• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sejner i holownik. Wodowania w Gdańsku

VIK
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Grateful wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Grateful wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony sejner rybacki, a w stoczni Safe - również w Gdańsku - holownik do obsługi lotniskowców Royal Navy.



Sejner Grateful jest siódmą jednostką wybudowaną na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Umowa na budowę statku została podpisana niespełna rok temu podczas targów Danfish w Aalborgu. Grateful ma 69,95 m długości i 15 m szerokości. Jest siostrzaną jednostką jednego z pierwszych sejnerów zamówionych przez duńskiego klienta - statku Haugagut, który został zwodowany w sierpniu 2014 r. Grateful podobnie jak inne statki trałowe wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Jednym z elementów wyposażenia tej jednostki jest ster azymutalny, którego nie było na poprzednim statku z serii.

Dla Stoczni Nauta było to czwarte wodowanie w tym roku. W zakładzie w Gdańsku trwają obecnie prace przy budowie siedmiu nowych statków, w tym dwóch w pełni wyposażonych. Harmonogram dostaw nowych statków zaplanowany jest do końca 2017 r. Specjalnością stoczni w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.

Również czwarte w tym roku wodowanie ma za sobą Zakład Budowy Statków Safe z Gdańska. Tym razem był to holownik Rotor Tug Art 80-32. Budowę zleciła Damen Shipyards Group, która z kolei otrzymała zlecenie od brytyjskiej grupy Serco. Holownik ma obsługiwać lotniskowce Royal Navy w ramach zlecenia na usługi holownicze i morskie z brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Holownik ma 32,9 m długości, 13,2 m szerokości oraz 4,8 m zanurzenia. Jego budowa trwała pół roku.

Stocznia Safe powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i za granicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
VIK

Miejsca

Opinie (34)

  • i koło się zamyka była stocznia i jest tyle że pod inną nazwą i innymi właścicielami i o to chodziło

    • 11 1

  • Remontowa (9)

    A w RSB cisza.... Nic nowego nie widac, to co jest w produkcji jest opóźnione tak że szkoda gadać...

    • 15 8

    • 2 promy mają ruszyć w grudniu, bodajże (2)

      Prawda to?

      • 1 4

      • Prawda

        • 2 2

      • Promiczki raczej

        Zamowione przez firme autobusowa z Londynu

        • 3 2

    • Rsb wlasnie rozwija skrzyfla (2)

      • 0 4

      • Chyba zwija !!! (1)

        • 4 1

        • rozwija skrzydła w nowej branży

          jak armator arktycznych kontenerowców nie odebranych przez Royal Arctic ze względu na półtoraroczne opóźnienie :)

          • 6 1

    • A co z Kormoranem? (2)

      Była feta, że zwodowany (niemiłosiernie pogięty) a teraz wrócił do RSB?

      • 1 2

      • (1)

        Ja pitole kolejny znawca.
        Termin zdania jest w listopadzie i doczytaj z jakiej grubości blachy jest zrobiony

        • 2 1

        • Nie trzeba było łoić przy spawaniu

          ...a trzymać się tego, co wymyślili spawalnicy. Potem nawet prostowanie nic nie dało. Ciekawe jak z brakiem magnetyzmu po tych zabiegach technologicznych?

          • 2 2

  • Polska w ruinie (5)

    Na szczęscie PiS "odbuduje" przemysł stoczniowy

    • 13 10

    • (4)

      nie mówi się przemysł stoczniowy tylko okrętowy, nazwa przemysłu pochodzi od produktu, czyli nie produkuje się stoczni tylko okręty => przemysł okrętowy.

      • 7 3

      • (3)

        chyba przemysł statkowy... bo okręt to jednostka wojskowa, a statek to jednostka cywilna

        • 3 4

        • (2)

          w marynistyce można tak to definiować, jednak statek to też okręt, stocznie budują nie tylko statki ale i też okręty, przemysł statkowy brzmi co najmniej dziwnie, zatem powinno się mówić przemysł okrętowy

          • 4 3

          • Co nie zmienia faktu. (1)

            Powiedzieli przecież, że odbudują "przemysł stoczniowy". O cokolwiek im chodziło problem w tym, ze prywatnie stocznie całkiem nieźle sobie radzą.

            • 0 1

            • że nie działasz w tej branży

              ...w przeciwnym razie wiedziałbyś, że takiego dna jak teraz to 8 lat temu nie było....

              • 2 2

  • ...że do obsługi lotniskowców, to...

    Informację, że ten holownik jest przewidziany do obsługi nowych lotniskowców Royal Navy znalazł i pierwszy opublikował PortalMorski.pl
    Wypada podawać źródło, jeśli się skorzystało z czyjejś pracy i know-how.

    Ten "rybak", to wcale nie sejner, tylko trawler.

    • 17 2

  • (3)

    Co to jest seiner?

    • 0 0

    • Sejner to rybak (2)

      do połowu okrężnicą

      • 1 0

      • ula (1)

        co to jest okrężnica?

        • 0 1

        • Okrężnica jest tam ,gdzie punkt G.

          • 3 2

  • Jak zwykle po fakcie...
    Dzięki.

    • 9 1

  • Ryba w temp 0 stopnia nie jest zywa

    Jw

    • 1 3

  • Informacja (1)

    Czy mozna dawac takie informacje Przed faktem? Syn jest zafascynowany statkami i takie wydarzenie to super atrakcja. Udalo nam sie trafic na 2 wodowania- jedno ogloszone przez Trojmiasto, na drugie czystym przypadkiem. Co jakis czas sprawdzam na roznych stronach czy beda wodowania ale takich informacji nie ma. Moze Trojmiasto zawarloby umowe z Remontowa aby wiedziec o tym wczesniej? Niech mieszkańcy miasta maja mozliwosc cieszyc sie ze stoczni i z tego ze mieszkaja nad morzem..

    • 15 0

    • tym bardziej, że zaraz splajtuje

      • 3 3

  • (3)

    Czekam na wodowanie Gawrona :)

    • 1 0

    • Czekaj, będzie odlotowo..

      • 4 0

    • Już było, i to co najmniej dwa razy.

      • 2 0

    • Ptaki

      Gawron należy do ptaków krukowatych a te na pewno ni potrafią pływać.Nie trzeba być ornitologiem żeby przewidzieć czym to się skończy.

      • 4 0

  • No ale jak to???? (2)

    Przecież polski przemysł stoczniowy sprzedano, rozkradziono, zrujnowano, zburzoni i zlikwidowano.... A on dalej cos buduje? Jak to możliwe???

    • 9 1

    • Co to za budowanie. (1)

      Trudno to nazwać przemysłem , to raczej przypadkowe rękodzielnictwo. Nie ma żadnego porównania np. do lat 70-tych ub. wieku .

      • 4 4

      • Ale zauważyłeś że mamy 2016 a nie 1970 i świat się zmienił?

        • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane