• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord w BCT. Ponad 9,5 tys. TEU w 10 zmian

VIK
4 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (122)

W gdyńskim terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Ekipa terminalu przez 10 zmian, czyli prawie cztery dni przeładowała 9 503 TEU.



- Od 30 lipca do 02 sierpnia na terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Na statku MSC Madeleine przeładowaliśmy 9 503 TEU, co jest nie tylko rekordowym wynikiem terminalu, lecz także Portu Gdynia. Nieprzerwana obsługa statku prowadzona była przez 10 zmian z ciągłym wykorzystaniem trzech ganków przeładunkowych - poinformował BCT.

MSC Madeleine to 349-metrowy kontenerowiec o nośności 114908 ton. Na jego pokładzie przybyła do BCT pierwsza partia kontenerów z Dalekiego Wschodu, które w niedługim czasie będą kierowane bezpośrednio do Gdyni w ramach nowego zawijającego do Gdyni dalekowschodniego serwisu MSC - Swan, prowadzonego przez szwajcarsko-włoskiego armatora MSC (Mediterranean Shipping Company).


Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.

Terminal BCT od 2003 prowadzony jest przez firmę International Container Terminal Services In, która jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Firma została założona w 1987 r. na Filipinach. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie - w regionie Azji i Pacyfiku, w Amerykach Południowej i Środkowej oraz w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie w Grupie ICTSI działa terminal położony nad Adriatykiem i na Bałtyku.
VIK

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • ja na ochronie pracuje srednio po 320 godz (1)

    wypalate mam 4200 zl i spokojnie daje jakos rade kocham PiS bede na nich glosowac

    • 11 12

    • Zazdroszczę Ci.

      Dobra, rozwojowa praca, dobre godziny, jeszcze lepsza kasa, duża zaradność. No i to dobre samopoczucie i optymizm. Prawdziwy szczęściarz z Ciebie.

      • 6 1

  • dla myślących ku refleksji (14)

    drodzy czytelnicy,
    czy któś może mi wytłumaczyć dlaczego terminale kontenerowe w Procie Gdynia należą do Filipińczyków oraz Chińczyków?
    Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać naszą- polską firmę, by podjęła się operowania terminalem kontenerowym?
    To są gigantyczne pieniądze jakie trafiają do zagranicznych udziałowców. Po stronie polskiej są koszty środowiskowe, dewastacja infrastruktury portowej jak i samej estakady, niskie pensje najciężej pracujących dokerów/ sztauerów, premie dla odbytowkrętów kierownictwa i członków żółtych związków zawodowych ( zakładanych przy cichej zgodzie i pełnej kontroli ci składu przez zarząd terminali)
    jeśli ze statku zeszło 9 tysi kontenerów to 9 tysięcy TIRów będzie musiało to rozwieźć estakadą.
    mądrość w naszym grajdołku nigdy nie była ceniona

    • 16 2

    • Na ciężarówki trafi może 20-30%, reszta trafi na kolej i inne statki (2)

      • 2 0

      • Nie w tym rzecz gdzie i ile % trafi. (1)

        Nie zrozumiałeś sedna.

        • 1 2

        • To może

          Pisząc o 9kTEU mających trafić na TIR'y przyznasz, że to demagogią, a nie "nie czepiają się slowek"?

          • 0 0

    • bo to trzeba umiec...

      Jedyny terminal kontenerowy, ktory zbankrutowal, to polski terminal w Gdansku.

      A najwazniejsze, trzeba sie dogadac i pogodzic, kto na tym zarobi...

      "Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły..."

      No wlasnie, dlatego... Bo nie scierpia, ze ktos na tym zarabia. Wiec niech kase wyprowadza zagraniczny kapital, a wszyscy inni maja po... rowno... Czyli z inna litera na poczatku...

      Stad doktryny, ze trzeba sprzedawac za tyle, ile ktos !!! chce !!! zaplacic... Bo z nim idzie sie dogadac, a z dorobionym swojakiem, nie

      • 4 0

    • nie wiem - powiedz dlaczego socjalizm zbankrutował? (2)

      • 0 2

      • socjalizm ma się bardzo dobrze (1)

        Wystarczy przekroczyć Odrę w kierunku zachodnim...

        • 3 1

        • U nas tez jest socjalizm

          I to narodowy socjalizm.

          • 2 2

    • Bo Trójmiasto to kolebka PO. Więc dla nich Polskie to trochę niezrozumiałe (2)

      • 4 2

      • Ale co Polskie? (1)

        Statek? kontenery?

        • 2 2

        • polskie...

          Interesy.
          Sa niezrozumiale... Tak jak i dla ciebie...

          • 1 1

    • To nie jest tak że 9 tys kierowców tirów to przewiezie bo połowa kontenerów pojedzie koleją

      • 0 0

    • taka historia

      Po rządach AWS kasa była pusta. Rządził Miller. Do 2003 roku BCT rządził zarząd jeszcze z nadania komunistów. Nie douczeni robiący tylko małe interesiki dla siebie, na remontach i małych inwestycjach . Takie tam łapówki przy zakupie sprzętu itd.W 2002 roku w kasie firmy było 200 000 tysięcy tak na płacę dwumiesięczne. Oddano w dzierżawę na 20 lat za 50 milionów dolarów. Filipińczycy mieli doświadczenie, pieniądze no i nie pozwalali kraść . Z perspektywy czasu dobrze się stało. Wymienili cały sprzęt na nowy i chyba uratowali ten zakład.W 2022 był nowy przetarg . Szanse mieli Chińczycy, Pinokio dostał pożyczkę w wysokości miliarda dolarów i coś obiecał . Amerykanie się sprzeciwili, bo za blisko bazy wojskowej itd.
      Ale w zamian dał Chińczykom lasy Polskie . Taka to historia.

      • 1 0

    • taka to historia

      Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać naszą- polską firmę, by podjęła się operowania terminalem kontenerowym?
      Bo nie musieli .To była Polska firma .Budowę terminalu rozpoczęto w 1976 i został on zlokalizowany na obszarze tzw. portu zachodniego w Gdyni. 29 października 1979 terminal obsłużył pierwszy statek roro ms baltic Eagle, pływający dla serwisu Polanglia

      • 1 0

    • "Dlaczego rząd i władze wojewódzkie, samorząd wojewódzki nie podjęły od 2003r działań by powołać..."

      Podjely.
      Podjeto ciekawa probe polaczenia interesow miast i morskich podmiotow gospodarczych...

      Jednak miasta okazaly sie bardzo nielojalnym partner i wykorzystaly te okazje do robienia szybkich interesow na majatku portow. Dzieki temu w Gdyni mamy klopot w postaci "wiez Saurona" i o maly wlos nie stracono mozliwosci rozbudowy Portu Zewnetrznego. Wszytko dzieki lokalnym "kregom gospodarczym", onegdaj funkcjonujacym na Zygmuntowskiej, dyspozycyjnym urzednikom oraz utylitarnemu podejsciu do prawa...

      • 1 0

  • Jak mozna pracować na 10 zmian? (5)

    Powinno chyba być pracowali przez 10 zmian . No chyba ze u nich zmiana trwa 2 godziny. wtedy fajna robota:)

    • 22 8

    • Na 10 zmian tylko Politycy p i s w spółkach skarbu państwa

      • 9 3

    • ...tsza hciec -bo wszystko można- ot co !

      • 1 0

    • Za rudego pracowałem za 6 złotych na godzinę 240-260 godzin miesięcznie (2)

      • 1 6

      • Cytując pisbolca

        Jak nie potrafiłeś zarobić to twoja wina, nie becz

        • 5 2

      • A za kurdupla ruskiego

        połowa doświadczonych pracowników się zwolniła. Dobra zmiana Sasi n i pis wszystko spi e p

        • 3 2

  • Keroffca (8)

    Szkoda że ostatnio strajkują i pracownicy i system. Coraz słabiej ma się obsługa portu BCT, a w Gdańsku na DCT są blokowane sloty godzinowe dla ciężarówek. Trzy największe polskie terminale kontenerowe powinno się zaorać i postawić nowe, albo zmienić zarzadzajacych i leniwych suwnicowych.

    • 13 28

    • Zmienić to trzeba zarządzających.

      To tam tkwi problem.

      • 6 3

    • Jakie terminale? Polskie? (3)

      Czytałeś artykuł?

      • 5 3

      • Tak, polskie, leżące w Polsce, obsługiwane przez polskich pracowników

        Pod kontrolą polskich władz, zarzadzane jedynie przez zagraniczne, specjalistyczne podmioty.

        • 2 2

      • Rudy sprzedał terminale ale port wciąż jest polski (1)

        • 1 1

        • Pamiętamy jak pis stocznie i kopalnie likwidował

          • 1 2

    • Polska za szybko się rozwija (2)

      Dlatego Niemcy przysłali rudego

      • 5 1

      • Najszybciej rozwijają się ceny i koszty życia

        • 1 1

      • Ruska moskwa zainstalowała w 2015

        Z Orbanem to kuce trojańskie putina w Europie

        • 1 2

  • Ponoć nr. 1 to port Radom nr. 2 Elbląg (2)

    Za ty fuska niemożliwe

    • 10 6

    • Na trzecim miejscu port w Wejherowie.

      • 1 2

    • jest jeszcze port Nowy Świat... !!!

      • 2 2

  • Pewnie

    Idzie tam bardzo dobrze zarobić. A jak takie rezultaty to chyba extra premio wypłata będzie...

    • 0 0

  • honkong singapur a nawet port kleang

    maja beke

    • 1 4

  • (6)

    Mam nadzieje ze towar dla którego ludzie z przeładunku nie spali kilka nocy to badziewie które trafi na deptaki w Łebie i Zakopanem

    • 5 12

    • Rudy mówił, że wszystko powinno być sprzedane (4)

      • 5 3

      • Może coś kupią dla karła? Jakieś nowe buty i rolkę na łupież. (1)

        No i oczywiście kredki dla Janusza,ale takie ładne kolorowe.
        I jakieś mocne tableti dla tego specjalisty od wybuchów.

        • 7 3

        • On ma ludzi w partii od strzepywania łupieżu

          • 4 2

      • Rusek z kotem mówi że bratnie rakiety i helikoptery

        To nie problem

        • 2 2

      • meiza

        Lasy w Polsce są prywatną własnością Chin. Za pożyczkę 1 miliarda euro, którą wziął Pinokio, będąc w Chinach

        • 0 1

    • .

      • 0 0

  • Po co nam BCT jak jest port w Hamburgu? To mówiłem ja, przyjaciel frau - trusk. (11)

    To tak dla przyomnienia, jakby frau i jej kumple z putolem na czele mieli jakąś intratną posadkę w Europie dla mnie.

    • 16 9

    • A ty jeszcze nie podjąłeś terapii? (3)

      • 3 7

      • Psychiatra rozkłada ręce!

        • 1 2

      • Terapia to potrzebna jest Rudemu kłamcy (1)

        • 3 5

        • Pinokio chyba pierwszy w kolejce. A mógłby pewnie bez trybu jak gnom

          Mateusz Morawiecki jest pierwszym premierem w najnowszej historii Polski, który po wyroku sądu musiał przyznać, że publicznie powiedział nieprawdę. Stało się tak dwukrotnie w trakcie kampanii wyborczej przed wyborami samorządowymi w 2018 roku. Lecz i później wielokrotnie w swoich wypowiedziach mówił nieprawdy, manipulował faktami i wybiórczo podchodził do danych, co zauważali nie tylko polityczni przeciwnicy, ale i eksperci w danych dziedzinach. Dotyczyło to zarówno wypowiedzi o jego działalności jako szefa rządu, jak i czasów, gdy kierował komercyjnym bankiem. Pod tym względem Morawiecki wyróżnia się jako polityk. A ponieważ jest szefem rządu, spoczywa na nim szczególna odpowiedzialność nie tylko za styl uprawiania polityki, ale też za słowa kierowane do opinii publicznej.
          Wypowiedzi premiera Morawieckiego często są komentowane w ten sposób, że "kłamie jak najęty" i "bez przerwy".

          • 2 3

    • Są... w wielu lewackich krajach są!

      Dlaczego powiatową uciekła do Brukseli?

      • 2 3

    • Marcin to ty ? Jak tam twoj port lotniczy? (1)

      • 3 2

      • Spoko, przynosi niezły dochód .

        Trzeba umieć budować, nie wybudować

        • 3 1

    • O wysłannik grupy kacznera

      Jakby coś piskomuszku to etat w TVPartia wolny

      • 2 4

    • Putol to ruska krótkiego posadził w 2015

      Macieruski też protegowany

      • 3 1

    • Za dużo tvpis (1)

      zobacz DCT konkurencja dla całego basenu Bałtyckiego. Dzięki Rudemu. Tylko pis tam włożył swoje łapska już zaczynają strajkować. Ciągle sztormuja a dlaczego 5 dni.

      • 2 3

      • DCT powstalo, bo trzymano polityke w bezpiecznej odleglosci...

        Miasto usilowalo wcisnac swoje lapska ale tez na to nie pozwolino.

        • 1 0

  • Przodownicy pracy wracają? (2)

    Niczym Sołdek? No proszę.

    • 6 2

    • Się pracuje, się ma. (1)

      Inni w korporacjach siedzą cały dzień. Jeszcze inni wolą u Niemca na szparagach urlop spędzać, jeszcze inni ograniczają się do narzekania. Sami leniwi innym bronią pracować kiedy jest okazja zarobić.

      • 2 0

      • Zwłaszcza jak się jest protegowanym , albo rodziną.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane