- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?
Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?
- Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wzajemne uszczypliwości Biedronki i Lidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.
Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.
Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2024-02-29 12:47
Takie zagrywki działają na tych, na których miały zadziałać. Przynajmniej mniejszy tłok w Lidlu będzie, super!
- 2 2
-
2024-02-29 14:03
Ta lipa.
- 1 0
-
2024-02-29 15:25
(1)
Bardzo dobrze - klient skorzysta .Na szczęście każdy robi zakupy gdzie chce i tyle w temacie ,
- 1 1
-
2024-02-29 16:47
:)))) daj spokój kobieto (????)
- 0 0
-
2024-02-29 15:50
A w Auchan - marchew z Meksyku!!!!!
Dzisiaj. Rolnicy walczą o przetrwanie, a te nędzne hipermarkety sprowadzają najpospolitsze warzywo z Meksyku. Też spoza Unii, nie wiadomo gdzie uprawiane i nie wiadomo czym podlewane. Auchan przekroczył czerwoną linię.
- 3 0
-
2024-02-29 16:23
Lidl z rajci niemieckiego pochodzenia powinnen wszystko sprzedawać za 50 procent ceny. Pozostałe 50 procent
powinien dopłacać każdy NIe mic w ramach reparacji wojennych. Kradli, mordowali i niszczyly w Polsce co się dało a teraz święte NIe mce. Ale rudy to załatwi, w sensie na niekorzyść Polaków.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.