- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Wodowanie okrętu dla szwedzkiej marynarki wojennej
Nowy okręt ma długość 74 m i wyporność 2200 ton i będzie nosił nazwę "HMS Artemis".
Zakończył się kolejny etap budowy okrętu rozpoznania elektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Na terenie Stoczni Wojennej w Gdyni zwodowano kadłub okrętu. Teraz w stoczni Nauta zostaną przeprowadzone prace wyposażeniowe oraz instalacyjne, następnie okręt przejdzie próby portowe i morskie. Po ich zakończeniu okręt trafi do Stoczni Saab Kockums w Karlskronie, gdzie zostanie wyposażony w specjalistyczne systemy. W 2020 wejdzie do służby w szwedzkiej marynarce.
W 2017 roku Saab podpisał umowę ze Szwedzką Agencją Zamówień Obronnych na zaprojektowanie i budowę okrętu SIGINT, który zastąpi będącą obecnie w służbie jednostkę "HMS Orion". Następnie grupa zakontraktowała Stocznię Remontową Nauta z Grupy PGZ jako wykonawcę platformy, wodowania, i wykonania pierwszych prób morskich platformy okrętu.
Przypomnijmy, że w 2017 roku Stocznia Remontowa Nauta została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich.
W ramach kontraktu, Nauta jest odpowiedzialna za wykonanie platformy, wodowanie, oraz pierwsze próby morskie okrętu. Podwykonawcą Nauty jest PGZ Stocznia Wojenna. Palenie blach dla okrętu odbyło się w marcu 2018 roku, a trzy miesiące później położono stępkę. Nowy okręt ma długość 74 m i wyporność 2200 ton, będzie nosił nazwę "HMS Artemis".
- Wodowanie okrętu rozpoznania elektronicznego jest momentem szczególnym. Jest to dzień wieńczący zakończenie ważnego etapu budowy jednostki i pokazujący sens w podejmowanych działaniach stoczni. Okręt ten jest wizytówką wysokiej jakości i możliwości techniczno-produkcyjnych stoczni i naszych kooperantów - powiedział Adam Potrykus, wiceprezes zarządu i p.o. prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA.
- Jesteśmy zadowoleni z kolejnego, znaczącego kamienia milowego osiągniętego w ramach kontraktu na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, który trafi do floty Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej - powiedział Gunnar Wieslander, prezes Saab Kockums.
Saab Kockums to szwedzki koncern stoczniowy, w ramach którego działają stocznie okrętowe w Malmö, Karlskronie i na wyspie Muskö. Wyspecjalizowane są one w budowie okrętów podwodnych i lekkich nawodnych okrętów uderzeniowych, oraz korwet.
Miejsca
Opinie (54) 4 zablokowane
-
2019-04-17 16:25
no i kto bogatemu zaboroni (1)
modernizować swoją Marynarkę .
u nas 500+ i heja banana- 7 5
-
2019-09-04 10:49
My też modernizujemy nasze dwa okręty rozpoznawcze.
To Hydrograf i Nawigator z serii okrętów zbudowanych w Stoczni Północnej. Nie są to cuda współczesnej techniki i morskiego designu, ale są.
- 0 0
-
2019-04-17 16:44
Opinia wyróżniona
Jeszcze Polska nie zginęła? (2)
Naturalnie nasuwa się pytanie, kiedy wodujemy coś dla Polski? Wiedzą powszechną jest to, że polska MW to skansen, co dla każdego kraju z dostępem do morza powinno być hańbą, tym bardziej dla średniej wielkości kraju europejskiego, bo nawet w Afryce mają lepsze siły zbrojne. Biedni nie jesteśmy, jednak cały czas sprawy ważne są zaniedbywane. Czy ten kraj naprawdę istnieje tylko teoretycznie, a Putin w Warszawie może być w parę chwil... (?)
- 12 2
-
2019-04-17 18:10
Jeszcze jedno...
HSwMS Orion jest z 1984r. i wygląda on dość cudacznie, no ale to jest okręt do walki elektronicznej. Może sprzedadzą Polsce za symboliczne jedno ojro ;-) My lubimy po taniości skupować okazyjny gruz.
- 5 0
-
2019-04-18 11:24
w 2021 będzie Ratownik
tzn najnowocześniejszy okręt tego typu w całej flocie NATO.,
- 0 1
-
2019-04-17 16:47
Niemożliwe, przecież Szwecji już nie ma?
- 3 7
-
2019-04-17 16:58
Byłbym rad aby ten okręt był dla Polski
bo sami pływamy na złomie....
- 7 0
-
2019-04-17 17:03
Platforma ..co to za zwiż..
to jeszcze raz.. Platforma okretu.. coś tam..coś tam widziałem ..ale platforma.
Robercik.. skąd żeś to wzioł... jak sie cytuje..to radze ..Mały modelarz.. to ludzie czytają !!!
Coś wydaje mi się że kadra kierownicza zakładów przemysłowych i składa się sie wyłacznie z tych którzy młotka..w rence nie trzymali..- 4 7
-
2019-04-17 17:03
w Polsce Kaczyniaka wodowanie ławek patriotycznych
i dronów Antoniego w stoczni w Radomiu
nasza armia jest zwycięska
a Matołusz - baba męska...- 11 9
-
2019-04-17 17:24
ciągle piszą że stoczni nie ma a co chwilę jakieś wodowanie. To te filmy z Radomia są?
Tam gdzie to lotnisko oblegane?
- 2 7
-
2019-04-17 21:16
Byłbym rad aby ten okręt był dla Polski (1)
bo sami pływamy na złomie....
- 5 1
-
2019-04-19 09:12
Są plany zbudowania podobnego dla MW RP.
- 1 0
-
2019-04-18 06:42
A Polski Marynarz pływa na złomach..... WSTYD. (2)
- 5 1
-
2019-04-18 07:46
Nie zapominaj o korwecie Gawronie aka Ślązak
za dwa miliardy xD
- 2 1
-
2019-04-18 07:49
i w latających łodziach podwodnych Antonio666
- 2 0
-
2019-04-18 11:29
Szkoda, że nie napisano kto ten statek zaprojektował (1)
- 4 1
-
2019-04-18 12:39
Wiwat MMC
Ale i tak jak będzie źle coś na produkcji to wina projektantów będzie.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.