- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.
W pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.
Ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii. Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne, z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów.
Zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.
Jest to już kolejna jednostka zamówiona przez Torghatten Nord AS w Remontowa Shipbuilding. W latach 2010-2013 stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
Opinie (31) 1 zablokowana
-
2024-07-10 08:59
Kobiety w stoczni (4)
Brawa dla kobiet na tzw. męskich stanowiskach. Wciąż mało Was dziewczyny ale widać poprawę Brawo Remontowa Shipbuilding
- 3 5
-
2024-07-10 09:57
(2)
Już widzę jak dziewczyna taszczy podajnik 30kg po zbiornikach razem z kablami, chyba że trafi się jakaś z pierwiastkiem męskim.
- 3 2
-
2024-07-10 10:55
Wiesz co to są stanowiska miękkie?
Jak nie to idź do tej szkoły, której nie pokończyłeś.
- 2 0
-
2024-07-10 21:09
To chodzi ba crist zobaczysz
- 0 0
-
2024-07-10 10:55
Nie zgadzam się
Kobiety w tym środowisku sieja głównie zamęt. Wprowadzają nerwową atmosferę fochów itp.
- 1 3
-
2024-07-10 12:08
Najważniejsze wg mnie...
...jest to , że prom ma być całkowicie wyposażony.Czyli nie tylko sam goły kadłub
- 5 0
-
2024-07-10 19:08
Przecież tam dalej komuną w głowach wieje. Remontowa w niczym nie jest wzorem i z pewnoscią nie jest ekspertem w dziedzinie budowy nowych jednostek. Budują promy,kutry dla norwegów a teraz nieudolnie próbują swoich sił na jednostce Ropax. Tam to jest dopiero popis głupoty w ich wykonaniu!
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.