- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (128 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Samorządy i trójmiejscy deweloperzy na targach w Cannes
Do piątku we francuskim Cannes trwają jedne z najważniejszych na świecie targów. Gdańsk i Sopot prezentuje się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego. Na udział w targach zdecydowało się także kilku naszych deweloperów.
Gdańsk i Sopot prezentują się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego (GOM). Gdynia nie ma swojego stoiska.
- W Gdyni dominują tereny prywatne, samorząd nie musi się tam promować. Ale nasze największe skarby, czyli tereny Nauty i Dalmoru są na targach prezentowane przez spółkę Invest in Pomerania oraz Polski Holding Nieruchomości - tłumaczy Joanna Grajter, rzecznik prasowy w Urzędzie Miasta w Gdyni.
GOM, który na targach prezentuje się po raz drugi, pozostaje w składzie: Gdańsk, Sopot, Pruszcz Gdański i Malbork oraz przedstawiciele inicjatywy Invest in Pomerania.
Z Sopotu do Cannes pojechały trzy osoby: prezydent Jacek Karnowski oraz dwoje pracowników urzędu. Na miejscu jest również prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
- Kalendarze spotkań prezydentów Gdańska i Sopotu są wypełnione, mamy nadzieję, że to dobra wróżba. Odbywają się tu także spotkania prezydentów światowych metropolii, które biorą udział w targach. Prezentowane są projekty rozwiązań i już stosowane tam rozwiązania. Jest to więc także miejsce poszukiwania nowego spojrzenia na funkcjonowanie miasta czy nowych funkcji, które ułatwią życie nie tylko turystom, ale także mieszkańcom - relacjonuje z Cannes Błażej Kucharski z biura prezydenta Sopotu.
Sopot w Cannes stara się szczególnie wesprzeć komercjalizację sopockiego dworca oraz poszukiwać inwestorów chętnych do budowy szpitala czy nowego hotelu na terenie Hipodromu. Miasta pokazują także prywatne tereny, te na których mogłyby powstać hotele, spa i inne obiekty użyteczności publicznej. GOM na tegoroczne targi zaktualizował utworzoną w 2012 r. Metropolitalną Ofertę Inwestycyjną (MOI), pokazującą możliwości inwestycyjne całej Metropolii Gdańskiej.
W Cannes nie brakuje także naszych deweloperów, którzy razem z GOM pokazują się na wspólnym stoisku o powierzchni około 62 m kw. Są tam m.in. Olivia Business Centre, Multi Development (Targ Sienny), Echo Investment (biurowiec Tryton), Hines Polska (Quattro Towers i biurowiec Neptun), Torus (m.in. Alchemia i Arkońska Business Park), BPTO (Młode Miasto) oraz Euro Styl (Opera Office oraz szereg osiedli mieszkaniowych), Allcon Investments (Łużycka Office Park, Łużycka Plus, Allcon @ Park).
- Targi w Cannes są bardzo ważne z punktu widzenia budowania relacji z inwestorami. W pewnym sensie czuję się w obowiązku tam pojechać po raz kolejny - mówi Maciej Grabski, inwestor w Olivia Business Centre. - Mogę pokazać kolejne budynki, a przede wszystkim powiedzieć, że mamy użytkowników z najwyższej światowej półki. Naprawdę możemy się chwalić tym, że firma Bayer wybrała na siedzibę swojego centrum serwisowego akurat Gdańsk. Na targach pokazujemy się wspólnie, praktycznie jako cała metropolia. Są przedstawiciele miast - Gdańska i Sopotu, są prywatni przedsiębiorcy, którzy inwestują w Trójmieście. To jest przemyślane działanie, które ma ogromne znaczenie dla całej aglomeracji. Właśnie takie wspólne przedsięwzięcia budują markę naszej metropolii za granicą.
Co roku, przy okazji wyjazdu włodarzy na tę imprezę, rozpoczyna się dyskusja na temat wydatków. Koszty tegorocznego udziału miasta Gdańska w Cannes to ok. 32. tys. zł. W targach partycypują również biznesowi partnerzy stoiska metropolitalnego.
Podczas poprzednich edycji targów Gdańsk pozyskał m.in. inwestorów Galerii Bałtyckiej (projekt o wartości 400 mln zł) - firmę ECE oraz inwestora największego obecnie projektu realizowanego w Gdańsku w ramach partnerstwa prywatno-publicznego - Forum Radunia (projekt o wartości 1 mld zł) - firmę Multi Development.
Opinie (52) 2 zablokowane
-
2013-03-13 15:01
Fajuna wycieczka turystyczna.
- 50 16
-
2013-03-13 15:06
Na miejscu jest oczywiscie ... Budyn. No to mozemy byc spokojni :)
- 30 14
-
2013-03-13 15:17
Chyba sprawdzaja ceny mieszkan jakie sa w Cannes.... (3)
....zeby u nas zrobic takie same!
- 29 6
-
2013-03-13 16:18
Póki co w gdańsku i tak są najdroższe w europie czynsze komunalne (1)
- 4 3
-
2013-03-13 16:40
straszne!
- 1 1
-
2013-03-13 16:50
no, no ciekawa teoria
czyżby P.Adamowicz zainwestował tam w swoje 10-te mieszkanie a P.Karnowski chyba w czwarte?
- 1 2
-
2013-03-13 15:21
"Ja i Pan widzimy siebie w Cannes"
...i ceny niczym z Cannes w Trójmieście
- 14 3
-
2013-03-13 15:23
(1)
Będą promować m2 na Szadółkach?
- 21 7
-
2013-03-13 15:34
na Szadółkach
Na Szadółkach rządzi inny deweloper :)
- 0 1
-
2013-03-13 15:32
Ciężko będzie Włodarzom Sopotu i Gdańska wytłumaczyć, że 'u nas' cały czas 'trzeba dać'? No ale czego polityk PO nie złapie się aby żyło się lepiej. Jemu i rodzinie.
- 8 6
-
2013-03-13 15:33
(1)
Obok Olivia Business Centre, Multi Development (Targ Sienny), Echo Investment (biurowiec Tryton), Hines Polska (Quattro Towers i biurowiec Neptun), Torus (m.in. Alchemia i Arkońska Business Park), BPTO (Młode Miasto) oraz Euro Styl (Opera Office oraz szereg osiedli mieszkaniowych), Allcon Investments (Łużycka Office Park, Łużycka Plus, Allcon @ Park). Powinno reklamować się PB KOKOSZKI z inwestycją Jabłoniowa i cudnym zapachem pobliskiego wysypiska
- 4 5
-
2013-09-24 12:30
nie mieszajmy dwóch systemów walutowych
Po pierwsze nie tylko Kokoszki ale też Polnord , Ekolan, Inpro i inni budują w zasięgu zapachowym Szadółek
Po drugie co ma piernik do wiatraka? Inwestorzy nie przyjadą mieszkać na przedmieściach tylko pompować kasę w centra biznesowe lub przemysł
też nie lubię Budynia jako mieszkaniec Gdańska - ale akurat promocja regionu na takich targach jest raczej koniecznością- 0 0
-
2013-03-13 15:43
Czy mieszkamy w Dwumieście czy w Trójmieście? (2)
Dlaczego w tak ważnych dla regionu sprawach nie ma jednolitej polityki dla rozwoju. Co na to marszałek.
Smutne jest to że każdy sobie rzepkę skrobie.- 18 1
-
2013-03-14 09:01
Gryzoń się uparł i co poradzisz?
Chce sam wszystko robić, to niech sam sobie robi, w końcu wolny kraj. Tym bardziej, że mieszkańcom Gdyni to nie przeszkadza to po co go zmuszać do współpracy z innymi?
- 2 0
-
2013-03-14 09:30
ambicje Budynia
Nie ma wspólnoty, bo pan Adamowicz musi błyszczeć i rządzić. On nie myśli o estetyce i jednolitym i rozpoznawalnym obrazie miasta, a tylko o kasie
- 1 1
-
2013-03-13 15:45
Czyli Gdańsk i Sopot będą miały swój infobox w Cannes ;-) (2)
- 13 3
-
2013-03-13 15:53
Gdynia ma "infobox" u siebie, żeby takie Cannes, albo Dubaje, czy Barcelony pofatygowały się do niej.
Na poważnie, nazwa Gdynia bardziej kojarzy się z tandetą, więc pieniądze na promocję byłyby wyrzucone w błoto.
- 8 4
-
2013-03-13 17:50
i przynajmniej ma on tam sens
w porównaniu do budowania stałej infobzdury w centrum miasta, które to ma promować ta bzdura. Promować siebie u siebie? chyba tylko po to by wyprane mózgi mieszkańców nadal głosowały tak jak głosowały...
- 7 2
-
2013-03-13 15:53
20 lat temu targi były miejscem głównie dla biznesu
teraz coraz więcej tam urzędów i urzędasów (CEBIT - Budyń, Cannes - Budyń)
Jak widać socjalizm i gospodarka państwowa postępuje.
Daleko nie zajdziemy w ten sposób.- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.