• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiceprezes stoczni Nauta została prezesem

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (98)
Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowa Nauta Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowa Nauta

Po dwóch latach pełnienia obowiązków prezesa Monika Kozakiewicz, dotychczasowa wiceprezes Stoczni Remontowa Nauta, została mianowana prezesem. Choć z wykształcenia jest prawnikiem, to posiada wieloletnie doświadczenie w branży okrętowej.



- Rada Nadzorcza Stoczni Remontowej Nauta SA podjęła uchwałę powołującą na funkcję Prezesa Zarządu Spółki IX kadencji Panią Monikę Kozakiewicz z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Spółki za rok obrotowy 2022 - podano w komunikacie.
Monika Kozakiewicz w SR Nauta pracuje od kwietnia 2020 roku. Wówczas została wiceprezesem. Po odwołaniu w lipcu 2021 roku prezesa Adama Potrykusa została "pełniącą obowiązki". Ten stan tymczasowości trwał przez dwa lata. Teraz po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego Rada Nadzorcza postanowiła powierzyć jej stery w Naucie już w pełnym zakresie.


Nowa prezes posiada doświadczenie w branży okrętowej, choć z wykształcenia jest prawnikiem. W ramach pełnionych funkcji zajmowała się zagadnieniami związanymi z finansowaniem działalności stoczniowej, tj. budowy i remontów statków oraz finansowaniem samych stoczni. Uczestniczyła w projekcie zorganizowania dokończenia budowy kontenerowca B 178-I/23 m/v Port Gdynia oraz wprowadzenia go do eksploatacji. Była również zaangażowana w projekty prowadzone przez ARP SA związane z udzielaniem leasingów zwrotnych podmiotom branży stoczniowej i offshore. Dodatkowo brała udział w opracowaniu i wdrożeniu życie koncepcji utworzenia podmiotu wyspecjalizowanego w finansowaniu statków i jednostek pływających.

Nauta zawarła układ z wierzycielami Nauta zawarła układ z wierzycielami

Prezes Kozakiewicz kierowała Nautą w niełatwym dla przedsiębiorstwa okresie. Przypomnijmy, że w 2021 nastąpiło zatwierdzenie przez sąd układu z wierzycielami, a po okresie załamania finansowego, a następnie przeprowadzonej restrukturyzacji, Nauta ustabilizowała swoją sytuację finansową i ekonomiczną.


Jak przekazano podczas spotkania sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w roku 2022 SR Nauta osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie 313,6 miliona zł (dane przed audytem), co oznacza, że wykonała swój plan sprzedaży w 126,9 proc. Jeżeli chodzi o zysk netto, to jest to kwota 29 857 tys. zł. W chwili obecnej rentowność netto spółki wynosi 9,5 proc. W ubiegłym roku spółka dokonała spłaty całości zadłużenia względem banku PKO BP. Uregulowała również w większości swoje zaległości wobec ZUS. Jedyne zaległości, które zostały do spłacania przez spółkę, są to zaległości, które są objęte układem.


Najważniejszym założeniem restrukturyzacji było wdrażanie modelu operacyjnego, którego celem było utworzenie kompaktowej stoczni opartej na remontach i przebudowie jednostek pływających, a także nowych technologiach związanych z paliwami alternatywnymi. Tym samym przyznano, że budowa nowych jednostek okazała się zgubna dla Nauty. Plan ten jest realizowany. Okazało się zainteresowanie usługami remontowo-dokowymi oferowanymi jest niezmiennie wysokie od blisko trzech lat.

Wyburzenia w centrum Gdyni Wyburzenia w centrum Gdyni

W ostatnich dniach czerwca przy nabrzeżu stoczniowym kontynuowane były prace na jednej z największych jednostek, która kiedykolwiek odwiedziła stocznię. Statek, o którym mowa, to zbiornikowiec Marlin Somerset o długości 274 m i szerokości 48 m, pływający pod zarządem Columbia Shipmanagement Limited. Barwy tego kontrahenta nosi również remontowany 228-metrowy zbiornikowiec Cape Tempes. Jednostka przechodzi remont klasowy połączony z montażem systemu uzdatniania wód balastowych.


System uzdatniania wód balastowych montowany jest również na pięciu drobnicowcach należących do norweskiego armatora Wilson Ship Management. Są to Wilson Elbe, Wilson Hirtshals, Wilson Palma, Wilson Rhine i Wilson Gaeta. Dodatkowo system ten jest instalowany również na zbiornikowcu Pelican Fisher.

Miejsca

Opinie (98) ponad 10 zablokowanych

  • wynik na +...

    ... jest spowodowany ograniczeniem kosztów, zwiększeniem obrotu, czy sprzedażą majątku?
    Ugoda z wierzycielami też bardzo fajna z korzyścią. Wierzyciele mieli odzyskać 300mln zł, ale zgodzili się na odzyskanie 105mln.
    No i nie zapominajmy o przydzieleniu 100mln zł dofinansowania na przełomie 2021 i 2022

    • 13 3

  • Jakie kompetencje???podejrzewam ze nie odruzni rufy od dziobu buaaa (2)

    • 16 8

    • Moze odróżni...

      • 5 1

    • Odrużni widać że pisał sprzątacz zbiorników dennych

      • 1 2

  • Zzz (1)

    Gratulacje!

    • 5 2

    • Opis do M/s Gdynia -uzupełnienie

      Widzę że w miare dobrze pamiętam dane sprzed ponad 24 lat. ( stąd Port Gdynia -budowa od ponad 27 lat .jeżeli to ta sama jednostka ... - to złom)
      m/s Gdynia .. tekst wklejony z Wikipedii.
      Jednostkę spotkałem w GSR Remontowa .. wymienili dwie uwagi.
      duży błąd ..Kabina Kapitana została zlokalizowana po LB. ? zwyczajowo po PB.
      oraz druga okna w ścanie czołowej zasłaniały kontenery. Ale to przeniesienie z Serii poprzedniej. błąd.

      • 0 0

  • prawnik ale się zna na biznesie okrętowym bo była wiceprezesem, aha (3)

    o tej pani nigdy nie słyzałem ale powiem tak, nie spotkałem jeszcze kobiety w biznesie technicznym/technologicznym bez technicznego bakcgroundu , która potrafiłaby się sensownie wysłowić na temat tego biznesu.
    Jak człowiek znający się na temacie słucha wywodów takich niekompetentnych osób to aż uszy więdną. Najlepszy przykład to minister Moskwa i jej wypowiedzi po zatruciu Odry w zeszłym roku.

    • 81 15

    • (1)

      tak samo mamy z nauczycielem histori robiącym za premiera - później szie dziwić że ma 70 doradców bo się sam na niczym poza historią nie zna - jestem za tym by właściwi kompetentni ludzie byli na właściwych dla siebie stanowiskach , oszczędzamy lożę doradców i efekty też są o niebo lepsze ...a tak to wieczne majaczenie i wciskanie kitu a przecież widać efekty lub ich brak bez zbędnych komentarzy propagandowych

      • 7 3

      • Czyli jakie wykształcenie ma mieć premier? Zawsze będzie potrzebował doradców - takich ma nawet prezydent USA.

        Tylko ignorant będzie twierdził, że zna się lepiej na czymś od grona ekspertów. I takich właśnie ignorantów mamy teraz u steru - od Glapińskiego począwszy.

        • 3 0

    • Potwierdzenie

      Mam taką nad sobą. Chaos i lapucapu. Potem się wypiera

      • 2 1

  • a za co poleciał p. Adam i co porabia? (1)

    • 11 0

    • A ile miał lat?

      • 1 0

  • Matko Boska

    Oni jeszcze budują kontenerowiec ?? Port Gdynia..no rekordy świata wśród ludożerców..
    Panie Boże..dlazcego nas doświadczas samymi głupkami..
    Pamietam czas rozmów ..Port Gdynia.
    Sam pzreprowadziłem w swojej specjalności ..budowę kontenerowca B 196/III dla Euroafryka..
    Projekt i budowa została wykonana w Biurze Remontowej a budowa w Stoczni Pólnocnej.
    Od podpisania kontraktu do przekazania Armatorowi .. podpisanie kontraktu ..Maj ..przekazanie Lipiec następnego roku..
    Widać że niuctwo zapanowało w wolnej polsce
    aaaaaaaaaaaaa i co najciekawsze statek zsoatał zbudowany na obcej stępce..ciekawe ??

    • 10 2

  • Oby nie poszła śladem nauty stal

    • 3 1

  • parę lat temu pani prezes CTM planowała konstruowanie i budowę okrętów podwodnych (2)

    co dzisiaj porabia ona i jej ekipa?

    • 14 1

    • Planować każdemu wszystko wolno.

      Nawet milion samochodów elektrycznych.

      • 6 0

    • budowanie okrętów podwodnych

      wymaga wiedzy i doświadczeń.
      niestety w Polsce nie ma
      takich osób, podobnie bylo
      w okresie II Rzeczypospolitej przed 1939r.

      • 0 0

  • a jak tam akcje Nauty - wypłacają? (1)

    mam jakieś, nawet kiedyś pisano do mnie, abym odsprzedał. Opłaca się to?

    • 2 0

    • Może tak, może nie. Kto to wie.

      • 0 0

  • w jaki sposób malowany jest wydokowany kadłub? stoi na kilblokach, więc dno w ich miejscu jest niepomalowane (3)

    widywałem statki malowane w parę godzin (ostatnia warstwa) i nie wiem, jak oni to robili...

    • 0 3

    • To byli nasi graficiarze. Oni wszystko pomalują.

      Na wodzie i pod wodą.

      • 0 0

    • Generalnie, farbą (1)

      Jotun

      • 0 0

      • generalnie i owszem, ale styki dna z kilblokami?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane