolnienia całkowicie zablokują pracę zakładu, a są wielkie zadania do wykonania - podkreśla przewodniczący rady pracowników stoczni MW Tadeusz Szymelfenig.

Od kilku miesięcy stocznia, zatrudniająca ponad 1,3 tys. osób ma problemy z płynnością finansową. Pensje wypłacane są z dużym opóźnieniem. Planowane są więc zwolnienia ok. 30 proc. pracowników.

Stoczniowców wspiera szef Biura Bezpieczeństwa Narodowej Aleksander Szczygło, który twierdzi, że MON nie ma planu rozwoju dla Marynarki Wojennej, w tym także jej stoczni, która jest mocno zadłużona. Zapewnia, że będzie przekonywał ministra obrony narodowej do rozmów z przedstawicielami stoczniowców.

Stocznia MW straciła już płynność finansową w 2006 roku. Udało się jednak uratować firmę, zwalniając część załogi. Od tego czasu stocznia realizuje też cywilne zamówienia - m.in. dla Belgów, Norwegów i Brytyjczyków.
neo

Opinie (191) 10 zablokowanych

  • Czyjim adwokatem jesteś ( tacy jak ty sprzedają stocznie po kosztacz)

    Nie oszukuj się to z Warszawy płynęły pomysły na modernizację i tam płyną hajc, przez te cwaniak-owanie ten okręt stał w kawałkach tyle lat, Polska rzeczywistość ona budowała się niczym autostrady na papierze. Jedyną kartą przetargową jest komornik jak wejdzie na teren SMW przed wodowaniem, korweta będzie własnością stoczni.

    • 0 2

  • Do podatników !!!

    Gospodarka musi pochłaniać waluty z zewnątrz żeby była mocna , do tego cwaniaka kto ma to robić - Tesko, sharp, jukos. Cukrowni nie ma, Świdnik sprzedany i złomowane czołgi z Niemiec które będą serwisowane tam, F-16 bez offsetu Herkulesy z wojny z Wietnamu.

    Problem Polaków jest lenistwo w twoim przypadku chodzi o globalne spojrzenie na sprawę, bo Polska to nie spółka z o.o.

    • 0 2

  • Skacz sobie ze strony na strone.

    Mam tylko pytanie w czyim interesie to robisz ? PR-r Tuska jest już ugruntowany w TVN przez kolegów za oceanu przez CNBC. Tak do końca nie wiem czy te "C" nie kojarzy ci się z Columbem który to miał być niby odkrywcą Ameryki. Tak palanci.. nadszedł czas myślenia po polsku a ty tego nie potrafisz sprzedajna swino.. .

    • 0 2

  • "Rockefeller" to jest szlak po którym szukaj odpowiedzi, twoja logika jest ukształtowana przez tych samych ludzi którzy pozwolili odnieść mu sukces.

    • 1 1

  • trochę racji, co do strumienia finansowania może i masz kolego, ale miało też to związek z zaawansowaniem prac na korwecie w relacji do przekazywanych środków. Dawałbyś kolejne pieniądze widząc, że część z nich nie została wydana na przedmiotowe zlecenie?
    To nie odosobniony przecież przypadek. Poza tym nie mogę się dopatrzeć w ostatnich latach jednostki oddanej Wam do remontu zrealizowanej w terminie. Stocznia startowała w ostatnich latach prawie wyłącznie do przetargów, gdzie przewidziane były przedpłaty (zaliczki) odpuszczając kontrakty bez zaliczek np. naucie. Obiektywnierzecz ujmując do nauty zarzutów co do jakości i terminowości mieć nie można, co w perspektywie czasu stanowić może dodatkowe zagrożenie dla Waszego funkcjonowania

    • 1 0

  • Podobno ostatnio Nauta pokazała co potrafi w temacie okrętów wojskowych. A co do SMW MON zachowuje się jak ży.. bez pieniędzy w sklepie i to z warszawy. Jakim sposobem można zamówić farbę bojową na "ISKRĘ" ?

    • 1 2

  • (2)

    pokazała i pokaże.
    we wtorek montujemy działo i zdajemy czajkę - TERMINOWO !!!

    • 1 1

    • Chłopie jak już remontujecie okręty wojenne MW RP to czas by było łyknąć trochę słownictwa okrętowego. Widzę, że jeszcze długo będziecie mylić statek z okrętem.

      • 1 1

    • ale ma uciechę a co z przelotówka było same kłopoty mieliście tłoczku jeden

      • 0 0

  • kiedy my remontowaliśmy okręty wojenne MW i byłego ZSRR Ty chłopie na chleb mówiłeś jeszcze BEB ....

    • 1 1

  • bdb

    • 0 0

  • Powinni już was dawno zlikwidować

    Przynajmniej wasi najemnicy by nie niszczyli naszej stoczni. Tylko oni mogli wymyślić kolejną redukcję zamiast restrukturyzacji, co zabawne wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na to że te mendy zostaną na ludzie.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane