• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding nagrodzona za Festøya

VIK
1 września 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych.

Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym Festøya został zauważony na konferencji Shippax Ferry Conference. Remontowa Shipbuilding dostała za jego budowę prestiżową nagrodę Shippax Award.



Festøya to pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled. Został on przekazany zamawiającemu w czerwcu ub. roku. Prom został zbudowany według projektu LMG 120-DEH opracowanego przez LMG Marin oraz szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Spełnia wymogi przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DNV i Norweskiej Administracji Morskiej.

Nagrody Shippax Adwards przyznawane są od 1999 roku przez niezależne jury w kilku kategoriach. Wyróżnienia te mają nagradzać kreatywność i innowacyjność lub niezwykłe rezultaty w zakresie projektowania, budowy i przebudowy statków wycieczkowych, promów oraz jednostek ro-ro. Gala odbyła się na pokładzie promu Seaways Pearl.

Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski. Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski.

Nagrodzony prom reprezentuje nową generację hybrydowych statków z napędem bateryjnym, spełniających bardzo rygorystyczne międzynarodowe przepisy dotyczące poziomu emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych i jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie. Prom napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Gospodarka morska w Trójmieście



Na statku zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków. Warto również wspomnieć o rozwiązaniu, w którym pomieszczenia dla pasażerów znajdują się pod pokładem samochodowym, co znacznie poprawia przepływ osób i zwiększa ogólną dostępność statku.

Festøya i pozostałe trzy (Solavågen, Mannheller i Fodnes) promy budowane były w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Wszystkie zostały już przekazane armatorowi. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii obsługuje połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe kursują pomiędzy Mannheller i Fodnes.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (30)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane