• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom dla Norwegów. Położono stępkę

VIK
9 lipca 2024, godz. 16:05 
Opinie (31)
  • Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy, czyli rozpoczęcia montażu kadłuba.
  • Statek będzie przeznaczony do żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera.
  • Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy, czyli rozpoczęcia montażu kadłuba.

W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.



W pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.


Ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii. Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne, z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów.


Zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.

Jest to już kolejna jednostka zamówiona przez Torghatten Nord AS w Remontowa Shipbuilding. W latach 2010-2013 stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
VIK

Opinie (31) 1 zablokowana

  • Kobiety w stoczni (4)

    Brawa dla kobiet na tzw. męskich stanowiskach. Wciąż mało Was dziewczyny ale widać poprawę Brawo Remontowa Shipbuilding

    • 3 5

    • (2)

      Już widzę jak dziewczyna taszczy podajnik 30kg po zbiornikach razem z kablami, chyba że trafi się jakaś z pierwiastkiem męskim.

      • 3 2

      • Wiesz co to są stanowiska miękkie?

        Jak nie to idź do tej szkoły, której nie pokończyłeś.

        • 2 0

      • To chodzi ba crist zobaczysz

        • 0 0

    • Nie zgadzam się

      Kobiety w tym środowisku sieja głównie zamęt. Wprowadzają nerwową atmosferę fochów itp.

      • 1 3

  • Najważniejsze wg mnie...

    ...jest to , że prom ma być całkowicie wyposażony.Czyli nie tylko sam goły kadłub

    • 5 0

  • Przecież tam dalej komuną w głowach wieje. Remontowa w niczym nie jest wzorem i z pewnoscią nie jest ekspertem w dziedzinie budowy nowych jednostek. Budują promy,kutry dla norwegów a teraz nieudolnie próbują swoich sił na jednostce Ropax. Tam to jest dopiero popis głupoty w ich wykonaniu!

    • 0 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane