- 1 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (111 opinii)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (138 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (80 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (192 opinie)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Sejner i holownik. Wodowania w Gdańsku
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony sejner rybacki, a w stoczni Safe - również w Gdańsku - holownik do obsługi lotniskowców Royal Navy.
Sejner Grateful jest siódmą jednostką wybudowaną na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Umowa na budowę statku została podpisana niespełna rok temu podczas targów Danfish w Aalborgu. Grateful ma 69,95 m długości i 15 m szerokości. Jest siostrzaną jednostką jednego z pierwszych sejnerów zamówionych przez duńskiego klienta - statku Haugagut, który został zwodowany w sierpniu 2014 r. Grateful podobnie jak inne statki trałowe wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Jednym z elementów wyposażenia tej jednostki jest ster azymutalny, którego nie było na poprzednim statku z serii.
Dla Stoczni Nauta było to czwarte wodowanie w tym roku. W zakładzie w Gdańsku trwają obecnie prace przy budowie siedmiu nowych statków, w tym dwóch w pełni wyposażonych. Harmonogram dostaw nowych statków zaplanowany jest do końca 2017 r. Specjalnością stoczni w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.
Również czwarte w tym roku wodowanie ma za sobą Zakład Budowy Statków Safe z Gdańska. Tym razem był to holownik Rotor Tug Art 80-32. Budowę zleciła Damen Shipyards Group, która z kolei otrzymała zlecenie od brytyjskiej grupy Serco. Holownik ma obsługiwać lotniskowce Royal Navy w ramach zlecenia na usługi holownicze i morskie z brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Holownik ma 32,9 m długości, 13,2 m szerokości oraz 4,8 m zanurzenia. Jego budowa trwała pół roku.
Stocznia Safe powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i za granicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
VIK
Miejsca
Opinie (34)
-
2016-09-23 16:53
Sejner
Brawo polskie stocznie
- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.