- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (150 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?
Zaskakujące wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przedstawiła firma Millward Brown SMG/KRC. Z badań satysfakcji klientów ZUS wynika, że dobrze lub bardzo dobrze ocenia go przeważająca liczba ankietowanych.
Bardzo dobrze i dobrze ocenia Zakład aż 77 proc. świadczeniobiorców, 58 proc. płatników składek i 49 proc. ubezpieczonych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, najlepszą opinię o Zakładzie mają osoby, które najczęściej się z nim kontaktują, czyli właśnie przedsiębiorcy oraz emeryci i renciści. Najwięcej negatywnych ocen jest w grupie osób ubezpieczonych, ale wśród nich aż co piąty ankietowany przyznał w wywiadzie bezpośrednim, że w żaden sposób nie kontaktuje się z ZUS.
Ankietowani klienci Zakładu doceniają przede wszystkim miłą i uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń, udzielanie informacji w sposób zrozumiały i fachową pomoc pracowników. Natomiast za największe wady ZUS ankietowani uznali niejasne przepisy, kolejki w placówkach oraz skomplikowane procedury.
Badania satysfakcji klientów ZUS będą prowadzone przez trzy lata, a ich wyniki posłużą do monitorowaniu prawidłowości rozwiązań wdrażanych w ramach "Strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych". Bezpośrednim celem badania jest poznanie opinii klientów o jakości obsługi świadczonej przez Zakład, oczekiwaniach i priorytetach klientów w zakresie tejże obsługi, uzyskanie informacji jakich zmian w zakresie obsługi oczekują.
Aż 84 proc. przedsiębiorców i 70 proc. ubezpieczonych jako istotny aspekt działalności ZUS wskazało możliwość pełnej obsługi spraw przez Internet. W ramach Strategii przewidziane jest m.in. uruchomienie nowego portalu informacyjnego, dzięki któremu od 2012 r. możliwe będzie pobieranie, wypełnianie i przesyłanie do ZUS wniosków w formie elektronicznej, tworzenie własnych profili użytkowników oraz sporządzanie i weryfikowanie dokumentów za pośrednictwem portalu. Ponadto w placówkach ZUS zostaną zainstalowane tzw. urzędomaty, dostępne dla klientów przez cała dobę, umożliwiające dostęp do serwisów informacyjnych oraz usług oferowanych przez portal.
- Nadrzędnym celem strategii ZUS na lata 2010-2012 jest zwiększenie satysfakcji klientów przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi - mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. - Dzięki naszym działaniom klienci będą mieli możliwość elektronicznego dostępu do ZUS przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. Znacznie też poprawi się standard i jakość obsługi w placówkach.
Kolejny etap badania satysfakcji klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie przeprowadzony w drugim kwartale bieżącego roku. Większość kosztów badania pokrywana jest z funduszy Unii Europejskiej.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn. "Integracja czy konkurencja"- gdańska konferencja Transport Week ; "Wieże i promy" - dobry początek roku Remontowej ; " Pracodawcy chcą reform" - rozmowa z prezydentem Pracodawców RP. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i sobotę o 17.
Miejsca
Opinie (74) 2 zablokowane
-
2011-03-06 09:04
zakład utrudnień społecznych
- 2 0
-
2011-03-06 15:45
ja nabardziej lubie zus za to.....
.....ze musze do diabla placic co miesiac a tak naprawde nie wiem za co i co jakis czas musze wysluchiwac pier....y o tym ze zusowi nie starcza kasy na swiadczenie to ja za przeproszeniem mam w pupie taka ubezpieczalnie wole te pieniadze inwestowac i miec godna emeryture ...........
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.