- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (179 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (59 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (86 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Choć wiało i było zimno, to tłum przybył na wodowanie statku rybackiego Hákon. Uroczystość odbyła się na historycznych terenach stoczniowych, czyli tam, gdzie stoją zielone dźwigi KONE.
Statek rybacki o długości 75,4 m i szerokości 16,5 m zwodowany został przy użyciu tzw. pochylni wzdłużnej. Najprościej rzecz ujmując, statek tyłem, czyli rufą zsunął się do wody. Na takie wydarzenie mieszkańcy czekali od dawna, nic więc dziwnego, że tłumnie stawili się w Karstensen Shipyard Poland
Stocznia ta specjalizuje się w budowie statków rybackich. Są to bardzo nowoczesne jednostki, które swoim wyglądem bardziej przypominają luksusowe jachty niż kutry cumujące w Ustce czy Orłowie. To duże jednostki o długości od 63 do 89 m. Zwodowany Hákon jest więc jedną z większych. Są to trawlery RSW, czyli statki, które po złowieniu ryb (trałem lub okrężnicą) w sieć przeładowują je do specjalnych zbiorników i żywe transportują do przetwórni na lądzie.
Karstensen Shipyard Poland należy do Karstensens Skibsværft A/S. Okazuje się, że duńska stocznia ma 60 proc. udziału w europejskim rynku RSW. A kto kupuje takie statki? Są to głównie wielopokoleniowe firmy rodzinne ze Szwecji, Norwegii, Islandii i Wysp Owczych.
Przypomnijmy, że w październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła stocznia Karstensen Shipyard Poland należąca do kapitału duńskiego. Stroną sprzedającą była państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna
Miejsca
Opinie (56) 5 zablokowanych
-
2023-10-21 07:58
(1)
ciekawe co bedzie lowil ?
- 1 0
-
2023-10-22 21:52
no wlasnie, nie ma tylu ryb w morzu, za duzy ten statek
- 0 0
-
2023-10-21 08:27
No i super! Wreszcie się tam coś dzieje a nie tylko hulający wiatr między pochylniami :)
- 18 1
-
2023-10-21 10:31
My budujemy im statki za co oni spustosza nam lowiska wylawiajac wszystkie dorsze. i wszelki narybek.
- 3 4
-
2023-10-22 08:48
Gdyby nie pan Ludwik, wieloletni pracownik od poczatku kariery na tej stoczni (2)
Wodowania by nie było, chłop jest jedynym i niestety ostatnim który ogarnia temat wodowania i przede wszystkim przygotowania m.in.ślizgow i parafainy po których statek zjeżdża do wody, to wszystko dzięki niemu, nikt poza nim nie pojęcia o tym...
- 8 0
-
2023-10-22 22:04
O takich ludziach powinni pisać tu artykuły
Zamiast tego dostajemy peany lansujące pustych manadżerków
- 6 1
-
2023-10-24 19:16
Który Ludwik?
- 0 0
-
2023-10-22 09:04
Konserwator zabytków
Okazuje się , że najwięcej do powiedzenia przy budowie statków ma Konserwator zabytków.Ciekawe gdzie ten facet był jak cały dawny wydział K-3 był rujnowany. Tym bardziej trzeba podziwiać Dyrekcję i Załogę za wykonanie fachowej stoczniowej roboty.
- 17 2
-
2023-10-22 10:33
(1)
Coca-cola ma swój pilnie strzeżony przepis na smak napoju, a Karstensen Shipyard Poland ma swój przepis na sukces. :) Za wszystkim stoją ludzie i ich zaangażowanie. Brawo dla Teamu!
- 5 0
-
2023-10-23 08:51
*załogi
- 1 0
-
2023-10-22 11:18
Taka łódeczka ? (6)
a gdzie kontenerowce, masowce, drobnicowce, tankowce ... przecież światowy transport opiera się właśnie na takich statkach.
- 9 18
-
2023-10-23 06:53
ależ buduj nasz byznesmanie.
inwestuj, płać, zatrudniaj, projektuj. Masz tyle zapału i czasu, jak widać.
- 5 1
-
2023-10-23 18:45
to w Gdyni
Gdansk zawsze rybolami stal.
- 0 0
-
2023-10-23 23:41
I Edward G.
- 0 0
-
2023-10-24 08:22
kiedyś
To były wodowania. Z dużych pochylni, boczne....
Dziś takie małe rybackie a nieopodal z tworzyw jachty. Stocznia zamieniła się w modelarnie.- 2 0
-
2023-10-24 19:19
Drobnicowce to przeszły do historii juz blisko 50 lat temu. (1)
Nie zobaczysz ich juz nigdzie dzisiaj.
- 0 0
-
2023-10-24 22:09
Drobnicowe nadal się buduje
Niestety jesteś w błędzie. Drobnicowe pływają nadal i mają się dobrze. Oczywiście nie są to te same statki co 50 lat temu ( z bomami) ale nadal jest zapotrzebowanie na tego typu statki bo nie wszystko wozi się w kontenerach. Jest pełno różnorakiej drobnicy i ładunków inwestycyjnych oraz "projekt" Cargo. Np. Popularne wiatraki (elektrownie wiatrowe) przewożone są w elementach właśnie jako drobnica. Są to wiele razy przewoziłem i inne.
- 1 0
-
2023-10-22 12:12
(1)
Ostatnie resztki stoczni zamkniętej na polecenie niemców przez tuska
- 1 5
-
2023-10-22 19:09
Jaworski miał szanse na odbudowę Stoczni Gdańskiej ale jakoś mu się nie udało.
PiS nie potrafił nawet zbudować jednej jednostki w Szczecinie.
Ciekawe dlaczego ?- 2 1
-
2023-10-23 10:44
armator? (1)
Może słabo uważałem, ale chyba nie było informacji dla kogo zbudowano ten statek?
- 1 0
-
2023-10-23 19:42
Islandia
- 0 0
-
2023-10-23 19:39
Najlepsze byly pączki i drożdżówki za free po jednej dla pracownika
Taka premia dla roboli...a hajc i premie wiadomo kto wziął, widać to na filmiku jak się tuła i gratulują sobie, za te pieniadze
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.