• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra ma zwrócić klientom pieniądze

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2023, godz. 12:30 
Opinie (52)
Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry.

Firma Vectra, która świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu, ma zrekompensować klientom automatycznie pobierane przez siebie płatności za dodatkową usługę "Bezpieczny Internet" - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Vectra świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu. Przed 11 maja 2020 r. część ofert promocyjnych, w oparciu o które Vectra zawierała umowy z abonentami, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą "Bezpieczny Internet".

W takim przypadku jego aktywacja była wymogiem uzyskania korzystnych warunków usług telekomunikacyjnych i nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy. W zależności od oferty tylko przez pierwsze dwa lub cztery miesiące usługa była bezpłatna. Następnie, jeśli konsument nie podjął działań, aby zrezygnować z usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet", zwiększała wysokość abonamentu o 6,90 zł miesięcznie.

Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę

- Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK .

Prezes UOKiK wydał w sprawie Vectry decyzję zobowiązującą. Spółka pozytywnie rozpatrzy odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące aktywacji usługi "Bezpieczny Internet" i zwróci pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł). Ponadto podwyższone opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur (do 34,50 zł) zostaną zwrócone wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury.

Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Vectra poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym.


Przypomnijmy, że 11 maja 2020 r. Vectra wycofała oferty, których warunki przewidywały, że uruchomienie płatnej usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" było konieczne dla zawarcia umowy na warunkach promocyjnych. Od tego dnia nowe oferty promocyjne nie zawierają już takiego warunku, przez co Vectra w każdym przypadku zadaje konsumentom odrębne pytanie o wyrażenie zgody na aktywację usługi "Bezpieczny Internet". Jest to obecnie opcja dodatkowa, bez wpływu na warunki świadczenia głównego. Konsument może nie wyrazić zgody na jej aktywację.

Decyzja jest nieprawomocna. Vectra rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.

Obowiązek uzyskania wyraźnej zgody przed zawarciem umowy na wszelkie dodatkowe płatności wynika z art. 10 ustawy o prawach konsumenta. Prezes UOKiK wielokrotnie już to wskazywał w prowadzonych działaniach wobec branży telekomunikacyjnej. W ostatnich latach prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec spółek Cyfrowy Polsat, UPC, Netia, P4 (operator sieci Play) oraz Orange Polska.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (52) 4 zablokowane

  • Czyli jedyna kara dla oszusta i zlodzieja jest uwaga:oddanie tego co ukradl buahaaa-co za patologia (3)

    To ja tez pujde cos ukrasc a jak mnie zlapia to.powiem ze mandatu nie przyjmuje a jedyna kara dla mbie bedzie oddanie co ukradlem.

    • 20 2

    • Idź, idź.. najlepiej do księgarni po słownik. (2)

      • 2 9

      • A przygłupy dają minus.

        • 3 1

      • Madry zrozumie,gluoi bedzie sie smial

        • 0 0

  • Jedyna sluszna kara dla vectry to ze 100mln kary no ale nie w tym p...m kraju (3)

    • 15 3

    • I kto by niby skorzystał? Klienci? (1)

      • 1 0

      • Klijenci nie skorzystaja ale vektra straci!!

        • 0 0

    • Zapłacą klienci.

      • 1 2

  • Abonament na kablówke podniesli o 10 zł 2 lata temu mimo ze jest wyrok nadal grosza nie oddali

    • 10 2

  • Uciekajcie od tej pseudo firmy

    Brak poszanowania Klienta totalny

    • 11 1

  • Ceny ciągle w góre!

    Bo inflacja nieważna umowa

    • 4 1

  • Kiedyś mówiono, że dwa programy antywirusowe mogą sobie wzajemnie przeszkadzać. Ja mam jeden prywatny a tu wciskają mi na siłę drugi, kto mi zwróci stracony czas gdy komputer będzie zamulał?

    • 8 1

  • łe... Już myślałam że oddadzą pieniądze za zwiększenie kwoty rachunku w czasie trwania umowy

    • 10 0

  • UPC

    Dzwonisz I nie masz od kogo zasięgnąć informacji to co podaje ten robot nie można podpasowac pod temat rozmowy Okropne nic nie można załatwić

    • 9 0

  • Ta firma to wał jakich mało . Unikać Vectry

    Mi chcieli już kilka razy wyłudzić pieniądze za usługi, których nie miałem.

    • 12 0

  • Vectra to SYF

    Unikać.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane