• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale. Przejmuje kontrakty i zakłady Lotosu

erka
6 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (76)
Najnowszy artykuł na ten temat Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Unimot Investments ma przyrzeczoną warunkową umowę nabycia Lotos Terminale od PKN Orlen. Unimot Investments ma przyrzeczoną warunkową umowę nabycia Lotos Terminale od PKN Orlen.

Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej. Wcześniej Unimot przejął kolejową spółkę Olavion, kierowaną przez byłego prezesa Lotos Kolej.



Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej

- Na podstawie umowy przyrzeczonej strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży 100 proc. akcji Lotos Terminale SA pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy - czytamy w komunikacie.
Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - należnej ceny w kwocie 450 mln zł.



Terminale paliw przejęta przez Unimot



Zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.

Aktualne ceny paliw w Trójmieście



Kontrakt na dostawy asfaltów przejęty od Lotosu



W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.

Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International od 2017 r. rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
erka

Miejsca

Opinie (76) ponad 10 zablokowanych

  • taki ten Lotos kochany, i że aż oh i eh i że żal (2)

    a walił tak samo klientów po kieszeni jak ten orlen przez te wszystkie lata swojego istnienia. Konkurencja? hahaha To była dopiero zmowa dwóch gigantów.

    • 11 26

    • najważniejsze, że dawała schronienie gdańskim synom i córom. Bo oni tacy zdolni by poszli do prywaciarza na zmarnowanie. (1)

      • 3 5

      • Lotos był także konkurencją dla orlenu

        Sprawdź sobie ceny ropy na giełdach rok temu i obecnie i porównaj to z cenami na stacjach to zobaczysz co powoduje brak konkurencji.

        • 5 1

  • Kilka lat temu zadałem retoryczne pytanie na stacji Lotosu i nie oczekiwałem odpowiedzi; Dlaczego tak drogo?
    Odpowiedź była dość wyczerpująca i ciekawa...: bo na Orlenie (stacja po drugiej stronie ulicy) mają takie ceny. Codziennie musimy sprawdzać, czasami dzwonimy i wymieniamy się info na temat swoich cen i porównujemy z innej stacji w danym rejonie. Musimy przekazywać takie informacje do centrali, która ustala nam ceny w/g konkurencji w rejonie. Podobnie odbywa się na innych konkurencyjnych stacjach. Niektórzy kierownicy albo zastępcy ajentów muszą jechać pod inną stacje i robić zdjęcia cenników i je wysyłać do managera a ten do centrali. Nigdy się nie zdarzyło żeby różnice były większe niż kilka groszy na litr. między stacjami różnych koncernów w tej samej okolicy.

    • 1 1

  • charakterystyczne jest to jak bardzo podobne jest rozumowanie PiSowców i Rosjan Putina. Retoryka jest wręcz taka sama: Tusk też

    • 0 3

  • Dlaczego brak powodu?

    Artykuł brzmi jak przedruk z komunikatu prasowego.
    Dlaczego nie ma w treści, że był to wymóg UE? itd

    • 1 0

  • Wspólnik Unimot (2)

    W KRS zarejestrowanym wspólnikiem jest Unimot SA. Siedziba spółki wygląda jak blaszany barak "pana Kazia". I skąd pieniądze na inwestycje, żeby przejąć Lotos? Czarne, legalne państwowe interesy.

    • 15 4

    • Za mały jesteś żeby pytać

      • 3 1

    • Poczytaj o

      uc energy limited i zemadon.wspólnicy unimotu.Bardzo ciekawe dane z cypryjskiego krs

      • 2 1

  • Trwa wykupowanie resztek lotosu

    • 0 1

  • Służby PRL beneficjentem przejęcia Lotosu

    Wyglada na to , ze cześć tortu Lotosu przejęła Grupa Pieprzyk , a to pachnie Starymi Kiejkutami , jak mawia Pan Stanisław M.
    Brawo Panie Kaczyński . Co Oni maja na Pana ???

    • 0 2

  • Chodzą słuchy na stacjach, że paliwo znowu najtańsze w Uni. :)

    6.70...zapomnieliscie chyba o tym wspomnieć :) znowu program donalda nie wypalił i nie ma paliwa po 12 :( Fuzja jak widać miala ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa Polski. :)

    • 0 0

  • Mamy teraz dzięki konsolidacji najpotężniejszy koncern, który może konkurować z resztą firm w Europie

    Ale to musi boleć Totalnych donosicieli Pełowskich

    • 1 0

  • Polska staje się dzięki rządom PIS, pamiętam jak za czasów Ryżego likwidacji uległy jednostki wojskowe, zamykano komisariaty

    Wydłużano wiek emerytalny, sprzedano Polskie Kolejne Linowe sprzedali PKP energetyka, nawet *** sprzedali Polskie Nagrania.
    Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane