• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra ma zwrócić klientom pieniądze

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2023, godz. 12:30 
Opinie (52)
Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry.

Firma Vectra, która świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu, ma zrekompensować klientom automatycznie pobierane przez siebie płatności za dodatkową usługę "Bezpieczny Internet" - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Vectra świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu. Przed 11 maja 2020 r. część ofert promocyjnych, w oparciu o które Vectra zawierała umowy z abonentami, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą "Bezpieczny Internet".

W takim przypadku jego aktywacja była wymogiem uzyskania korzystnych warunków usług telekomunikacyjnych i nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy. W zależności od oferty tylko przez pierwsze dwa lub cztery miesiące usługa była bezpłatna. Następnie, jeśli konsument nie podjął działań, aby zrezygnować z usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet", zwiększała wysokość abonamentu o 6,90 zł miesięcznie.

Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę

- Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK .

Prezes UOKiK wydał w sprawie Vectry decyzję zobowiązującą. Spółka pozytywnie rozpatrzy odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące aktywacji usługi "Bezpieczny Internet" i zwróci pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł). Ponadto podwyższone opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur (do 34,50 zł) zostaną zwrócone wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury.

Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Vectra poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym.


Przypomnijmy, że 11 maja 2020 r. Vectra wycofała oferty, których warunki przewidywały, że uruchomienie płatnej usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" było konieczne dla zawarcia umowy na warunkach promocyjnych. Od tego dnia nowe oferty promocyjne nie zawierają już takiego warunku, przez co Vectra w każdym przypadku zadaje konsumentom odrębne pytanie o wyrażenie zgody na aktywację usługi "Bezpieczny Internet". Jest to obecnie opcja dodatkowa, bez wpływu na warunki świadczenia głównego. Konsument może nie wyrazić zgody na jej aktywację.

Decyzja jest nieprawomocna. Vectra rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.

Obowiązek uzyskania wyraźnej zgody przed zawarciem umowy na wszelkie dodatkowe płatności wynika z art. 10 ustawy o prawach konsumenta. Prezes UOKiK wielokrotnie już to wskazywał w prowadzonych działaniach wobec branży telekomunikacyjnej. W ostatnich latach prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec spółek Cyfrowy Polsat, UPC, Netia, P4 (operator sieci Play) oraz Orange Polska.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (52) 4 zablokowane

  • wciskaj kit bedzie zysk

    TE same metody i jeszcze wiekszy kit stosuje orange nikt nad tym nie panuje okradaja abonamentow i panstwo na potege a przy nowej wladzy beda to robic w rorzszerzonej skali

    • 6 0

  • Szkoda prądu na takie krzywe akcję ze strony dostawców (1)

    Vectra i UPC to można powiedzieć monopoliści na rynku. Są od lat i ich kable są zatargane praktycznie do każdego zakątka miasta, w którym operują. W związku z tym kasy im raczej nie brakuje, więc to może tylko dziwić, że wymyślają jakaś krzywą akcję dla kwoty 6.99. No ale 6.99 x 1mln klientów to już się robi kwota. Niech płacą, mają kasę i kroją swoich klientów, teraz poczują się jak klient.

    • 27 3

    • UPC już nie ma

      UPC zostało przejęte przez P4 czyli PLAY, co oczywiście tylko pogorszy sytuację klientów.

      • 2 0

  • Po co ten płacz

    chyba każdy widzi co podpisuje, jak nie pasuje to nie podpisywać no chyba proste. Nawet jak podpisze to w domu na spokojnie i jest czas na odstąpienie od umowy . Polacy są ułomni albo są analfabetami bo nie czytają umów a przeczytanie istrukcji obsługi urządzenia urąga ich godności. Póżniej są efekty.

    • 2 8

  • Vectra to największa tragedia

    Nie ma gorszej firmy, gorszej jakości, gorszego zarządzania już w tej firmie. Tak jest od lat i nic się nie zmienia

    • 4 0

  • Nie rozumiem

    • 1 0

  • A pobieranie opłaty za przedłużenie abonamentu to normalne???

    • 3 0

  • Czy to prawda, że:

    - w Warszawie rozmieszczone były reklamy uslugi 2MB/s , gdzie infrastruktura nie dawala nawet 20% tego? Ile tej usługi sprzedaliście?
    - zarządzaliście danymi klientów, które podlegały anonimizacji (RODO)?
    - pracownicy pracują na JDG, gdzie ma to jednak znamiona UoP? czy wraz ze wzrostem kosztów ZUS, firma je pokrywa?
    - mały ZUS jest dla firmy czy podwykonawcy?
    - wpisując w ggl "zmiana dostawcy internetu", następnego dnia dzwoni konsultant?

    • 2 0

  • Spokojnie

    Ja zrezygnowałem z Vectry w tym roku.

    2 x net + kablówka

    Miałem dość ich oszustw i bezczelności

    • 3 0

  • a co z tym wyrokiem UOKiK w sprawie podnoszenia cen przez vectre z powodu inflacji i wrzucanie na siłę takiego zapisu do

    wtedy wyrok nie był prawomocny. kiedy się umocni?

    • 3 0

  • Awaria

    Myslalam ze firma sama obniza rachunek za awarie ktora byla globalna. Na infolinii byl ustawiony komunikat ze jest awaria. Zlozylam reklamacje ze tego nie zrobili i dostalam odp ze to klient sam musi sie zglosic i udowodnic kiedy byla awaria. Zrobilam to i odpisali awarii nie bylo. Rozumiem ze zostaje mi tylko UOK bo firma nie poczuwa sie do obnizenia rachunku

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane