• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia

VIK
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki. Przebudowa nabrzeży i pogłębienie pozwoli obsługiwać znacznie większe jednostki.

Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża Słowackiego zobacz na mapie Gdyni to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.



Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze.

Zadanie to wykona firma Strabag. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe, polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.

Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 mln zł brutto.

- Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek - komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego portu Gdynia.
Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego programu POIiŚ 2014-2020 - "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - etapy II i III".
VIK

Miejsca

Opinie (43)

  • Pogłębienie znaczy więcej pyłu

    • 1 9

  • wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze...

    Jakoś do tej pory oprócz holowników i paru barek nie widziałem tam większych jednostek które by były tam cumowane, więc po co odbojnice i polery? Wydać kasę żeby wydać.

    • 3 3

  • Ciekawe czy przy okazji wykonają też refulację plaż zabranych przez sztormy?

    • 0 0

  • hoho

    Ambitnie,tylko chciałbym zauważyć ze jest już brak miejsca już do obsługi promów,tiry to parkują już na estakadzie bo nie ma parkingu a oni rozbudować chcą. Tak jak całe Trójmiasto,pozwolić na centra handlowe,nowe osiedla itp a przepustowość dróg zostawić. Cymbały z szkoły podstawowej.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane