• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?

erka
3 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały. Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały.

Zaskakujące wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przedstawiła firma Millward Brown SMG/KRC. Z badań satysfakcji klientów ZUS wynika, że dobrze lub bardzo dobrze ocenia go przeważająca liczba ankietowanych.


Jak oceniasz pracę ZUS?


Bardzo dobrze i dobrze ocenia Zakład aż 77 proc. świadczeniobiorców, 58 proc. płatników składek i 49 proc. ubezpieczonych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, najlepszą opinię o Zakładzie mają osoby, które najczęściej się z nim kontaktują, czyli właśnie przedsiębiorcy oraz emeryci i renciści. Najwięcej negatywnych ocen jest w grupie osób ubezpieczonych, ale wśród nich aż co piąty ankietowany przyznał w wywiadzie bezpośrednim, że w żaden sposób nie kontaktuje się z ZUS.

Ankietowani klienci Zakładu doceniają przede wszystkim miłą i uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń, udzielanie informacji w sposób zrozumiały i fachową pomoc pracowników. Natomiast za największe wady ZUS ankietowani uznali niejasne przepisy, kolejki w placówkach oraz skomplikowane procedury.

Badania satysfakcji klientów ZUS będą prowadzone przez trzy lata, a ich wyniki posłużą do monitorowaniu prawidłowości rozwiązań wdrażanych w ramach "Strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych". Bezpośrednim celem badania jest poznanie opinii klientów o jakości obsługi świadczonej przez Zakład, oczekiwaniach i priorytetach klientów w zakresie tejże obsługi, uzyskanie informacji jakich zmian w zakresie obsługi oczekują.

Aż  84 proc. przedsiębiorców i 70 proc. ubezpieczonych jako istotny aspekt działalności ZUS wskazało możliwość pełnej obsługi spraw przez Internet. W ramach Strategii przewidziane jest m.in. uruchomienie nowego portalu informacyjnego, dzięki któremu od 2012 r. możliwe będzie pobieranie, wypełnianie i przesyłanie do ZUS wniosków w formie elektronicznej, tworzenie własnych profili użytkowników oraz sporządzanie i weryfikowanie dokumentów za pośrednictwem portalu. Ponadto w placówkach ZUS zostaną zainstalowane tzw. urzędomaty, dostępne dla klientów przez cała dobę, umożliwiające dostęp do serwisów informacyjnych oraz usług oferowanych przez portal.

- Nadrzędnym celem strategii ZUS na lata 2010-2012 jest zwiększenie satysfakcji klientów przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi - mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. - Dzięki naszym działaniom klienci będą mieli możliwość elektronicznego dostępu do ZUS przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. Znacznie też poprawi się standard i jakość obsługi w placówkach.

Kolejny etap badania satysfakcji klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie przeprowadzony w drugim kwartale bieżącego roku. Większość kosztów badania pokrywana jest z funduszy Unii Europejskiej.

Więcej informacji gospodarczych

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn. "Integracja czy konkurencja"- gdańska konferencja Transport Week ; "Wieże i promy" - dobry początek roku Remontowej ; " Pracodawcy chcą reform" - rozmowa z prezydentem Pracodawców RP. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • zanim zapytacie "Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?"

    to zapytajcie "czy jest ktoś kto lubi ZUS ?" nie licząc pracowników oczywiście

    • 6 2

  • ZUSowiec ty g ł . . . . !!!

    A DOŻYJEMY WIEKU EMERYTALNEGO???

    • 5 3

  • kpina

    kpina to ta instytucja
    kpina ten sondaż
    kpina to to co dostajemy za składki
    kpina to traktowanie przez nich ludzi
    kpina to przepisy różnie interpretowane
    kpina za nasze pieniądze

    • 8 4

  • Błogosławiony owoc żywota Twojego je ZUS.

    Nie utyskuj więc odprowadzając składki.

    • 7 2

  • Zakład Usług Satyrycznych....

    Niewiem kto się wypowiadał w tej ankiecie ale kpina totalna, na własnej skórze odczułam jaki ZUS niekompetentny, złożyłam papiery o świadczenie rehabilitacyjne po półrocznym zwolnieniu chorobowym na co mi jedna inteligentna odpisała że mam przynieść zaświadczenie o ciąży bo nie muszę stawać na komisje tylko że chorobowe z uwagi na uraz kręgosłupa było a skąd ciążę mi wynaleźli to nie mam pojęcia, jak poszłam wyjaśnić to Pani wielce oburzona miała pretensje że jak to ja w ciąży nie jestem....No i tak oto ZASZŁAM W CIĄŻĘ Z OJCEM ZUS-em....

    • 6 3

  • za co mam lubiec ZUS

    czy zato ze , pani w okienku jest najwazniejsza i powie mi co ja potrzebuje ??? a przy okazji NIEPOTRZEBNIE przelece sie po polowie budynku w poszukiwaniu smrodu biurokraty
    zato ze na kancelari gdzie przyjmuje sie pisma skierowane do ZUS wisi karteczka "NIE WCHODZIC" - to mial byc zart :( .
    zato ze ZMARNOWALEM tam 30 minut zanim dowiedzialem sie oczywistej rzeczy gdzie slada sie pisma skierowane do ZUS - bo do tego co chcialem wszyskie dane posiadal ZUS , ja nie musze niczego zbierac skaldac donosc i podawac na tacy zeby na podstawie dokumentacji wlasnej zus podal mi 4 cyferki

    • 5 3

  • kocham ZUS za glupote

    jakis urzedasek wysyla pismo w sprawie zaleglosci w wysokosi 5 gr

    • 9 2

  • KOCHAM ZUZ

    Za piękną panią prezes.

    • 0 0

  • jaka emerytura

    Większość polakow i tak nie dozyje emerytury bo z tej biedy jedzą najtanszy szajs z marketow nasączony tłuszczami i chemią co powoduje szybkiego raka zawaly i inne choroby państwu i zusowi to na rękę bo do 67 lat płacić trzeba a póżniej do piachu przyklepać łopatą i jest okey Państwo i zus są zadowolone bo po co póżniej utrzymywac starego darmozjada nie ma jak nasze kochane państwo PO PROSTU ABY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ

    • 2 0

  • Ja dobrze oceniam pracę ZUS, w kontaktach z urzędem nigdy nie miałem kłopotów, (1)

    tylko nie rozumiem, po co w ogóle mi te kontakty?
    Mam dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne i oprócz tego, że co miesiąc płacę składkę, to muszę jeszcze składać deklarację DRA, na której co miesiąc piszę to samo, zmienia się tylko podstawa wymiaru i wysokość składki.

    • 0 0

    • bo jesteś mrówką , która ma zapieprzać na nierobów urzędasów

      więc morda w kubeł

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane