- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Wodowanie okrętu dla szwedzkiej marynarki wojennej
Nowy okręt ma długość 74 m i wyporność 2200 ton i będzie nosił nazwę "HMS Artemis".
Zakończył się kolejny etap budowy okrętu rozpoznania elektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Na terenie Stoczni Wojennej w Gdyni zwodowano kadłub okrętu. Teraz w stoczni Nauta zostaną przeprowadzone prace wyposażeniowe oraz instalacyjne, następnie okręt przejdzie próby portowe i morskie. Po ich zakończeniu okręt trafi do Stoczni Saab Kockums w Karlskronie, gdzie zostanie wyposażony w specjalistyczne systemy. W 2020 wejdzie do służby w szwedzkiej marynarce.
W 2017 roku Saab podpisał umowę ze Szwedzką Agencją Zamówień Obronnych na zaprojektowanie i budowę okrętu SIGINT, który zastąpi będącą obecnie w służbie jednostkę "HMS Orion". Następnie grupa zakontraktowała Stocznię Remontową Nauta z Grupy PGZ jako wykonawcę platformy, wodowania, i wykonania pierwszych prób morskich platformy okrętu.
Przypomnijmy, że w 2017 roku Stocznia Remontowa Nauta została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich.
W ramach kontraktu, Nauta jest odpowiedzialna za wykonanie platformy, wodowanie, oraz pierwsze próby morskie okrętu. Podwykonawcą Nauty jest PGZ Stocznia Wojenna. Palenie blach dla okrętu odbyło się w marcu 2018 roku, a trzy miesiące później położono stępkę. Nowy okręt ma długość 74 m i wyporność 2200 ton, będzie nosił nazwę "HMS Artemis".
- Wodowanie okrętu rozpoznania elektronicznego jest momentem szczególnym. Jest to dzień wieńczący zakończenie ważnego etapu budowy jednostki i pokazujący sens w podejmowanych działaniach stoczni. Okręt ten jest wizytówką wysokiej jakości i możliwości techniczno-produkcyjnych stoczni i naszych kooperantów - powiedział Adam Potrykus, wiceprezes zarządu i p.o. prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA.
- Jesteśmy zadowoleni z kolejnego, znaczącego kamienia milowego osiągniętego w ramach kontraktu na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, który trafi do floty Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej - powiedział Gunnar Wieslander, prezes Saab Kockums.
Saab Kockums to szwedzki koncern stoczniowy, w ramach którego działają stocznie okrętowe w Malmö, Karlskronie i na wyspie Muskö. Wyspecjalizowane są one w budowie okrętów podwodnych i lekkich nawodnych okrętów uderzeniowych, oraz korwet.
Miejsca
Opinie (54) 4 zablokowane
-
2019-04-18 22:59
Stoczniowi pisiewicze
Klamry dajemy od środka na poszyciu, bo wygląda to teraz słabo...
Minus też za brak warstwy finalnej na dyszy pędnika...zapewne po uchwycie montażowym...amatorsko:)- 2 4
-
2019-04-18 23:04
drodzy wielbiciele pisu
nasze pasozyty i trutnie narodu. gdzie sa polskie stocznie tak obiecane przez waszych goru i gdzie tysiace ludzi tam z dobrymi zarobkami zatrudnionych
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.