• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord w BCT. Ponad 9,5 tys. TEU w 10 zmian

VIK
4 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (122)

W gdyńskim terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Ekipa terminalu przez 10 zmian, czyli prawie cztery dni przeładowała 9 503 TEU.



- Od 30 lipca do 02 sierpnia na terminalu BCT padł rekord ilości kontenerów obsłużonych na pojedynczym statku kontenerowym. Na statku MSC Madeleine przeładowaliśmy 9 503 TEU, co jest nie tylko rekordowym wynikiem terminalu, lecz także Portu Gdynia. Nieprzerwana obsługa statku prowadzona była przez 10 zmian z ciągłym wykorzystaniem trzech ganków przeładunkowych - poinformował BCT.

MSC Madeleine to 349-metrowy kontenerowiec o nośności 114908 ton. Na jego pokładzie przybyła do BCT pierwsza partia kontenerów z Dalekiego Wschodu, które w niedługim czasie będą kierowane bezpośrednio do Gdyni w ramach nowego zawijającego do Gdyni dalekowschodniego serwisu MSC - Swan, prowadzonego przez szwajcarsko-włoskiego armatora MSC (Mediterranean Shipping Company).


Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.

Terminal BCT od 2003 prowadzony jest przez firmę International Container Terminal Services In, która jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Firma została założona w 1987 r. na Filipinach. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie - w regionie Azji i Pacyfiku, w Amerykach Południowej i Środkowej oraz w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie w Grupie ICTSI działa terminal położony nad Adriatykiem i na Bałtyku.
VIK

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • 300% normy! (2)

    Sukces robotnika sukcesem partii

    • 2 3

    • Reklamówki w ręce i do biegania totalniaku. :) (1)

      • 0 1

      • O , fan grupy Kacznera

        Członek PZPRPiS?

        • 2 1

  • Btc

    Ja musiał bym to sam rozladowac

    • 0 0

  • przeładowała 9 503 TEU? (4)

    W calym tekscie nie ma info co to TEU :)

    • 0 1

    • jak zwykle, ale przecież wiadomo że każdy Polak to ekspert od wszystkiego (1)

      • 2 0

      • Tylko gdy z pisu

        • 2 3

    • TEU (1)

      To 20 sto stopowy kontener

      • 0 0

      • Twenty (Foot)-Equivalent Unit

        20 stopowy kontener ( lub odpowiednik takowego )
        :)

        • 0 0

  • Mam nadzieję, że pracownicy w zamian dostali fajną premię. A nie tylko artykuł na portalu bez nawet osobistego uścisku dłoni i zwykłego: dziękuję, super robota.

    • 13 6

  • Potrzebują białych murzynów do pracy. Ludzi coraz mniej, pracy coraz więcej.

    Wszystko ma swoje granice. Ludzie będą odchodzić.

    • 2 0

  • Dobra robota, panie Areczku.

    W nagrodę dostaje pan podwyżkę ... norm przeładunkowych

    • 4 0

  • Nigdy więcej ryżego (1)

    Za PO kontenerów nie było!
    A do portu zawijały tylko obce statki!
    Nie tak jak dziś, pod Polską banderą!
    Nawet promy mamy teraz najnowocześniejsze na Bałtyku

    • 2 3

    • Dzisiaj niedziela,

      nie pij tyle katoliku!

      • 1 0

  • Coś w tym jest, wychodowano konkurencję za "własną" kasę... (2)

    "Polska stała się już europejską potęgą, jeśli chodzi o transport drogowy, co zawdzięcza rozbudowie sieci dróg szybkiego ruchu za pomocą funduszy unijnych. Obecnie kolejne inwestycje skierowane są w rozwój portów morskich i dopiero rozwijającego się transportu rzecznego. Niemcy mogą być zirytowani, ponieważ za ich pieniądze tworzymy konkurencję w obszarze, w którym byli dotychczas silni. Inwestycje rządu w port kontenerowy w Świnoujściu, a także inwestycje w Gdyni i Gdańsku chyba przebrały miarę."

    Opinia opublikowana na portalu, który trudno podejrzewać o sympatię...
    A w tym czasie Hamburg inwestował w... Petersburgu.

    • 0 0

    • Co za bzdury... (1)

      Polscy przewodnicy są w czołówce Europejskiej od czasu, kiedy budowało się u nas "kilkanaście kilometrów autostrady" rocznie, więc to nie to - to nasza konkutrncyjnosc, elastyczność i niskie koszty. Nie sieć dróg.

      • 0 2

      • wtedy gdy grano "elastycznoscia i kosztami"...

        Czytaj, "oraniem ludzmi" i "jazda po bandzie", nie bylismy konkurencja a zjadalismy okruchy, ktore udalo sie uszczkac z panskiego stolu.

        Obecnie to sie troche zmienia, glownie dzieki pieniadzom austaliskiego emeryta, ktory pokazal, jak sie zarabia kase dla swoich klientow...

        Jednak nadal jest bardzo duzo do zrobienia, rowniez w sferze mentalnej. Bo komu sie chce takie zadania podejmowac? Na pewno nie tlustym kotom wypasionym na miejskim majatku. Na pewno nie politykom na obcym zoldzie.
        Na dodatek, jest juz troche do zepsucia.

        • 1 0

  • a to

    Dokładnie 23 773 TEU zostało przeładowane z mogącego pomieścić 24 000 TEU statku MSC Diletta, który wypłynął z Felixstowe 12 stycznia. Według dostępnych danych jest to największa ilość kontenerów na pojedynczym statku w Europie. Statek przypłynął z Azji.
    DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku poinformował we wtorek 21 czerwca, że pod koniec maja przeładował aż 21 371 TEU (kontenerów 20-stopowych) na jednym statku.

    • 1 0

  • Po co nam port skoro Niemcy już mają. Prawda wyborcy PO? (3)

    • 2 2

    • Niemcy, Holendrzy, Belgowie, Francuzi też mają :)

      • 2 0

    • Ten sam mechanizm gdy pis dotuje budowę promu we Włoszech dla PŻB

      Ofiaro partyjna

      • 1 1

    • Po co nam Port w Gdyni lub Gdańsku gdy może być w Radomiu

      Prawda wyborco PiS?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane