- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni. List intencyjny zakłada współpracę firm w obszarze fizycznych dostaw paliw żeglugowych w oparciu o infrastrukturę przebudowywanego terminala paliwowego Grupy Unimot w Gdańsku. Obecnie całkowita pojemność magazynowa wynosi 12,4 tys. m sześc.
- Unimot i Peninsula Petroleum dostarczą paliwa żeglugowe w Gdańsku i Gdyni
- Rozbudowa bazy paliwowej Unimot w Gdańsku
- Rośnie rynek paliw żeglugowych w Polsce
Grupa Unimot, za pośrednictwem spółki Unimot Paliwa, rozpoczęła działalność w obszarze paliw bunkrowych w marcu 2024 r. i prowadzi intensywne prace na rzecz rozszerzenia swojej działalności w tym zakresie. Jedną z takich inicjatyw są podjęte rozmowy na temat współpracy z firmą specjalizującą się w dostawach tego produktu na całym świecie - Peninsula.
Unimot i Peninsula Petroleum dostarczą paliwa żeglugowe w Gdańsku i Gdyni
- Współpraca z wiodącym dostawcą paliw żeglugowych pozwoliłaby nam na skokowe rozwinięcie działalności w tym biznesie i wykorzystanie synergii między spółką Unimot Paliwa, specjalizującą się w imporcie paliw do Polski, a światowym liderem, który chciałby wejść na nowy rynek. Po podpisaniu listu przystępujemy do nakreślenia konkretnych obszarów, w których moglibyśmy rozpocząć działalność biznesową i mam nadzieję że o ich efektach będziemy informować już w najbliższej przyszłości - mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot SA.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz okazji? Samochody używane na sprzedaż
Rozbudowa bazy paliwowej Unimot w Gdańsku
Firmy w ramach prowadzonych rozmów zakładają również rozwiązanie przejściowe, pozwalające zintensyfikować działania w obszarze paliw bunkrowych do czasu powstania docelowej infrastruktury w Gdańsku. Takim planowanym rozwiązaniem jest bunkrowanie statków za pomocą specjalnie do tego przeznaczonej barki (bunkierki), operującej w rejonie trójmiejskich portów.
Rośnie rynek paliw żeglugowych w Polsce
Paliwa bunkrowe/żeglugowe to specjalne rodzaje paliw, przeznaczone do użytku przez statki morskie. Grupa Unimot szacuje, że rynek paliw bunkrowych w Polsce ze względu na rosnącą liczbę zawijających tu statków i rosnącą liczbę realizowanych przeładunków, szczególnie w portach Gdańsk i Gdynia, wynosi ok. 1 mln ton rocznie. Do tej pory żadna z firm zajmujących się dostawami paliw bunkrowych nie miała tak istotnego udziału w polskim rynku, jak przewiduje to wspólny projekt Unimot Paliwa i Peninsula.
Peninsula jest wiodącym niezależnym dostawcą paliwa żeglugowego na świecie. Sieć dostaw firmy obsługuje 2 tys. klientów na ponad 500 strategicznych portach na całym świecie, zapewniając pokrycie wszystkich głównych portów i tras żeglugowych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-04 13:54
Piękne manewry biznesowe. Ktoś nad tym czuwał? (4)
Jak rozmontowano usługi bunkrowania w Gdańsku? Jak wystąpiły zbiegi okoliczności? I tak państwowy koncern przez osiem lat nie był w stanie stworzyć usługi bunkrowania statków w największym polskim porcie. Przy tej całej opowieści prawicy o polskiej racji stanu itp.
- 54 5
-
2024-05-04 17:48
Dlatego tak parto na fuzję (3)
Żeby przy okazji wkręcić niby polską firmę w ten biznes.Zobowiązania jednak będą wyciągane przez fundusze.A poza tym to śmierdzi na kilometr agenturą i legalnym dostępem do danych o infrastrukturze krytycznej.Ale chyba nikt nie ma siły i środków na kolejną komisję śledczą
- 12 5
-
2024-05-04 19:07
Bardziej pytanie kto pilnował, aby nic się nie wydarzyło.. (2)
Kilka tysięcy statków rocznie w porcie i nie buduje się państwowych kompetencji do ich obsługi? Dwa strategiczne państwowe porty w promieniu 25 km od państwowej rafinerii....
- 13 3
-
2024-05-05 07:14
Tutaj wszystko upada. (1)
Obecnie mamy okres szybkich zmian gdzie jest stare ale i nowe już jest mocne. Nikt nie pisze że sporo lat temuzdecydowano na przejście w transporcie morskim na ropę a odejście z mazutu najgorszego paliwa na świecie. To własnie od mazutu miasta portowe miały i maja wielkie zanieczyszczenia. Od jakiegos czasu więc nowe statki sa budowane na ropę
Obecnie mamy okres szybkich zmian gdzie jest stare ale i nowe już jest mocne. Nikt nie pisze że sporo lat temuzdecydowano na przejście w transporcie morskim na ropę a odejście z mazutu najgorszego paliwa na świecie. To własnie od mazutu miasta portowe miały i maja wielkie zanieczyszczenia. Od jakiegos czasu więc nowe statki sa budowane na ropę czyli dizla jak w samochodach. Dizla jednak i dla transportu kołowego i dla statków byłoby zbyt mało. Tak więc rozumiemy skąd jedna z przyczyn wprowadzania elektrycznych samochodów. Nie pochwalam we wszystkim UE ale nie wszystko ma złe przyczyny z powodu UE. Czyste powietrze w miastach portowych bowiem to fikcja. Tam gdzie był wielki ruch statków one było mocno zanieczyszczone.
- 2 6
-
2024-05-05 07:33
Nowy Port
Ostatnio to problem z czystym powietrzem ma cały Gdańsk,a nie tylko Nowy Port i nowa Letnica.Pyli miał węglowy z hałd portowych i od czasu do czasu tli się.Ile tego jeszcze przypłynie?Ile zamówł PiS zagranicą???
- 4 4
-
2024-05-06 08:29
Unimot dostał pieniądze za wykupienie części Lotosu (1)
Kupili udziały za około 350 mln zł, w kupionej części spółki zostawiono jeszcze "przypadkiem" około 160 mln zł do tego Orlen w przeciągu kilku lat zobowiązał się zbudować im infrastrukturę wartą około 500 mln zł.
- 6 0
-
2024-05-07 08:40
Niemiecko-Szwajcarskie fundusze AVIA International
Niemiecko-Szwajcarskie fundusze AVIA International
- 0 0
-
2024-05-04 23:45
A Portu nie pytają o zdanie (1)
Portu nie pytają bo Pan O załatwi pewnie. A Pani Prezes nawet nie będzie wiedziała o co chodzi :)
- 14 1
-
2024-05-07 08:41
Niemiecko-Szwajcarskie fundusze nie pytają
Niemiecko-Szwajcarskie fundusze AVIA International
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.