• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z Grupy ADV będzie "śledzić" Pocztę Polską

VIK
30 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Projekt dla Poczty Polskiej dotyczy usług lokalizacji monitoringu pojazdów samochodowych. Projekt dla Poczty Polskiej dotyczy usług lokalizacji monitoringu pojazdów samochodowych.

Spółka z Grupy ADV wygrała przetarg na usługę lokalizacji i monitorowania pojazdów samochodowych Poczty Polskiej. Spółka SMT Software przez cztery lata będzie "śledzić" 4 750 pojazdów narodowego operatora pocztowego.


Czy firmy państwowe powinny inwestować w nowoczesne rozwiązania?


Spółka SMT Software w konsorcjum z  firmą T-Matic Systems złożyła najkorzystniejszą ofertę. Swoje usługi konsorcjum wyceniło na 14,16 mln zł. Obie spółki są liderami na rynku rozwiązań telematycznych, a oferowany przez SMT Software system lokalizacji i monitoringu GPS - SATIS będzie systemem bazowym. T-Matic Systems należy do giełdowej spółki Arcus i będzie odpowiadał za część sprzętową zamówienia. O ten kontrakt spółki walczyły z firmami: Finder, Elte i Asseco Poland.

Projekt dla Poczty Polskiej dotyczy usług lokalizacji monitoringu pojazdów samochodowych za pomocą urządzeń systemu GPS z bezpośrednią transmisją danych w oparciu o wykonany i wdrożony moduł raportowania i rozliczeń eksploatacyjnych. Ten kontrakt to konsekwentna realizacja strategii pozyskania klientów z sektora publicznego, poprzez udział w przetargach ogłaszanych przez instytucje państwowe. Ostatnio SMT Software wygrała przetarg ogłoszony przez Miasto Stołeczne Warszawa, którego przedmiotem była instalacja i obsługa systemu monitorowania pojazdów służbowych.

SMT Software należy do Grupy ADV z Gdyni. Grupa ADV SA powstała w 2000 roku, jako Grupa działa jednak od 2010 roku. W październiku 2007 roku spółka debiutowała na rynku New Connect, a od kwietnia 2011 jej akcje są notowane na rynku podstawowym GPW w Warszawie. Grupa jest holdingiem firm działających w trzech obszarach: komunikacji cyfrowej (rozwiązania marketingowo-sprzedażowe realizowane w mediach cyfrowych), innowacyjnych technologii (outsourcing IT, tworzenie aplikacji dedykowanych, rozwiązań na urządzenia mobilne, portali webowych oraz systemów GIS) oraz e-commerce (wsparcie sprzedaży poprzez internet, tworzenie strategii i realizację programów sprzedażowych on-line).

W skład holdingu wchodzi 9 wyspecjalizowanych spółek portfelowych: Lemon Sky (wcześniej Adv.pl), Codemedia, SMT Software, iAlbatros, dinfinit Exchange, Trade Tracker Polska, Mobicare, Traffic-info, Iweii, a także Xantus - jedno z największych w Polsce studiów 3D oraz spółka ADV Finance, odpowiedzialna za obsługę finansowo-księgową wszystkich spółek z Grupy. Dwie spółki z Grupy - Codemedia oraz właśnie SMT Software - są notowane na rynku New Connect.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • (1)

    Poczta Polska to teraz totalne dno... jak by były tylko prywatne firmy to było by dużo lepiej.

    • 1 4

    • HA HA !! ALE TY JESTES G........ !!

      • 3 0

  • okradaja listy i paczki,kombinują z przebiegami i paliwem banda złodzieji dycydentów. a nie poczta polska.

    • 3 5

  • złodzieje doprowadzili poczte do dna tak jak stoczniowcy stocznie.

    polak to złodziej i dziad,pijak i kombinator. niemcy mają racje.

    • 4 2

  • taka już jest w tym kraju tradycja .przoduje głupota,złodziejstwo i marnotractwo.

    poczta polska to typowa poczta polska.

    • 1 1

  • poczta polska to syf.

    • 4 2

  • pracownicy okradli poczte która dała się okraść i jest tak jak jest.

    • 1 2

  • listy w Szwecji ida tylko 1 dzien na terenie Szwecji (1)

    - czy to list na druga strone miasta czy na daleka polnoc Szwecji. List wyslanyze Szwecji idzie do Polski 4 dni a list piorytet wyslany z Polski do Szwecji idzie 7 dni, kartka pocztowa wyslana z Polski NIGDY nie dotarla do Szwecji. List wyslany piorytet z Gdanska do Gdyni szedl 7 dni, przekaz pieniezy miesiac. szybciej juz bylo pojechac i wsadzic list do skrzynki adresata. Poczta Polska musi sie sporo nauczyc od innych krajow. Moze warto zlikwidowac stanowiska poczty jak to zrobiono w Szwecji i funkcje poczt przejely sklepy, kioski z gazetami. Awiza sa wysylane albo listownie albo za pomoca SMS i odbiorca ma od razu informacje na swojej komorce,ze jest przesylka do odbioru na poczcie.

    • 0 3

    • w ogóle ja bym jeszcze nauczyła się szwedzkiego

      i wyszła za szweda,

      • 1 0

  • chyba jednak nie SMT...

    Zarząd SMT Software S.A. informuje, że w dniu 28.08.2012 r. powziął informację, iż Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) nakazała Poczcie Polskiej unieważnienie wyboru oferty konsorcjum SMT Software i T-Matic Systems w przetargu na usługi lokalizacji i monitorowania pojazdów samochodowych ogłoszonego przez Pocztę Polską S.A. (o wygraniu przetargu Emitent informował w rb 38/2012). Przetarg dotyczył monitoringu satelitarnego 4.750 pojazdów Poczty Polskiej.
    Unieważnienie wyboru oferty konsorcjum SMT Software i T-Matic Systems nastąpiło wskutek uwzględnienia odwołania spółki Finder, która złożyła drugą w kolejności ofertę biorąc pod uwagę liczbę punktów uzyskanych w ocenie ofert. Zarzut dotyczył rażąco niskiej ceny, a zarazem czynu nieuczciwej konkurencji ("utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez sprzedaż towarów i usług poniżej kosztów ich wytworzenia w celu eliminacji innych przedsiębiorców").
    Poczta Polska już wcześniej wezwała konsorcjum SMT Software i T-Matic Systems do złożenia wyjaśnień ww. sprawie, a otrzymane wyjaśnienia uznała za wystarczające i podtrzymała przed KIO swoje stanowisko, że oferta konsorcjum SMT Software i T-Matic Systems jest najlepsza. Jednak Krajowa Izba Odwoławcza nakazała Poczcie Polskiej unieważnienie decyzji o wyborze oferty konsorcjum SMT Software i T-Matic Systems oraz nakazała przeprowadzenie ponownej oceny ofert.
    Zarząd SMT Software oświadcza, że działa w najlepiej pojętym interesie swoich akcjonariuszy dążąc do maksymalizacji zysku Emitenta, dlatego zarzut dotyczący sprzedaży towarów i usług poniżej kosztów uznaje za całkowicie bezzasadny. Jednocześnie podtrzymuje stanowisko, że przedstawione ceny w ofercie przetargowej są ekonomicznie uzasadnione. Zarząd oczekuje na pisemne uzasadnienie ww. postanowienia KIO i od jego treści uzależnia podjęcie dalszych kroków prawnych.
    Podstawa prawna: §3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu ASO

    • 0 0

  • poczte prędzej czy pozniej czeka bankructwo (1)

    jest to nieuniknione przy takiej bandzie idiotów ktora tym zarządza i kierowników pożal się boże to przy innych kurierach wypada bladziutko

    • 3 0

    • bo właśnie o to chodzi

      doprowadzić do bałaganu, strat, stracić dobry wizerunek- im więcej narzekających tym lepiej można wtedy sprzedać za grosze- bo się niby nie opłaca
      i tak było ze stoczniami i innymi zakładami w Polsce
      jeszcze koleje i co? chyba to już wszystko

      " normalna procedura tzw. "przekształceń"- doprowadzenia firm do ruiny

      • 1 0

  • Ale tam będzie Satis montowany. (1)

    Jak oni tym badziewiem chcą Pocztę obsluzyc? Niezła wtopa będzie. Miałem to na swoich autach pomontowane. Nikomu nie życzę. Dokładność pomiaru drogi na poziomie 10% nie mówiąc o jakości pomiaru paliwa. Mówili, ze maja opracowane najlepsze algorytmy pomiaru paliwa w kraju. Kto korzystał z ich usług ten wie. Na byle serwis czekałem tygodniami. W jednym z aut utracilem gwarancje, niewłaściwie wpieli się w cana. Wypierali się jak zaba błota. Za każda naprawę gwarancyjną chcieli kasowac argumentując sabotazem. No przecież żona mnie nie sabotuje. Wymienilem sobie na inny i okazuje się, ze taki system może działać i to całkiem fajnie. Panowie pocztowcy...wiecie jak to załatwić? Prosty transmiter fm i auta nie ma - przynajmniej w Satis.

    • 4 1

    • Szanowny niezadowolony kliencie.


      W przypadku pomiaru dystansów pokonywanych przez pojazdy z monitoringiem GPS stosuje się zwykle dwie technologie:
      1. Poprzez odczyt z magistrali CAN. Za ten pomiar żaden dostawca systemów monitoringu nie może brać odpowiedzialności. Powód jest bardzo prosty. Dane są odczytywane z komputera sterującego silnikiem.
      2. Poprzez łączenie punktów z kolejnych odczytów lokalizacji. Ten pomiar z definicji jest obarczonym pewnym błędem, a wynika to z kilku przesłanek. Po pierwsze pomiar ten nie uwzględnia pionowej krzywizny drogi. Oznacza to, że „skraca” odcinki na wzniesieniach, ponieważ każdy GPS traktuje to jak odcinek prosty, a nie fragment koła. Błąd z tego wynikający nie powinien być jednak większy niż 1%. Kolejny powód błędów w tego typu pomiarze wynika z tego, że odczyty lokalizacji są robione co pewien czas - np. co 15 sekund. Jeżeli łuki poziome na drodze mają kąt mniejszy niż 20 stopni, są traktowane, jako odcinki proste. To może wprowadzać dodatkowy błąd pomiaru rzędu 1-2%. Kolejną przesłanką jest sama technologia, która daje dokładność odczytu rządu +/-20 metrów.

      Rozumiem, że może być Pan niezadowolony ze świadczonych usług serwisowych. Skoro wyciągamy pewne sprawy na światło dzienne, proszę zamieścić zgłoszenia serwisowe, których Pan dokonał, za które został Pan niesłusznie obciążony fakturami. Z chęcią zwrócę Panu poniesione koszty.

      Sporadycznie mogą zdarzyć się sytuacje, w których serwis popełni błąd skutkujący koniecznością naprawy pojazdu. W takich niezwykle rzadkich przypadkach naprawa jest dokonywana na nasz koszt lub z wykorzystaniem polisy OC. Proszę także wskazać pojazd, w którym została uszkodzona magistrala CAN oraz przesłać udokumentowane koszty naprawy, dołożę wszelkich starań, żeby naprawić wyrządzoną szkodę.

      Jest wiele sposobów na zakłócenie pracy odbiorników GPS, czy modemów GPRS wykorzystywanych do transmisji danych. Jednym z nich jest użycie jammera, która poprzez emitowanie sygnału o określonej częstotliwości powoduje zakłócenie sygnału GPS i/lub GSM. Zapewniam Pana, że tego typu urządzenie zakłóci sygnał dowolnego odbiornika GPS. Zdarzyła nam się sytuacja, w której wspomniany przez Pana prosty transmiter FM zakłócał sygnał GPS. Wysłaliśmy ten transmiter do badania, które wykazało, że poza sygnałem radiowym, poprzez wyższe harmoniczne urządzenie emituje także częstotliwość, która skutecznie zakłóca sygnał GPS. Wysłaliśmy do importera tego sprzętu stosowne informacje wskazując wady sprzedawanego urządzenia. Otrzymaliśmy informacje zwrotną, że nasze uwagi zostały przekazane producentowi felernych transmiterów.

      Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku zagłuszania sygnału GPS, centralka służąca do monitoringu nadal zapisuje i transmituje wszystkie inne parametry pracy pojazdów i dodatkowych czujników. Tak więc poza lokalizacją, wszystkie dane wrażliwe nadal są zapisywane. Zakładam, że pocztowcy mogą przeczytać Pański wpis i sprawdzać działanie różnego rodzaju transmiterów oraz badać ich wpływ na działanie systemu monitoringu GPS. Ale to już w zasadzie nie jest nasze zmartwienie, ponieważ Poczta Polska nie została ostatecznie naszym klientem.

      Pozdrawiam,
      Łukasz Nowak, Dyrektor Handlowy SATIS

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane