- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (42 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale. Przejmuje kontrakty i zakłady Lotosu
Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej. Wcześniej Unimot przejął kolejową spółkę Olavion, kierowaną przez byłego prezesa Lotos Kolej.
Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej
- Na podstawie umowy przyrzeczonej strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży 100 proc. akcji Lotos Terminale SA pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy - czytamy w komunikacie.
Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - należnej ceny w kwocie 450 mln zł.
Terminale paliw przejęta przez Unimot
Zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście
Kontrakt na dostawy asfaltów przejęty od Lotosu
W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International od 2017 r. rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
Miejsca
Opinie (76) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-06 23:37
taki ten Lotos kochany, i że aż oh i eh i że żal (2)
a walił tak samo klientów po kieszeni jak ten orlen przez te wszystkie lata swojego istnienia. Konkurencja? hahaha To była dopiero zmowa dwóch gigantów.
- 11 26
-
2023-02-07 09:42
najważniejsze, że dawała schronienie gdańskim synom i córom. Bo oni tacy zdolni by poszli do prywaciarza na zmarnowanie. (1)
- 3 5
-
2023-02-07 14:29
Lotos był także konkurencją dla orlenu
Sprawdź sobie ceny ropy na giełdach rok temu i obecnie i porównaj to z cenami na stacjach to zobaczysz co powoduje brak konkurencji.
- 5 1
-
2023-02-06 23:46
Kilka lat temu zadałem retoryczne pytanie na stacji Lotosu i nie oczekiwałem odpowiedzi; Dlaczego tak drogo?
Odpowiedź była dość wyczerpująca i ciekawa...: bo na Orlenie (stacja po drugiej stronie ulicy) mają takie ceny. Codziennie musimy sprawdzać, czasami dzwonimy i wymieniamy się info na temat swoich cen i porównujemy z innej stacji w danym rejonie. Musimy przekazywać takie informacje do centrali, która ustala nam ceny w/g konkurencji w rejonie. Podobnie odbywa się na innych konkurencyjnych stacjach. Niektórzy kierownicy albo zastępcy ajentów muszą jechać pod inną stacje i robić zdjęcia cenników i je wysyłać do managera a ten do centrali. Nigdy się nie zdarzyło żeby różnice były większe niż kilka groszy na litr. między stacjami różnych koncernów w tej samej okolicy.- 1 1
-
2023-02-07 01:37
charakterystyczne jest to jak bardzo podobne jest rozumowanie PiSowców i Rosjan Putina. Retoryka jest wręcz taka sama: Tusk też
- 0 3
-
2023-02-07 07:34
Dlaczego brak powodu?
Artykuł brzmi jak przedruk z komunikatu prasowego.
Dlaczego nie ma w treści, że był to wymóg UE? itd- 1 0
-
2023-02-07 07:53
Wspólnik Unimot (2)
W KRS zarejestrowanym wspólnikiem jest Unimot SA. Siedziba spółki wygląda jak blaszany barak "pana Kazia". I skąd pieniądze na inwestycje, żeby przejąć Lotos? Czarne, legalne państwowe interesy.
- 15 4
-
2023-02-07 08:21
Za mały jesteś żeby pytać
- 3 1
-
2023-02-07 08:43
Poczytaj o
uc energy limited i zemadon.wspólnicy unimotu.Bardzo ciekawe dane z cypryjskiego krs
- 2 1
-
2023-02-07 12:13
Trwa wykupowanie resztek lotosu
- 0 1
-
2023-02-07 19:57
Służby PRL beneficjentem przejęcia Lotosu
Wyglada na to , ze cześć tortu Lotosu przejęła Grupa Pieprzyk , a to pachnie Starymi Kiejkutami , jak mawia Pan Stanisław M.
Brawo Panie Kaczyński . Co Oni maja na Pana ???- 0 2
-
2023-02-07 22:51
Chodzą słuchy na stacjach, że paliwo znowu najtańsze w Uni. :)
6.70...zapomnieliscie chyba o tym wspomnieć :) znowu program donalda nie wypalił i nie ma paliwa po 12 :( Fuzja jak widać miala ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa Polski. :)
- 0 0
-
2023-02-08 08:10
Mamy teraz dzięki konsolidacji najpotężniejszy koncern, który może konkurować z resztą firm w Europie
Ale to musi boleć Totalnych donosicieli Pełowskich
- 1 0
-
2023-02-08 08:13
Polska staje się dzięki rządom PIS, pamiętam jak za czasów Ryżego likwidacji uległy jednostki wojskowe, zamykano komisariaty
Wydłużano wiek emerytalny, sprzedano Polskie Kolejne Linowe sprzedali PKP energetyka, nawet *** sprzedali Polskie Nagrania.
Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.