- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale. Przejmuje kontrakty i zakłady Lotosu
Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej. Wcześniej Unimot przejął kolejową spółkę Olavion, kierowaną przez byłego prezesa Lotos Kolej.
Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej
- Na podstawie umowy przyrzeczonej strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży 100 proc. akcji Lotos Terminale SA pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy - czytamy w komunikacie.
Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - należnej ceny w kwocie 450 mln zł.
Terminale paliw przejęta przez Unimot
Zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście
Kontrakt na dostawy asfaltów przejęty od Lotosu
W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International od 2017 r. rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
Miejsca
Opinie (76) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-06 10:58
Fantastycznie (1)
A kto jest właścicielem Unimot ? Czy aby nie jakiś kumpel z PiS ?
- 13 6
-
2023-02-06 11:42
Słup
Agenturalny.Struktura typowo z tych klimatów
- 7 2
-
2023-02-06 11:46
(2)
więc pozostaje Shell i BP
- 17 1
-
2023-02-06 13:30
(1)
Tobie zostaje tylko praca przy szparagach...
- 1 5
-
2023-02-06 13:48
na szparagach nie zarobi na paliwo na Orlenie ,zostaja Mole tu paliwo bedzie po 450 forinkow!,jak w Madziarowie!.
- 2 1
-
2023-02-06 11:47
Nie dziwi ten wkręt Unimotu
Patrząc na ostatnie działania i niedofinansowanie Agencji Wywiadu.
- 10 1
-
2023-02-06 11:48
Chodzi o to by później Obajtkowi i jego rodzinie odebrać wszystko czego dorobił się na naszej krzywdzie
- 6 3
-
2023-02-06 12:12
zdrada!!!! (7)
Grupa Lotos zlikwidowana, 50 lat dla Polski, Gdańska i Pomorza, pamiętajmy o tym przy najbliższych wyborach
- 144 24
-
2023-02-06 12:55
Zlikwidowali sobie konkurencję (1)
Dlatego ceny mamy tak wysokie gazu i paliwa. Orlen za to ma rekordowe zyski.
Cena gazu na giełdach rok temu wynosiła: 4,55 natomiast dzisiaj 2,39 Czyli był rok temu 55% droższy ale cena za jaką płacimy obecnie jest dwukrotnie droższa niż rok temu. Z ropą jest podobnie można sprawdzić sobie wykres w google.- 44 6
-
2023-02-06 13:33
Nie przyznawaj się, że jesteś inżynierem...
- 6 22
-
2023-02-06 14:31
Podziękowania musisz słać do Komisji Europejskiej (1)
Ale ona niestety, niczym w Związku Radzieckim nie jest wybierana w żadnych powszechnych wyborach.
- 15 41
-
2023-02-06 15:07
Narracja typowa,wiadomo dla kogo
- 24 9
-
2023-02-06 23:23
gdzie byłeś i co pisałeś jak Tusk chciał oddać połowę udziałów Lotosu ruskiemu Lukoil (1)
łeb w piasek chowałeś więc teraz m*rda w kubeł zamiast teraz szczekać bo tak ci każą
- 8 16
-
2023-02-07 14:26
Tusk sprzedał zakłady ciech kulczykowi
który to następnie technologie z ciechu do BASFa zarabiając 700% na tym. Zakłady chemiczne ciech były w owym czasie wielkości lotosu. PIS natomiast będzie pamiętany jako ci co sprzedali lotos. Szkoda że większość osób w tym kraju widzi tylko te dwie opcje, no może są jeszcze idioci co wybierają kukiza bo hehe będzie przynajmniej śmiesznie (wcześniej głosowali w ten sposób na palikota). Szkoda że konfederacja ma brauna i korwina bo sporo tam mądrych osób ale niestety ci dwaj panowie sprawiają że odechciewa się komukolwiek na nich głosować.
- 1 3
-
2023-02-07 08:21
POgonimy was na kolejne 4 lata szwaby
- 0 2
-
2023-02-06 12:42
a Obajtek siedzi i liczy ,,srebrniki".
- 17 4
-
2023-02-06 12:59
firma krzak,nastepny walek
- 13 3
-
2023-02-06 14:34
Eksperci internetowi
- 4 2
-
2023-02-06 14:49
Ale to musi boleć Totalnych donosicieli z totalnej.... (2)
- 6 16
-
2023-02-06 14:52
Tylko konsolidacja Lotosu uchroniła przed przejęciem (1)
Ryżego musi boleć
- 2 9
-
2023-02-06 15:47
Unimot,Avia,Mol i Aramaco to dopiero pelna ,,consolidacja"Lotosu!.
- 6 2
-
2023-02-06 20:30
Bez sensu. (1)
Czemu Gdańsk tego nie zakupi?
Ola tak głośno krzyczała "nasz Lotos"!
I co?- 3 2
-
2023-02-08 08:19
Nie ma
Gdańsk nie ma tyle kasy żeby kupić lotos. A jak by kupili to była by następna spółka miejska.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.