- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?
Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?
- Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wzajemne uszczypliwości Biedronki i Lidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.
Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.
Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2024-02-29 09:34
jak to mozliwe ze biedronak obnizała ceny czekolady przez tydzien potem w ciagu jednego dnio podniósła o 100%
a w poniedziałek znowu obniżyły o 50%.
- 2 0
-
2024-02-29 09:53
biedronka to tragiczny sklep którego fenomenu nie rozumiem (1)
strasznie brzydki, niefunkcjonalny, mała liczba produktów. ceny wcale nie takie niskie. Zero innowacji i wyróżników.
W praktyce biedra nie ma nic co ją wyróżnia i jest jej atutem (poza dużą liczbą sklepów więc i dostępnością).
Zamiast dobrych produktów rozdają jakieś pluszaki, zamiast prostych cen jakieś pstrokate kartki kup trzeci za -68%.
tragedia! na świecie dyskonty mają inny poziom.
Do tego ten agresywny marketing który tylko obrzydza
Produkty z biedry są strasznie ograniczone i zwyczajnie średniej jakości
Zdecydowanie lepsze jest Netto, Aldi czy nawet Lidl- 4 4
-
2024-02-29 16:48
Nie bardziej tragiczny niż lidl
- 1 0
-
2024-02-29 09:59
Bieda sklep
Na sklepie syf puste kartony, przez palety można nogi połamać gdzie BHP, artykuły beznadziejnej jakości jak dla świń,nikt nie chce tam pracować, dlatego omijam szerokim łukiem
- 5 1
-
2024-02-29 10:01
Już nie można tego słuchać który tańszy,ja chodzę do kaufu
- 1 2
-
2024-02-29 10:04
Można też kupować w normalnych sklepach z markowymi produktami, nie dyskontach dla ubogich.
- 1 3
-
2024-02-29 10:34
Wygrywa rossja i Ukraina
bo pod płaszczykiem obniżania cen handlują produktami które nigdy nie powinny znależć się na Polskim rynku . Mechanizm jest prosty. Produkty , lub półprodukty przemycane są do krajów które nie maja z tym problemów, tam dostają certyfikaty , ze wyprodukowano w UE , i nastepnie rozprowadzane już "legalnie" na rynki UE. Czytajcie proszę szczegółowo co pisze na produktach drobnymi literkami. Jajka "moja Kurka" z wolnego chowu, przyjechały z Litwy, albo Łotwy, Olej z Rumunii, i Litwy, itd.... Albo produkty przepakowywane, lub pakowane w Polsce , pochodzące z nieznanego żródła , dostają etykiety, "Produkt Polski". Jesteśmy zalewani tandetą i truciznami. Ludzie !! Wspierajcie lokalnych producentów. Broń Boże nie mylić z handlarzynami, którzy zaopatrują się w hurtowniach , a pod nich sie podszywaja. A niemieckie dyskonty obchodżcie szerokim łukiem !!!
- 8 0
-
2024-02-29 10:50
Kto kopiuje artykuły? Wy czy gazeta?
- 4 0
-
2024-02-29 11:28
NAjgorsze jest to, że w aplikacji Biedronki okazuje się, że nie można wyłączyć wysyłki takich SMSów (1)
Wieć trzeba będzie się rozstać. MAm "w pompce" że na czymś oszczędzę kilka groszy vs. nagabywanie co 3 dni smsem...
- 1 0
-
2024-02-29 12:00
zablokuj numer
- 0 0
-
2024-02-29 11:53
Dla mnie, jako konkurenta, to taka wojna jest jak najbardziej pożądana (1)
czekam nawet na jakiś armagedon
- 2 2
-
2024-02-29 11:55
oops - konsumenta - chyba mi automatycznie zmieniło...
- 1 0
-
2024-02-29 11:57
Czekam na wojne cenowa koncernow motoryzacyjnych
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.