• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoczniowa hala kadłubowa #strongertogether

Wioletta Kakowska-Mehring
21 czerwca 2024, godz. 08:00 
Opinie (173)
Powierzchnia zabudowy hali kadłubowej to blisko 6 tys. m kw. Powierzchnia zabudowy hali kadłubowej to blisko 6 tys. m kw.

Kończy się budowa hali kadłubowej w PGZ Stoczni Wojennej. Będzie to jeden z największych obiektów tego typu w Europie. To w niej zostaną zbudowane kadłuby fregat Miecznik. Na elewacji obok nazwy zakładu pojawił się napis "#strongertogether".



To już ostatnia prosta przed zakończeniem budowy hali kadłubowej oraz hali produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Większość toczących się w tym momencie prac to przede wszystkim roboty wykończeniowe. Warta ponad 300 mln zł inwestycja zakończy się już za kilka tygodni. Obecnie odbywa się konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Tam obok nazwy zakładu pojawił się napis "#strongertogether", czyli "razem silniejsi". Nawiązuje ono do hasła przewodniego NATO, pojawiającego się w mediach społecznościowych.

Maja rozebrała stary slip. Największy element ważył ponad 90 ton Maja rozebrała stary slip. Największy element ważył ponad 90 ton

- Hala kadłubowa PGZ Stoczni Wojennej będzie jednym z największych obiektów tego typu w Europie. To w niej zbudowane zostaną kadłuby fregat Miecznik. Inwestycja ruszyła w marcu 2023 r., a już w grudniu tego roku osiągnęliśmy najwyższy punkt konstrukcyjny. Wysokość hali, w której powstaną kadłuby fregat Miecznik, to 43 m, a wliczając zamontowany na dachu zespół urządzeń do wentylacji to nawet 46 m. Gigantyczne bramy hali mają podobne wymiary: 43 m wysokości i 34 m szerokości, co można porównać do powierzchni dwóch boisk do koszykówki. Zamontowane suwnice są w stanie udźwignąć nawet 100 t. Powierzchnia zabudowy hali kadłubowej to blisko 6 tys. m kw - mówi Maciej Poprawski, dyrektor operacyjny w PGZ SW odpowiedzialny za nadzór inwestycji.

Poza halą kadłubową powstaje także hala produkcyjna, która zajmuje blisko 5 tys. m kw. Będą w niej funkcjonowały wszystkie stoczniowe wydziały wyposażeniowe. Sąsiadujący z nią 4-kondygnacyjny budynek biurowy pomieści zaplecze socjalne dla pracowników wydziałów produkcyjnych oraz będzie siedzibą spółki. Na terenie budowy praktycznie zakończono prace nawierzchniowe. Wykonawca ocenia postęp robót na 98 proc.

- Jesteśmy w trakcie wykonywania prac wykończeniowych przy wejściach do budynków. Trwają również prace związane z wykonywaniem dylatacji w ułożonych nawierzchniach betonowych. To również ostatni etap w procesie powstawania tych nawierzchni. Wszystkie nawierzchnie oraz posadzki wykonane są w technologiach umożliwiających przenoszenie ogromnych obciążeń od poruszających się w przyszłości po nich na specjalnych pojazdach transportujących elementy okrętów - mówi Przemysław Młynarczyk, kierownik robót drogowych z Grupy NDI.

Posadzka betonowa w hali kadłubowej o wytrzymałości 20 t/m kw. jest już gotowa. Rozpoczęły się też prace przy układaniu warstwy żywicy antyelektrostatycznej oraz antypoślizgowej na posadzce w hali produkcyjnej.

- To ostatnia warstwa, można powiedzieć "wykładzina", jeśli chodzi o nawierzchnię w tej hali - dodaje Przemysław Młynarczyk.
Przebudowywana jest infrastruktura techniczna, nabrzeże oraz drogi wewnętrzne. Wszystkie prace drogowe mają zakończyć pod koniec czerwca.

Inwestorem projektu jest PGZ Stocznia Wojenna, a generalnym wykonawcą konsorcjum składające się ze spółek NDI, NDI Sopot oraz Pekabex BET. Autorem projektu jest firma Industria Project.

Miejsca

Opinie (173) ponad 20 zablokowanych

  • zadłużyli jak miasto gdynia

    i sperdolą na emeryturki

    • 2 3

  • Hala Stoczni

    Po co zaczęto budować taką Halę?
    Przecież tak naprawdę nie mają
    zamówienia na budowę dużej
    ilości jednostek wojennych.
    Mają zbudować tylko 3.
    A gdyby sprawdzili jak budowano
    w Stoczni Północnej w Gdańsku
    to dowiedzieli by się o dużych
    ilościach okrętów wojennych.

    • 2 4

  • hala jest i się wali i jest dług

    poza tym apartczyk prezesik dobrał dyrekcję z klucza postsowieckiego, poprawski komuch znany z rozgrabienia stoczni gdynia

    • 1 3

  • Badziewie ... Takie grosze tam zarabiają że szok.

    • 0 0

  • Bzdura (1)

    Hala bez urządzeń do wodowania jednostek jest tylko halą zlokalizowana przy wodzie. Kompletna bzdura jeśli ma to służyć do zbudowania tylko 4 okrętów...... Trzeba było wybudować suchy dok z bramą i nad tym postawić halę, dopiero wówczas miałoby to sens, a tak przy każdym dokowaniu będzie robiona operacja, uzależniona od dostępności doku pływającego.... Ktoś, kto o tym decydował miał jakąś wizję i plan?? Niestety ale normalnie inaczej się to buduje, a to jest wymyśl szalonego projektanta.... Dlaczego reformujemy przemysł stoczniowy nie w tym kierunku, który jest właściwy??

    • 1 2

    • wizja wyciągnięcia kasy

      • 0 0

  • Ku pamięci

    W dawnej stoczni Gdańskiej cały Wydział Budowy Kadłubów K-2 został zniszczony i zmielono na gruz ; pochylnie , hale produkcyjne ,dok , budynki biurowe. Polska to najbogatszy kraj na świecie gdzie publiczne pieniądze wyrzuca się do kanału. .SMWojennej udowodniła ,że do budowy nowych jednostek się nie nadaje no ale Stoczniowcy z Warszawy wiedzą lepiej.Ciekawe ilu komandorów będzie miało ciepłe posadki?

    • 1 1

  • #niezłamafia

    prezesa zmieniają to artykuł pożegnalny

    • 0 0

  • wypad z gdyni lulek

    • 0 0

  • w Wielkiej Brytanii pod tym hasztagiem reklamują

    krem do części intymnych

    • 1 0

  • gospodarka morska zmiana prezesa bye bye

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane