• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia

VIK
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki. Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki.

Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża Słowackiego zobacz na mapie Gdyni to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.



Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze.

Zadanie to wykona firma Strabag. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe, polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.

Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 mln zł brutto.

- Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek - komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego portu Gdynia.
Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego programu POIiŚ 2014-2020 - "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - etapy II i III".
VIK

Miejsca

Opinie (43)

  • wykonawca (4)

    To się strabag wpakował na minę. Musi mieć dobrych pracowników i kadrę kierowniczą przy tych robotach, bo inaczej to dopłaci do interesu, a i tak dopłaci.

    • 16 9

    • a i tak Gdynia nie będzie obsługiwać żadnych kolosów (3)

      • 9 18

      • I po choinkę te łapki w dół? (2)

        Przecież dla Gdyni to jest już ketchup po frytkach! Gdynia jako port przeładunkowy przespała swoje szanse i teraz zostało jedynie zabudować tereny okołoportowe marinami i apartamentami.

        • 12 16

        • A Ty to z ekipy Szczurka czy deweloper? (1)

          • 4 1

          • Ja to jedynie Gdynianin od 47 lat i do tego realista, zwyczajnie-realista- który nie daje sobie kitu wciskać.

            • 2 7

  • (1)

    kadrę kierowniczą i pracowników ma najlepszych

    • 9 10

    • Najlepsi pracownicy

      Bo przejęli z upadłej Hydrobudowy Gdańsk, dlatego mają najlepszych.

      • 6 2

  • Przebudowa kosmopolita (7)

    Pamiętam czasy jak na tym nabrzeżu "czechosłowackim" stały małe urządzenia przeładunkowe "dźwigi" masowe. To czasy byłego Gomułki i Gierka mienionej epoki gdzie przy nabrzeżu stały statki burta w burtę.

    • 20 3

    • Zgadza się ... i na redzie kolejka następnych ... (1)

      • 8 0

      • Statki czekające na redzie są oznaką niewydolności portu..

        • 0 0

    • To dlaczego teraz przeładunki są kilkukrotnie większe niż wtedy? (1)

      • 5 6

      • Zdzichu idź o swoich wnioskach koniowi na Helu zamelduj.

        • 6 4

    • To ty młodziutki jesteś boja pamiętam czasy Bieruta.

      • 0 0

    • (1)

      A co nabrzeże Czechosłowackie ma wspólnego z nabrzeżem Słowackim? Popatrz na mapkę, nabrzeża ci się pomyliły.

      • 1 0

      • Teraz statki większe i wszystko w kontynerach,a nie jak na 3 świecie wszystko ręcznie

        • 4 0

  • Ręce opadają nabrzeże będę przerabiać. (2)

    Nie mają na po pieniędzy wydawać, to niech wspomogą jakiś szpital albo biedną parafię, albo dzieciom na święta prezenty kupią.

    • 6 60

    • (1)

      podoba mi się twój sarkazm

      • 6 0

      • Bóg zapłać!

        • 0 1

  • Porty portami a statkiem większym nie ma gdzie zakotwiczyć na redzie. Kotwicowisko przed Gdańskiem pośrodku toru podejściowego, statek 200m+ się nie mieści i … kilka wraków w granicach kotwicowiska!!!

    • 13 1

  • Pani Premierze Pinokio!

    To UE daje również na przebudowę nabrzeża, a nie tylko na remont chodników.

    • 24 5

  • (7)

    szczekajcie dalej burki a w Gdyni robią swoje a jak zachrypniecie to do michy i kości ogryzać.

    • 21 15

    • W Gdyni to robią pod siebie burku. (2)

      • 5 5

      • (1)

        Mógłbyś wymyślić jakąś bardziej oryginalną dla mnie nazwę bo z Burkiem to byłem pierwszy.

        • 0 1

        • Pierwszy byłeś z burkami z małej litery a teraz już bardziej oryginalnie - z Burkiem z dużej?

          • 0 0

    • Moja Gdynia (3)

      W Gdyni powinna władza zabrac się za łatanie dziurawych chodników i ulic

      • 2 4

      • (2)

        Nie rozumiem ,macie chyba adhd lub dysleksję z dysgrafią .Czy potraficie utrzymać się w jednym temacie?Artykuł jest o remoncie nabrzeża a ty wyjeżdżasz z dziurami na drodze co ma Port Gdynia do dziur na drodze.Będzie artykuł o remoncie wieży kościelnej to walniesz tekst o stanie szkolnictwa artystycznego ze wskazaniem na balet?Przeczytaj tekst,pomyśl co Gdynia -miasto- ma do portu i inwestycji,a tak walisz bez ładu ,mieszasz miód ze smalcem .Wiem że większość czyta nagłówki i z tego wyciąga wnioski z tezą.

        • 2 1

        • A ty się mądralujesz jak pan z telewizora. (1)

          • 2 1

          • Oglądając TVP i podpatrując ich techniki człowiek nabiera nawyków.

            • 0 0

  • Ad hoc (3)

    To ciekawe ! Po co pogłębiać do 16 - tu metrów jak tor wodny w Cieśninach Duńskich ma 12.3 metra ? Może od razu te pieniądze wrzucić w błoto, będzie szybciej..

    • 7 18

    • 15 metrów. (1)

      To jakim cudem do Gdańska mogą dopłynąć?

      • 7 0

      • Bo te do Gdańska przez Wejherowo płyną a nie przez Cieśniny Duńskie.

        • 8 0

    • tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze

      tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze, bo tankowce za szybko pływały i fale zalewały Kopenhage. Teraz żyją z fotoradarów w cieśninach. Wielka Dania pff.

      • 6 0

  • (4)

    W którym miejscu w porcie jest nabrzeże SŁowackiego. Nigdy o takim nie słyszałem

    • 5 12

    • Port w Gdyni

      Ja tez miałem podobne uczucie ,lecz skojarzyłem ,ze chodzi o nabrzeze czechosłowackie. Nie ma Czechosłowacji to nie ma i nabrzeża czechosłowackiego

      • 3 0

    • są nietoperze i są też gacki, są imbecyle i Juliusz Słowacki!

      • 4 0

    • Nabrzeże Słowackie. Nabrzeża Słowackiego tak jak Francuskiego, Rumuńskiego itp.

      • 2 0

    • Łączy nabrzeże Rumuńskie z Bułgarskim

      • 1 0

  • Ciekawe kiedy powstanie normalna droga dojazdowa do portu???? (1)

    Teraz to co się dzieje to kpina. TIR wyjezdza z portu i ciągnie przez 3 ronda i 10 światel zakorkowaną ulicą Janka Wiśniewskiego. Na końcu tego bajzlu dopiero zaczyna się najlepsze czy zapchana estakada, a później podjazd pod 100 metrową górę w kierunku obwodnicy. Zimą nie ma na to szans. Równie dobrze możnaby wybudować lotnicze centrum logistyczne na Witominie... a to że nie ma tam lotniska to drobiazg. Gdyńska logika.

    • 31 3

    • masz racie w 100 %

      • 7 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane