- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (179 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (58 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (86 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Rekord w BCT. Ponad 9,5 tys. TEU w 10 zmian
W gdyńskim terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Ekipa terminalu przez 10 zmian, czyli prawie cztery dni przeładowała 9 503 TEU.
- Od 30 lipca do 02 sierpnia na terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Na statku MSC Madeleine przeładowaliśmy 9 503 TEU, co jest nie tylko rekordowym wynikiem terminalu, lecz także Portu Gdynia. Nieprzerwana obsługa statku prowadzona była przez 10 zmian z ciągłym wykorzystaniem trzech ganków przeładunkowych - poinformował BCT.
MSC Madeleine to 349-metrowy kontenerowiec o nośności 114908 ton. Na jego pokładzie przybyła do BCT pierwsza partia kontenerów z Dalekiego Wschodu, które w niedługim czasie będą kierowane bezpośrednio do Gdyni w ramach nowego zawijającego do Gdyni dalekowschodniego serwisu MSC - Swan, prowadzonego przez szwajcarsko-włoskiego armatora MSC (Mediterranean Shipping Company).
Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.
Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów: Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.
Terminal BCT od 2003 prowadzony jest przez firmę International Container Terminal Services In, która jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Firma została założona w 1987 r. na Filipinach. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie - w regionie Azji i Pacyfiku, w Amerykach Południowej i Środkowej oraz w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie w Grupie ICTSI działa terminal położony nad Adriatykiem i na Bałtyku.
Miejsca
Opinie (122) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-04 16:23
ja na ochronie pracuje srednio po 320 godz (1)
wypalate mam 4200 zl i spokojnie daje jakos rade kocham PiS bede na nich glosowac
- 11 12
-
2023-08-04 18:37
Zazdroszczę Ci.
Dobra, rozwojowa praca, dobre godziny, jeszcze lepsza kasa, duża zaradność. No i to dobre samopoczucie i optymizm. Prawdziwy szczęściarz z Ciebie.
- 6 1
-
2023-08-04 16:56
dla myślących ku refleksji (14)
drodzy czytelnicy,
czy któś może mi wytłumaczyć dlaczego terminale kontenerowe w Procie Gdynia należą do Filipińczyków oraz Chińczyków?
Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać naszą- polską firmę, by podjęła się operowania terminalem kontenerowym?
To są gigantyczne pieniądze jakie trafiają do zagranicznych udziałowców. Po stronie polskiej są koszty środowiskowe, dewastacja infrastruktury portowej jak i samej estakady, niskie pensje najciężej pracujących dokerów/ sztauerów, premie dla odbytowkrętów kierownictwa i członków żółtych związków zawodowych ( zakładanych przy cichej zgodzie i pełnej kontroli ci składu przez zarząd terminali)
jeśli ze statku zeszło 9 tysi kontenerów to 9 tysięcy TIRów będzie musiało to rozwieźć estakadą.
mądrość w naszym grajdołku nigdy nie była ceniona- 16 2
-
2023-08-04 17:16
Na ciężarówki trafi może 20-30%, reszta trafi na kolej i inne statki (2)
- 2 0
-
2023-08-04 18:39
Nie w tym rzecz gdzie i ile % trafi. (1)
Nie zrozumiałeś sedna.
- 1 2
-
2023-08-06 23:03
To może
Pisząc o 9kTEU mających trafić na TIR'y przyznasz, że to demagogią, a nie "nie czepiają się slowek"?
- 0 0
-
2023-08-04 21:16
bo to trzeba umiec...
Jedyny terminal kontenerowy, ktory zbankrutowal, to polski terminal w Gdansku.
A najwazniejsze, trzeba sie dogadac i pogodzic, kto na tym zarobi...
"Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły..."
No wlasnie, dlatego... Bo nie scierpia, ze ktos na tym zarabia. Wiec niech kase wyprowadza zagraniczny kapital, a wszyscy inni maja po... rowno... Czyli z inna litera na poczatku...
Stad doktryny, ze trzeba sprzedawac za tyle, ile ktos !!! chce !!! zaplacic... Bo z nim idzie sie dogadac, a z dorobionym swojakiem, nie- 4 0
-
2023-08-04 22:59
nie wiem - powiedz dlaczego socjalizm zbankrutował? (2)
- 0 2
-
2023-08-05 11:45
socjalizm ma się bardzo dobrze (1)
Wystarczy przekroczyć Odrę w kierunku zachodnim...
- 3 1
-
2023-08-06 23:04
U nas tez jest socjalizm
I to narodowy socjalizm.
- 2 2
-
2023-08-05 11:28
Bo Trójmiasto to kolebka PO. Więc dla nich Polskie to trochę niezrozumiałe (2)
- 4 2
-
2023-08-05 19:44
Ale co Polskie? (1)
Statek? kontenery?
- 2 2
-
2023-08-07 08:15
polskie...
Interesy.
Sa niezrozumiale... Tak jak i dla ciebie...- 1 1
-
2023-08-05 20:18
To nie jest tak że 9 tys kierowców tirów to przewiezie bo połowa kontenerów pojedzie koleją
- 0 0
-
2023-08-07 07:03
taka historia
Po rządach AWS kasa była pusta. Rządził Miller. Do 2003 roku BCT rządził zarząd jeszcze z nadania komunistów. Nie douczeni robiący tylko małe interesiki dla siebie, na remontach i małych inwestycjach . Takie tam łapówki przy zakupie sprzętu itd.W 2002 roku w kasie firmy było 200 000 tysięcy tak na płacę dwumiesięczne. Oddano w dzierżawę na 20 lat za 50 milionów dolarów. Filipińczycy mieli doświadczenie, pieniądze no i nie pozwalali kraść . Z perspektywy czasu dobrze się stało. Wymienili cały sprzęt na nowy i chyba uratowali ten zakład.W 2022 był nowy przetarg . Szanse mieli Chińczycy, Pinokio dostał pożyczkę w wysokości miliarda dolarów i coś obiecał . Amerykanie się sprzeciwili, bo za blisko bazy wojskowej itd.
Ale w zamian dał Chińczykom lasy Polskie . Taka to historia.- 1 0
-
2023-08-07 07:16
taka to historia
Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać naszą- polską firmę, by podjęła się operowania terminalem kontenerowym?
Bo nie musieli .To była Polska firma .Budowę terminalu rozpoczęto w 1976 i został on zlokalizowany na obszarze tzw. portu zachodniego w Gdyni. 29 października 1979 terminal obsłużył pierwszy statek roro ms baltic Eagle, pływający dla serwisu Polanglia- 1 0
-
2023-08-07 08:12
"Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać..."
Podjely.
Podjeto ciekawa probe polaczenia interesow miast i morskich podmiotow gospodarczych...
Jednak miasta okazaly sie bardzo nielojalnym partner i wykorzystaly te okazje do robienia szybkich interesow na majatku portow. Dzieki temu w Gdyni mamy klopot w postaci "wiez Saurona" i o maly wlos nie stracono mozliwosci rozbudowy Portu Zewnetrznego. Wszytko dzieki lokalnym "kregom gospodarczym", onegdaj funkcjonujacym na Zygmuntowskiej, dyspozycyjnym urzednikom oraz utylitarnemu podejsciu do prawa...- 1 0
-
2023-08-04 17:07
Jak mozna pracować na 10 zmian? (5)
Powinno chyba być pracowali przez 10 zmian . No chyba ze u nich zmiana trwa 2 godziny. wtedy fajna robota:)
- 22 8
-
2023-08-05 07:47
Na 10 zmian tylko Politycy p i s w spółkach skarbu państwa
- 9 3
-
2023-08-05 13:39
...tsza hciec -bo wszystko można- ot co !
- 1 0
-
2023-08-05 16:07
Za rudego pracowałem za 6 złotych na godzinę 240-260 godzin miesięcznie (2)
- 1 6
-
2023-08-05 19:45
Cytując pisbolca
Jak nie potrafiłeś zarobić to twoja wina, nie becz
- 5 2
-
2023-08-06 10:57
A za kurdupla ruskiego
połowa doświadczonych pracowników się zwolniła. Dobra zmiana Sasi n i pis wszystko spi e p
- 3 2
-
2023-08-04 18:26
Keroffca (8)
Szkoda że ostatnio strajkują i pracownicy i system. Coraz słabiej ma się obsługa portu BCT, a w Gdańsku na DCT są blokowane sloty godzinowe dla ciężarówek. Trzy największe polskie terminale kontenerowe powinno się zaorać i postawić nowe, albo zmienić zarzadzajacych i leniwych suwnicowych.
- 13 28
-
2023-08-04 18:41
Zmienić to trzeba zarządzających.
To tam tkwi problem.
- 6 3
-
2023-08-04 20:54
Jakie terminale? Polskie? (3)
Czytałeś artykuł?
- 5 3
-
2023-08-05 05:55
Tak, polskie, leżące w Polsce, obsługiwane przez polskich pracowników
Pod kontrolą polskich władz, zarzadzane jedynie przez zagraniczne, specjalistyczne podmioty.
- 2 2
-
2023-08-05 12:09
Rudy sprzedał terminale ale port wciąż jest polski (1)
- 1 1
-
2023-08-05 19:46
Pamiętamy jak pis stocznie i kopalnie likwidował
- 1 2
-
2023-08-05 10:23
Polska za szybko się rozwija (2)
Dlatego Niemcy przysłali rudego
- 5 1
-
2023-08-05 19:47
Najszybciej rozwijają się ceny i koszty życia
- 1 1
-
2023-08-05 19:47
Ruska moskwa zainstalowała w 2015
Z Orbanem to kuce trojańskie putina w Europie
- 1 2
-
2023-08-04 18:29
Ponoć nr. 1 to port Radom nr. 2 Elbląg (2)
Za ty fuska niemożliwe
- 10 6
-
2023-08-04 18:42
Na trzecim miejscu port w Wejherowie.
- 1 2
-
2023-08-04 21:07
jest jeszcze port Nowy Świat... !!!
- 2 2
-
2023-08-04 19:33
Pewnie
Idzie tam bardzo dobrze zarobić. A jak takie rezultaty to chyba extra premio wypłata będzie...
- 0 0
-
2023-08-04 19:39
honkong singapur a nawet port kleang
maja beke
- 1 4
-
2023-08-04 19:55
(6)
Mam nadzieje ze towar dla którego ludzie z przeładunku nie spali kilka nocy to badziewie które trafi na deptaki w Łebie i Zakopanem
- 5 12
-
2023-08-05 10:23
Rudy mówił, że wszystko powinno być sprzedane (4)
- 5 3
-
2023-08-05 17:47
Może coś kupią dla karła? Jakieś nowe buty i rolkę na łupież. (1)
No i oczywiście kredki dla Janusza,ale takie ładne kolorowe.
I jakieś mocne tableti dla tego specjalisty od wybuchów.- 7 3
-
2023-08-05 19:49
On ma ludzi w partii od strzepywania łupieżu
- 4 2
-
2023-08-05 19:49
Rusek z kotem mówi że bratnie rakiety i helikoptery
To nie problem
- 2 2
-
2023-08-07 06:30
meiza
Lasy w Polsce są prywatną własnością Chin. Za pożyczkę 1 miliarda euro, którą wziął Pinokio, będąc w Chinach
- 0 1
-
2023-08-05 17:46
.
- 0 0
-
2023-08-04 20:02
Po co nam BCT jak jest port w Hamburgu? To mówiłem ja, przyjaciel frau - trusk. (11)
To tak dla przyomnienia, jakby frau i jej kumple z putolem na czele mieli jakąś intratną posadkę w Europie dla mnie.
- 16 9
-
2023-08-04 20:18
A ty jeszcze nie podjąłeś terapii? (3)
- 3 7
-
2023-08-04 22:31
Psychiatra rozkłada ręce!
- 1 2
-
2023-08-06 00:19
Terapia to potrzebna jest Rudemu kłamcy (1)
- 3 5
-
2023-08-06 08:56
Pinokio chyba pierwszy w kolejce. A mógłby pewnie bez trybu jak gnom
Mateusz Morawiecki jest pierwszym premierem w najnowszej historii Polski, który po wyroku sądu musiał przyznać, że publicznie powiedział nieprawdę. Stało się tak dwukrotnie w trakcie kampanii wyborczej przed wyborami samorządowymi w 2018 roku. Lecz i później wielokrotnie w swoich wypowiedziach mówił nieprawdy, manipulował faktami i wybiórczo podchodził do danych, co zauważali nie tylko polityczni przeciwnicy, ale i eksperci w danych dziedzinach. Dotyczyło to zarówno wypowiedzi o jego działalności jako szefa rządu, jak i czasów, gdy kierował komercyjnym bankiem. Pod tym względem Morawiecki wyróżnia się jako polityk. A ponieważ jest szefem rządu, spoczywa na nim szczególna odpowiedzialność nie tylko za styl uprawiania polityki, ale też za słowa kierowane do opinii publicznej.
Wypowiedzi premiera Morawieckiego często są komentowane w ten sposób, że "kłamie jak najęty" i "bez przerwy".- 2 3
-
2023-08-04 23:28
Są... w wielu lewackich krajach są!
Dlaczego powiatową uciekła do Brukseli?
- 2 3
-
2023-08-05 17:50
Marcin to ty ? Jak tam twoj port lotniczy? (1)
- 3 2
-
2023-08-06 08:58
Spoko, przynosi niezły dochód .
Trzeba umieć budować, nie wybudować
- 3 1
-
2023-08-05 19:51
O wysłannik grupy kacznera
Jakby coś piskomuszku to etat w TVPartia wolny
- 2 4
-
2023-08-05 19:52
Putol to ruska krótkiego posadził w 2015
Macieruski też protegowany
- 3 1
-
2023-08-06 11:00
Za dużo tvpis (1)
zobacz DCT konkurencja dla całego basenu Bałtyckiego. Dzięki Rudemu. Tylko pis tam włożył swoje łapska już zaczynają strajkować. Ciągle sztormuja a dlaczego 5 dni.
- 2 3
-
2023-08-07 08:26
DCT powstalo, bo trzymano polityke w bezpiecznej odleglosci...
Miasto usilowalo wcisnac swoje lapska ale tez na to nie pozwolino.
- 1 0
-
2023-08-04 20:04
Przodownicy pracy wracają? (2)
Niczym Sołdek? No proszę.
- 6 2
-
2023-08-04 20:45
Się pracuje, się ma. (1)
Inni w korporacjach siedzą cały dzień. Jeszcze inni wolą u Niemca na szparagach urlop spędzać, jeszcze inni ograniczają się do narzekania. Sami leniwi innym bronią pracować kiedy jest okazja zarobić.
- 2 0
-
2023-08-05 17:51
Zwłaszcza jak się jest protegowanym , albo rodziną.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.