- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (168 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (101 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (160 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Ziaja lokuje w "Zziajanych". Nowy serial reklamowy w TVP 2
Gdański producent kosmetyków, firma Ziaja wzorem takich marek, jak Orange czy Tyskie będzie miała swój serial w telewizji. Będzie to opowieść o Basi i Tomku, którzy spodziewają się dziecka. Emisja "Zziajanych" jesienią w TVP 2.
Nazywa się to product placement, czyli plasowanie lub lokowanie produktu i jest jednym z narzędzi marketingowych służących do promocji produktów i usług. Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy. Patrzymy i... nawet nie wiemy, że ktoś chce nam coś sprzedać. Tak się dzieje, gdy producentom, scenarzystom, a przede wszystkim aktorom uda się przemycić coś dyskretnie. Niestety, najczęściej jest to bardzo nachalne i nieudolne. Jednak w myśl zasadny "nieważne, jak się mówi, ważne, że się w ogóle mówi" i tak się opłaca. Lokowanie produktu jest tak potężne, że w USA jeszcze zanim napisze się scenariusz i skompletuje obsadę, powstaje lista produktów i sponsorów do przedstawienia.
Na polskim rynku to dopiero początki
Większość firm pozostaje przy scenach w serialach, w których bohater pije ostentacyjnie tę, a nie inną kawę czy prowadzi rozmowę na temat jakiegoś banku, tak niby przypadkiem. Sceny w serialach są specjalnie wplatane, aby pokazać dany produkt czy zareklamować usługę. Można pójść jeszcze dalej i... mieć cały serial.
Tak zrobił koncern Tyskie. W czasie Euro 2012 na antenie TVP 1 tuż przed meczami browar emitował krótkie filmy "Piąty Stadion". Dobra obsada i zabawny scenariusz sprawiły, że serial przypadł do gustu widzom i choć Tyskie nie było sponsorem mistrzostw, to i tak wielu osobom kojarzyło się z piłką nożną. Serial potem jeszcze wznawiano przy okazji innych rozgrywek piłkarskich. Z kolei 2 lata temu "Dwójka" emitowała miniserial komediowy "Boscy w sieci". Występowali w nim bohaterowie "Rodzinki.pl", a w produkcji lokowano produkty sieci komórkowej Orange, reklamowanej przez aktorów z tego serialu.
Po plasowanie czy, jak kto woli, lokowanie sięgają nie tylko koncerny. Swój serial na antenie telewizyjnej miał też... Narodowy Bank Polski. Serial "Spokojnie, to tylko ekonomia!" emitowany w telewizji publicznej miał w przyjazny sposób przedstawiać zagadnienia z zakresu ekonomii i wiedzy o finansach. Jolanta Fraszyńska i Tomasz Karolak, występujący także z "Boskich w sieci", wcielają się w role typowych Polaków, którzy na własnej skórze mogą się przekonać, jak bardzo przydatna jest w życiu wiedza ekonomiczna.
Gorących nazwisk nie zabraknie też w serialu firmy Ziaja
Basię zagra Agnieszka Sienkiewicz, znana także z seriali "Na dobre i na złe", "Samo Życie", "Agentki", "M jak miłość" czy "Przyjaciółki". Podobno o tę rolę starały się też Anna Mucha i Weronika Książkiewicz. W rolę Tomka wcieli się Michał Czernecki, znany m.in. z serialu "Plebania", Na dobre i na złe", "M jak miłość", "Londyńczycy", "Krew z krwi", "Strażacy", czy "Lekarze". Główna bohaterka zajdzie w ciążę i wokół tego tematu toczyć się będzie akcja wszystkich odcinków. W serialu swoje produkty lokować będzie marka kosmetyczna Ziaja, do której nazwy nawiązuje zresztą tytuł serialu. W serialu zagrają też m.in. Jacek Braciak, Aleksandra Konieczna, Dawid Zawadzki i Anna Smołowik. Na razie powstanie 13 odcinków miniserialu komediowego, który ma być emitowany w TVP2 jesienią w piątki ok. godz. 20:00.
Sądząc po motywie przewodnim serialu, można się spodziewać, że głównie lokowane będą produkty dla przyszłych mam i maluszków. A takie też są w gamie ponad 800 produktów, jakie ma w ofercie gdańska firma. Zakład założył w 1989 r. Zenon Ziaja wspólnie z żoną Aleksandrą. Oboje są farmaceutami. Pierwszym rynkowym hitem gdańskiej firmy był naturalny krem oliwkowy. Dziś firma ma dwa zakłady produkcyjne na Kaszubach i eksportuje swoje produkty do wielu krajów świata. Ziaja już korzystała z niestandardowych pomysłów na kampanie reklamowe. Kilka lat temu firma wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą Sopotu. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących Sopot, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie.
Miejsca
Opinie (81) 2 zablokowane
-
2015-08-06 10:16
nie znacie się (2)
Wszystko potrzebuje reklamy, a najbardziej rozpoznawalne na świecie firmy wydają na marketing więcej niż na np. badania nad technologią produkcji. Kto nie zna coca-coli? Zna każdy, a to firma wydająca najwięcej na reklamy na całym świecie.
- 10 4
-
2015-08-06 10:26
Gdzie to przeczytałeś (1)
jak w temacie ??
- 1 5
-
2015-08-06 13:56
nigdzie,
Wykladali mi to na studiach. Razem z tabelkami wydatków różnych firm. Wszystkie mega-korporacje łączy jedno - ogromne nakłady na marketing
- 4 0
-
2015-08-06 10:25
Coś niesamowitego (8)
Dzisiaj rocznica śmierci Korczaka a trójmiasto.pl nawet o tym nie wspomina. No tak ale ten artykuł samw sobie jest już lokowaniem produktu
- 6 7
-
2015-08-06 10:27
A co ma Korczak wspólnego z Trójmiastem? (7)
To jest portal regionalny, jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś. W Sieci masz ogólnopolskie serwisy informacyjne, na których tej informacji pewnie nie zabraknie.
- 2 5
-
2015-08-06 10:29
A co ma TVP2 do TVP Gdańsk (6)
Przecież TVP 2 to nie regionalna TV tyko krajowa czemu ten serial nie leci naTVP Gdańsk skoro to reginalny portal. Chodziło mi matole, że pisze się o jakiś bzdurnych serialach a prawdziwą historię zostawia się w niepamieć
- 3 3
-
2015-08-06 10:48
Argumentum ad personam. To cię dyskwalifikuje z dalszej dyskusji. (4)
Wytłumaczę prosto, to może zrozumiesz:
Ziaja
jest
firmą
z
Gdańska
Korczak
nie był
związany
z Trójmiastem
Załapałeś czy nadal to takie trudne do ogarnięcia?- 5 4
-
2015-08-06 11:04
Korczak jest częścią historii a Ziaja elementem 'Byznesu' trójmiasta (1)
załapałeś /??
- 2 5
-
2015-08-06 11:13
Korczak nie jest częścią historii Trójmiasta.
Udaj się na Onety, WP i innej Interie, to sobie poczytasz o ludziach spoza regionu.
Załapałaś?- 2 3
-
2015-08-06 12:32
Poznaj lepiej historię lemingu (1)
Wpisz sobie google korczak Gdańsk a zobaczysz i przeprosisz. Ziaja nie jest firmą Gdańską tylko firmą prywatną należąco do prywatnego wąłsciciela który moze z dnia na dzień przenieść ją np: na Cypr
- 3 4
-
2015-08-06 22:51
Oho, to gdańską firmą może być tylko państwowa?
Nie przespałeś ostatnich 30 lat?
- 2 0
-
2015-08-06 14:14
dałabym plusa gdyby nie to "matole"
- 2 0
-
2015-08-06 10:33
Rodzinkę. pl to już przestałem oglądać bo reklama na reklamie.
- 5 0
-
2015-08-06 10:38
ostatni dobry serial robiony w Polsce to był Pitbull
od tamtej pory jest kiepsko. A ile to już lat minęło.
- 7 0
-
2015-08-06 19:46
To nie lokowanie produktu...
... tylko potwierdzenie!!!, że TVP nie ma kasy!!! na ambitne produkcje i szuka
u różnych podmiotów gosp.=sponsorów możlwiości tworzenia kolejnych "szeregowców" nazywanych też... tasiemcami ;p- 3 1
-
2015-08-07 07:27
niepotrzebnie
Ziaja ma bardzo dobre kosmetyki,które przeszły wszystkie niezbędne badania,są bezpieczne i niedrogie więc reklama wcale nie jest potrzebna.
- 8 1
-
2015-08-07 12:04
ziaja
Po co to ? super produkty i na każda kieszeń a na zachodzie kosmetyki Ziajki są w gablotach -bo drogie tak jak u nas np Loreal wiedzą co dobre i naturalne
- 5 0
-
2015-08-07 21:36
Ziaja tania firma mieszcząca się w patologicznym Gdańsku
- 0 8
-
2015-08-07 22:17
dobrze, że wytłumaczyli, że plasowanie lub lokowanie produktu to inaczej product placement, czyli
bo biedni ponglisze i obcy w polandii, dla których zmieniane są polskie nazwy na obce itp - nie wiedzieli by. Brawo!
- 1 0
-
2015-08-08 14:59
Jesteśmy wybitnymi specjalistami w dziedzinie produkcji serialowych bubli. I wy za takie bzdety żądacie płacenia abonametu ?.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.