- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni
Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni
Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.
- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.
Transport, logistyka i spedycja morska
Zwiększanie możliwości transportu koleją
W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-10 08:34
Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)
Unia dba o planetę
- 17 11
-
2023-08-25 15:35
Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale
dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną
- 0 0
-
2023-02-10 09:31
Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.
- 15 3
-
2023-02-10 09:27
To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!
- 10 4
-
2023-02-11 09:38
Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.
Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne
- 9 1
-
2023-02-10 15:09
A tym czasem ponad 40 procent ropy jest tłoczone rurociągiem "Drużba" (2)
Do gospodarstwa wójta z Pcimia w Płcku i jeszcze Orban z tego korzysta bo Mateusz "wynegocjował" w Bruxeli.
Ile paliwa w Dębogórzu przypływa z Rosji przez Bałtyk - tego nikt nie wie.- 10 26
-
2023-02-10 15:30
kolejny nawiedzony widz tvnu
- 10 10
-
2023-02-10 15:29
nie ta rura
Dębogórze nie ma połączenia z rurociągiem "Przyjazn". Tylko z portem w Gdyni. Ale kiedyś tankowce przerzucały ruską ropę z Gdańska . Taniej wodą
- 12 2
-
2023-02-10 09:10
Ile miasto Gdynia na tym zarabia? (6)
- 2 13
-
2023-02-10 14:34
masz na myśli gdynian czy urzedników z um gdynia?
gdynianie zarabiaja na porcie niezle, a urzednicy radza sobie. na zmianach planow zagospodarowania z magazynow na mieskzaniowke. zarobi i developer i zaprzyjazniona firma morska i urzednik wysokiego szczebla.
- 4 0
-
2023-02-10 11:26
nic
władze w Gdyni zerwaly zwiazek z Portem- to upadajace miasto , pełne dziur i kwietnków-koszmarków-łódeczek
oraz pomnika w stanie wzwodu..- 10 5
-
2023-02-10 09:29
A co ma Gdynia do Dębogórza?
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.