- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
W stoczni Crist powstał prom elektryczny
W stoczni Crist zwodowano kolejny prom hybrydowy realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka została przetransportowana z placu montażowego do doku i zwodowana przy użyciu suwnicy bramowej.
Jednostka o numerze P 317 to w pełni wyposażony prom hybrydowy typu "plug-in", czyli zasilany z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze, zamontowane na statku będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.
Rozpoczęła się budowa promu dla PŻM
Statek o długości 70 m i 12,4 m szerokości przeznaczony jest do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii. Prom będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów. Jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Budowa tej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między Crist a Finferries. P 317 jest podobny do poprzednich promów, czyli " Elektry" i "Altery". "Elektra" to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018. "Altera", która została zwodowana latem 2022, to siostrzana wersja "Elektry", jednak bardziej unowocześniona i nieco większa.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-25 23:32
przydałby się taki przerzucający przez wejście do portu między Oksywiem i ul. Polską (2)
w Gdyni
- 18 0
-
2022-10-26 10:22
To juz kiedyś już było.
Przed wojną, tą drugą;-)
- 0 0
-
2022-10-26 08:16
tylko tyle?,przekopem ,do radomia i dalej na poludnie!.
- 0 1
-
2022-10-26 20:16
Kto jeszcze robi w Polsce...
... przy tej inflacji i tym kursie Euro i Noka ? Tam robią jeszcze jacyś Polacy ?
- 5 0
-
2022-10-26 07:57
A ludzie (4)
Jaka nagrodę dostali pracownicy sristu wykonawcy tych promów mają umowy o pracę? Czy dalej zarząd tej paskudnej firmy ich wykorzystuje na śmieciowych umowach ? Czy coś się zmieniło w tej kwestii?
- 11 6
-
2022-10-26 10:09
(3)
jezeli jest tak zle to dlaczego pracownicy podpisuja umowy? przeciez moga pracowac w panstwowych stoczniach albo w norwegii
- 2 4
-
2022-10-27 12:04
Cynizm (2)
Cyniczna odpowiedź. Jest wiele powodów dlaczego ludzie nie zmieniają swojej pracy, mimo, że warunki są urągające godności ludzkiej. Zresztą Crist bazuje na Ukraińcach, bo Polacy już dawno pokazali tej firmie środkowy palec.
- 0 1
-
2022-10-27 14:14
To gdzie pracuja Polacy z wystajacym srodkowym palcem. (1)
- 0 0
-
2022-10-27 18:54
He he
W swojej du**e, bo sld, aws i reszta tych okragłostolowych sqerwysynòw wpędzili nasz kraj w kolonię. A teraz wpędzą nas w wojnę na rozkaz największego terrorysty 20 wieku jakim jest jułesej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.