• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom dla Norwegów. Położono stępkę

VIK
9 lipca 2024, godz. 16:05 
Opinie (31)
  • Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy, czyli rozpoczęcia montażu kadłuba.
  • Statek będzie przeznaczony do żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera.
  • Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy, czyli rozpoczęcia montażu kadłuba.

W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.



W pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.


Ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii. Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne, z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów.


Zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.

Jest to już kolejna jednostka zamówiona przez Torghatten Nord AS w Remontowa Shipbuilding. W latach 2010-2013 stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
VIK

Opinie (31) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (1)

    Jeśli Norki będą kłaść stępki na budowanych w Polsce promach, tak jak klada się na naszych studentkach lub glonojadach, to zapowiada się naprawdę spora współpraca:)

    • 9 19

    • Trochę to słabe i płytkie

      • 0 0

  • (4)

    Ale sobie montownie zrobili u Polaka za pół darmo.
    Dla winnych takiego stanu rzeczy kara główna.

    • 5 28

    • Chcesz rozstrzelać cały naród? (1)

      • 1 2

      • No właśnie

        Wszystkich Chińczyków? A może tylko tych którzy robią w stoczniach za niższą niż europejska stawkę?

        • 5 0

    • Stocznia nie buduje - źle
      Stocznia buduje - jeszcze gorzej

      Jak Stocznia Gdańska klepała statki dla kacapów za "Wiesełe Kartinki" to było cacy, prawda? Ha-tfu wam na mordę ormowcy

      • 11 1

    • a myślisz że socjal dla ciebie pochodzi z obietnic Prezesa czy jest wypracowane przez polskich robotników? Budujemy statki - promy, źle, jak poprzednicy kładli stępki i na tym kończyli działalność - chwała. Cóż, stan umysłu, ale z drugiej strony nie powinienem się znęcać na ułomnym

      • 10 0

  • Zestawach, zlitować i stracić tyle to warte

    • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    No i brawo (3)

    Remontowa to jednak najlepsza grupa stoczniowa w kraju...

    • 52 2

    • kto wie, to wie ;) (2)

      Najlepsza na świecie i druga w Europie!!

      • 15 0

      • Tak

        I trzecia w Polsce :)

        • 0 0

      • dobre

        Wróciy wspomnienia. Tylko ten , ktro pracował w Rem, a dokładnie w biurze projektowym, ten wie, kto i kiedy tak własnie powiedział. Zresztą ten sam zawodnik powtarzał " jesli chcesz pić ciepłą wódkę albo mieć spocone kobiety, bierz urlop latem". Tak było.Pozdrawiam serdecznie

        • 4 0

  • Remontowa (3)

    Ciekawe gdzie stocznia kupuje blachy i wyposażenie dla takiego promu

    • 5 2

    • W Castoramie

      • 5 0

    • Tam gdzie jej się to opłaca

      • 6 0

    • W hucie a gdzie niby? widziasłeś w leroy merlin blachy 20?

      • 3 0

  • lesze to niz wiatraki...

    • 8 1

  • Niklas (1)

    Szmieszny prezesie oddaj ludzia pieniądze !!! Bud bau dnoo

    • 4 8

    • oddaj maturę bo nie zasłużyłeś.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    remontowa

    I jednak sie da podpisac fajne kontrakty myslac o pracy dla ludzi.Tylko stawki dajcie dobre to i ludzie przyjda chetnie.

    • 31 1

  • biuro guro majster

    co te osoby w kaskach nie wiem po co bo zagrozenia nie widac
    maja wspolnego z ta sekcja?
    lansyja sie na potege a spawac nie potrafia
    zapraszam do sekcji na spawanie glownie panie
    tak latwo sie chwalic czyims wysilkiem

    • 4 12

  • Oby (2)

    Się nie skończyło jak na północnej, która zbankrutowała "budując" właśnie statki dla narokow. Wiem bo robiłem wtedy na stoczni w tamtym okresie. Tylko cudem ten statek wypłynął, prosto do remontu.. takiego burdelu nigdzie więcej nie widziałem i cyrku.

    • 4 26

    • Haha

      Nie pij tyle Robert

      • 5 0

    • Jakby dobrze robili to by nie plajtowali

      a jak się robi za krótkie statki albo które nie spełniaja wymogów kontraktowych to tak jest

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane