• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiceprezes stoczni Nauta została prezesem

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (98)
Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowa Nauta Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowa Nauta

Po dwóch latach pełnienia obowiązków prezesa Monika Kozakiewicz, dotychczasowa wiceprezes Stoczni Remontowa Nauta, została mianowana prezesem. Choć z wykształcenia jest prawnikiem, to posiada wieloletnie doświadczenie w branży okrętowej.



- Rada Nadzorcza Stoczni Remontowej Nauta SA podjęła uchwałę powołującą na funkcję Prezesa Zarządu Spółki IX kadencji Panią Monikę Kozakiewicz z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Spółki za rok obrotowy 2022 - podano w komunikacie.
Monika Kozakiewicz w SR Nauta pracuje od kwietnia 2020 roku. Wówczas została wiceprezesem. Po odwołaniu w lipcu 2021 roku prezesa Adama Potrykusa została "pełniącą obowiązki". Ten stan tymczasowości trwał przez dwa lata. Teraz po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego Rada Nadzorcza postanowiła powierzyć jej stery w Naucie już w pełnym zakresie.


Nowa prezes posiada doświadczenie w branży okrętowej, choć z wykształcenia jest prawnikiem. W ramach pełnionych funkcji zajmowała się zagadnieniami związanymi z finansowaniem działalności stoczniowej, tj. budowy i remontów statków oraz finansowaniem samych stoczni. Uczestniczyła w projekcie zorganizowania dokończenia budowy kontenerowca B 178-I/23 m/v Port Gdynia oraz wprowadzenia go do eksploatacji. Była również zaangażowana w projekty prowadzone przez ARP SA związane z udzielaniem leasingów zwrotnych podmiotom branży stoczniowej i offshore. Dodatkowo brała udział w opracowaniu i wdrożeniu życie koncepcji utworzenia podmiotu wyspecjalizowanego w finansowaniu statków i jednostek pływających.

Nauta zawarła układ z wierzycielami Nauta zawarła układ z wierzycielami

Prezes Kozakiewicz kierowała Nautą w niełatwym dla przedsiębiorstwa okresie. Przypomnijmy, że w 2021 nastąpiło zatwierdzenie przez sąd układu z wierzycielami, a po okresie załamania finansowego, a następnie przeprowadzonej restrukturyzacji, Nauta ustabilizowała swoją sytuację finansową i ekonomiczną.


Jak przekazano podczas spotkania sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w roku 2022 SR Nauta osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie 313,6 miliona zł (dane przed audytem), co oznacza, że wykonała swój plan sprzedaży w 126,9 proc. Jeżeli chodzi o zysk netto, to jest to kwota 29 857 tys. zł. W chwili obecnej rentowność netto spółki wynosi 9,5 proc. W ubiegłym roku spółka dokonała spłaty całości zadłużenia względem banku PKO BP. Uregulowała również w większości swoje zaległości wobec ZUS. Jedyne zaległości, które zostały do spłacania przez spółkę, są to zaległości, które są objęte układem.


Najważniejszym założeniem restrukturyzacji było wdrażanie modelu operacyjnego, którego celem było utworzenie kompaktowej stoczni opartej na remontach i przebudowie jednostek pływających, a także nowych technologiach związanych z paliwami alternatywnymi. Tym samym przyznano, że budowa nowych jednostek okazała się zgubna dla Nauty. Plan ten jest realizowany. Okazało się zainteresowanie usługami remontowo-dokowymi oferowanymi jest niezmiennie wysokie od blisko trzech lat.

Wyburzenia w centrum Gdyni Wyburzenia w centrum Gdyni

W ostatnich dniach czerwca przy nabrzeżu stoczniowym kontynuowane były prace na jednej z największych jednostek, która kiedykolwiek odwiedziła stocznię. Statek, o którym mowa, to zbiornikowiec Marlin Somerset o długości 274 m i szerokości 48 m, pływający pod zarządem Columbia Shipmanagement Limited. Barwy tego kontrahenta nosi również remontowany 228-metrowy zbiornikowiec Cape Tempes. Jednostka przechodzi remont klasowy połączony z montażem systemu uzdatniania wód balastowych.


System uzdatniania wód balastowych montowany jest również na pięciu drobnicowcach należących do norweskiego armatora Wilson Ship Management. Są to Wilson Elbe, Wilson Hirtshals, Wilson Palma, Wilson Rhine i Wilson Gaeta. Dodatkowo system ten jest instalowany również na zbiornikowcu Pelican Fisher.

Miejsca

Opinie (98) ponad 10 zablokowanych

  • Została nie "prezesem" a Prezeską! (1)

    Proszę używać obowiązujących powszechnie feminatywów.

    • 6 17

    • Nie pracuje

      w TVN, pani Prezes przymilanie nie jest potrzebne.

      • 3 1

  • Powodzenia.

    • 5 3

  • Projekt (1)

    Jezeli Pani Prezes uczestniczyla w projekcie Mv Port Gdynia to nie jest to najlepsza rekomendacja gdyz MV Port Gdynia finansowo okazal sie "klapa"

    • 9 3

    • No i w porządku. Od czegoś trzeba zacząć.

      Gratuluję Pani Prezes i trzymam kciuki za firmę.

      • 2 1

  • A może pani wiceprezeska?

    • 2 4

  • Moja zona z zawodu jest prezesem (1)

    • 7 1

    • Poszukiwany-poszukiwana?

      • 2 0

  • m/s Gdynia (2)

    Statek należy do podtypu B196-III uniwersalnych kontenerowców typu B196, budowanych wcześniej przez Stocznię Północną dla odbiorców niemieckich. Kontrakt na budowę zawarto 27 maja 1999 roku. Armatorem była Saramaca Shipmanagement Ltd z Limasoll na Cyprze, należąca do polskiej spółki Euroafrica Linie Żeglugowe ze Szczecina. Budowę prowadzono pod numerem B196-III/1. Stępkę pod budowę położono 23 września 1999 roku, statek wodowano 9 marca 2000 roku, a oddano go do eksploatacji 11 lipca 2000 roku. Następnego dnia nadano mu w Gdyni imię Gdynia i podniesiono banderę cypryjską. Matką chrzestną została nauczycielka ze Szczecina Elżbieta Marszałek. Był to pierwszy od ośmiu lat nowy statek towarowy zbudowany dla polskiego armatora lub jego spółek-córek.
    ..............
    Przed budową B 196 / III .. m/s Port Gdynia ..nieskończony przez stocznie szczecien ..w/w Nauta zaangażowała sie w budowę.
    Ile to lat koło 25 lat ..czy to w ogóle możliwe ??

    • 1 0

    • test odpwiedzi

      jest mozliwe ..l???

      • 0 0

    • to nie ta "Gdynia"

      B178-I/23 był ostatnim z serii kontenerowców wybudowanych w Stoczni Szczecińskiej, choć zakład zdołał zmontować kadłub, ale nie dokończył jednostki. Gdy stocznia została zlikwidowana - kadłub stał wiele miesięcy. Ostatecznie to Stocznia Remontowa Gryfia wyposażyła jednostkę, a chrzest odbył się w 2011 roku. To nie Gdynia z Północnej, pozdrawiam p. Ryszardzie (TK)

      • 0 0

  • Oko

    Pani prezes gratulacje i życzę powodzenia.

    • 13 9

  • Wpisy. (2)

    Czytam te wpisy i jest mi żal tych wazeliniarzy.Okazuje się że obecnie prezes nie mówi się znać na statkach.Ciekawe.Do 2015 roku prezesami byli fachowcy w branży budowy statków.No ale czasy się zmieniają.Niedługo nie wiedza tylko układy będą najwyższą wartością aby czymś zarządzać.

    • 21 9

    • mąż jest z zawodu dyrektorem!

      • 2 2

    • A ja czytam te wpisy i się zastanawiam, kogo wy wszyscy, eksperci, proponujecie na to stanowisko. I nie "kogoś takiego i owakiego" tylko konkretne nazwiska. Bo łatwo jęczeć sobie na forum, a trudniej znaleźć osobę, która spełnia te wasze wszystkie wysnione kryteria i chce tej roli dla siebie. Wybiera się z dostępnych opcji, a nie z wymarzonych.

      • 0 0

  • Problemy stoczni Nauta

    Kłopoty stoczni Nauta zaczęły się już w 2011 roku gdy zaczęto usuwać z pracy ludzi mających doświadczenie i wiedzę
    o budowie i remontach statków. I te kłopoty są powielane przez zarządy stoczni z różnych partii polskich.
    Od 2013 roku zaczęły się straty stoczni oczywiście byli tacy którzy zaczęli zagarniać pieniądze dla siebie mógłbym
    podać nazwiska tych którzy kradli pieniądze od dawna aż do dzisiaj. Efekt to straty stoczni dziś ponad 300 milionów
    złotych. I jeszcze nie wiadomo kto jest właścicielem różnych rzeczy w stoczni np. doków i itd.
    Nie mam nic przeciwko obecnej pani prezes stoczni Nauta. Zarządzanie stocznią jest dziś bardzo trudne i to z różnych
    powodów m.in. braki pracowników, kłopoty ze zleceniami itd.Szkoda, że nie zrealizowano sprawy połączenia
    działań stoczni Marynarki Wojennej z Nautą takie działania były rozpoczęte już przed 2010 rokiem i do dziś nic nie stało się.
    I to jest poważny problem bo obie stocznie mogłyby pracować wspólnie przy budowaniu i remontowaniu okrętów
    wojennych. Mam nadzieję,że kiedyś dojdzie do stałej współpracy bo budowanie okrętów wojennych powinno się
    wykonywać w polskich stoczniach a nie z jakichś dziwacznych opowiadań .

    • 3 1

  • Koniec świata

    Koniec świata, świata mężczyzn !!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane