• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale. Przejmuje kontrakty i zakłady Lotosu

erka
6 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (76)
Najnowszy artykuł na ten temat Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Unimot Investments ma przyrzeczoną warunkową umowę nabycia Lotos Terminale od PKN Orlen. Unimot Investments ma przyrzeczoną warunkową umowę nabycia Lotos Terminale od PKN Orlen.

Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej. Wcześniej Unimot przejął kolejową spółkę Olavion, kierowaną przez byłego prezesa Lotos Kolej.



Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej

- Na podstawie umowy przyrzeczonej strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży 100 proc. akcji Lotos Terminale SA pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy - czytamy w komunikacie.
Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - należnej ceny w kwocie 450 mln zł.



Terminale paliw przejęta przez Unimot



Zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.

Aktualne ceny paliw w Trójmieście



Kontrakt na dostawy asfaltów przejęty od Lotosu



W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.

Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International od 2017 r. rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
erka

Miejsca

Opinie (76) ponad 10 zablokowanych

  • Fantastycznie (1)

    A kto jest właścicielem Unimot ? Czy aby nie jakiś kumpel z PiS ?

    • 13 6

    • Słup

      Agenturalny.Struktura typowo z tych klimatów

      • 7 2

  • (2)

    więc pozostaje Shell i BP

    • 17 1

    • (1)

      Tobie zostaje tylko praca przy szparagach...

      • 1 5

      • na szparagach nie zarobi na paliwo na Orlenie ,zostaja Mole tu paliwo bedzie po 450 forinkow!,jak w Madziarowie!.

        • 2 1

  • Nie dziwi ten wkręt Unimotu

    Patrząc na ostatnie działania i niedofinansowanie Agencji Wywiadu.

    • 10 1

  • Chodzi o to by później Obajtkowi i jego rodzinie odebrać wszystko czego dorobił się na naszej krzywdzie

    • 6 3

  • zdrada!!!! (7)

    Grupa Lotos zlikwidowana, 50 lat dla Polski, Gdańska i Pomorza, pamiętajmy o tym przy najbliższych wyborach

    • 144 24

    • Zlikwidowali sobie konkurencję (1)

      Dlatego ceny mamy tak wysokie gazu i paliwa. Orlen za to ma rekordowe zyski.
      Cena gazu na giełdach rok temu wynosiła: 4,55 natomiast dzisiaj 2,39 Czyli był rok temu 55% droższy ale cena za jaką płacimy obecnie jest dwukrotnie droższa niż rok temu. Z ropą jest podobnie można sprawdzić sobie wykres w google.

      • 44 6

      • Nie przyznawaj się, że jesteś inżynierem...

        • 6 22

    • Podziękowania musisz słać do Komisji Europejskiej (1)

      Ale ona niestety, niczym w Związku Radzieckim nie jest wybierana w żadnych powszechnych wyborach.

      • 15 41

      • Narracja typowa,wiadomo dla kogo

        • 24 9

    • gdzie byłeś i co pisałeś jak Tusk chciał oddać połowę udziałów Lotosu ruskiemu Lukoil (1)

      łeb w piasek chowałeś więc teraz m*rda w kubeł zamiast teraz szczekać bo tak ci każą

      • 8 16

      • Tusk sprzedał zakłady ciech kulczykowi

        który to następnie technologie z ciechu do BASFa zarabiając 700% na tym. Zakłady chemiczne ciech były w owym czasie wielkości lotosu. PIS natomiast będzie pamiętany jako ci co sprzedali lotos. Szkoda że większość osób w tym kraju widzi tylko te dwie opcje, no może są jeszcze idioci co wybierają kukiza bo hehe będzie przynajmniej śmiesznie (wcześniej głosowali w ten sposób na palikota). Szkoda że konfederacja ma brauna i korwina bo sporo tam mądrych osób ale niestety ci dwaj panowie sprawiają że odechciewa się komukolwiek na nich głosować.

        • 1 3

    • POgonimy was na kolejne 4 lata szwaby

      • 0 2

  • a Obajtek siedzi i liczy ,,srebrniki".

    • 17 4

  • firma krzak,nastepny walek

    • 13 3

  • Eksperci internetowi

    • 4 2

  • Ale to musi boleć Totalnych donosicieli z totalnej.... (2)

    • 6 16

    • Tylko konsolidacja Lotosu uchroniła przed przejęciem (1)

      Ryżego musi boleć

      • 2 9

      • Unimot,Avia,Mol i Aramaco to dopiero pelna ,,consolidacja"Lotosu!.

        • 6 2

  • Bez sensu. (1)

    Czemu Gdańsk tego nie zakupi?
    Ola tak głośno krzyczała "nasz Lotos"!
    I co?

    • 3 2

    • Nie ma

      Gdańsk nie ma tyle kasy żeby kupić lotos. A jak by kupili to była by następna spółka miejska.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane